Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Fem dager folkens - det er alt vi har…

1 Like

Farlig å bygge opp for store forventninger til at vi får melding 1.mars. Det kan like gjerne drøye en uke til.

9 Likes

Jeg tror veldig på det, og er vel ikke så farlig å skape forventninger til det? Er jo ikke noe negativt annet enn en ev. psykologisk belastning å måtte vente en uke til? De som ev. selger aksjene sine mandag 4. mars uten melding før helgen må gjerne gjøre det for min del :stuck_out_tongue:

14 Likes

Tenkte ikke på deg polygon :slightly_smiling_face: De fleste av oss sitter stille som skjæra på tunet men hvis alle er sikre på 1.mars og alle er sikre på en positiv melding lager man seg en viss fallhøyde som kanskje ikke alle takler. Derfor mener jeg denne nedtellingen kan lure noen.

I rest my case.

2 Likes

Regner med at nervøsiteten vil øke blant mange aksjonærer de kommende dager. Dermed kan shortere får større effekt av sine neste shorteangrep ved å spre frykt for at “noen vet noe”…

Jeg tror vi kan utelukke dette med lekket info. Hele økosystemet med bioteker, BP og bransjespesifikke institusjonelle investorer ville raknet om det hadde skjedd. Det er ikke i noens interesse. Særlig ikke de store (som JH er).

Om noen tror det 4. mars dersom det ikke kommer en melding 1. mars: “So be it!”

4 Likes

De Sousa kommer ikke til å få kjeft om han kan melde resultatet fra INITIUM før denne måneden er omme.

3 Likes

Enig. Men kyniske shortere vil likevel alltid kunne klare å spre frykten i en slik periode vi nå er inne i.

Får vi FOMO neste uke?

Forutsatt ingen nye meldinger fra selskapet og ubetydelige endringer i short - hva blir sluttkurs fredag 01.03. ?

  • Over 200
  • 170 -200
  • 140 -170
  • Under 140

0 stemmegivere

Let me rephrase that: Hva er sluttkurs 30 min. før melding om PE met? :sweat_smile:

6 Likes

For å si det sånn. De guidet positivt resultat på HR 0,6 ca mars i fjor inkl vasketid. 70 events er ikke nådd.

Bjørheim sier i radium tror det var 186 ganske enkelt. Noe slik: så jo lenger det drøyer jo bedre er det for studien.

Så man sitter jo betraktelig tryggere med alt som har skjedd siden mars i fjor.

I ettertid kom nipu inn positivt og eventene drøyer.

Statestikkene er overveldende.

Om det blir fail føler jeg nesten det er en form for konspirasjon. En ting er at jeg bommer som lekmann.

Men når selskapet guider positivt utfall for ett år siden og negativt utfall høst 2022 og de har hatt proffe folk på utregningene så bør det være noe solid i vente og det bør kunne roe nervene betraktelig.

Bommer jeg denne gangen blir det fond resten av livet.

20 Likes

Vanskelig å få FOMO når man er lasta til ripa. Og det er de fleste her.

Men andre, som kanskje ikke er like lasta (les: norsk retail) kan jo kanskje få det?

Om de bare skjønner at det er er 142 kr i den ene dagen fort blir 284 kr+ børsdagen etter ved en “PE met”. Og da er jeg konservativ i anslaget (synes jeg selv da).

6 Likes

Hvis vi VET at meldingen viser PE met og VET at meldingen kommer fredag ettermiddag 1.mars er kursen en helt annen enn om vi bare tror…

Hvor sikker er du på endpoint met?

1 Like

Jeg har skrevet 1742 innlegg om Ultimovacs og UV1 som forhåpentligvis skal være med på gi deg et grunnlag for å vurdere det selv @Fartin :stuck_out_tongue:

44 Likes

Smule off topic, men føler den fanger stemninga i Camp Ulti før kommende uke ganske bra.

Stykket heter “De uklekkede kyllingers ballett.”

4 Likes

Uvanlig klar tone fra polygon i kveld. Da går det vel veien. :+1:

4 Likes

Det er vel ikke folk her inne som sitter med en portfolio bestående av 100% Ulti?

Jeg har vel ca. 20% lastet I ulti og vurderer å gå inn med litt mer, men å gå “all in” er kanskje ikke rette veien eller?

Hører en del snakke om det men er det virkelig folk som kaster alle livets sparepenger inn I dette caset???

“dette caset” - nettopp i dette caset er der nå over 90% sannsynlighet for en meget signifikant god nyhet mellom 01 mars og 31 mars 2024.

6 Likes

Normalt sett kan man forvente en FOMO effekt i en såpass potent aksje. Utfordringen i Norge er at her finnes det et lass av investorer som har brent seg på biotec opptil flere ganger. Skepsisen til biotec er derfor blitt rimelig stor blant norske investorer. Jeg tror at den dype skepsis markedsaktørene har til biotec, reduserer den FOMO effekten vi nå skulle sett i U.
Jeg tror derfor at, forutsett «PE met» meldes i mars, vi vil se en langt sterkere reaksjon opp, enn det vi ville fått med en forutgående FOMO prosess.

8 Likes