Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ingen rapportert økning idag (dvs på fredag). SPennende å se om de har vært aktive (nok) idag til at det slår ut på rapporteringen (imorgen).

1 Like

De har tatt en 3-4 kr dump & dump operasjon i dag. Men på fredag synes jeg det så ut som de hadde tatt fri. Ville gjette det er for lite til å utløse rapportering i dag, men det er jo fortsatt litt tid.

1 Like

Litt krampetrekninger skal de få gjøre, men det er ikke viktig nå. Eneste som betyr noe er INITIUM PE met/not met.

2 Likes

Eneste viktige er at INITIUM blir PE-met, PE-not met kan drite og dra.

3 Likes

Sikkert svart på før, så beklager i tilfelle gjentakelsen, men vet man hvor mange fra Checkmate 067 som oppnådde varig effekt?

I en tenkt/teoretisk situasjon der alle som fikk UV1 i Initium fikk varig effekt…. Kunne, evt når ville, kontrollarmen alene nådd 70 events?

Nå må dere ikke tenke eller gruble så mye lenger folkens- det er ikke mer å hente på å prøve å pønske ut “lure” problemstillinger som man tenker “kan ha” påvirkning på investeringsbeslutningen.

Nå må man bare bestemme seg - er man med eller er man ikke med - og er man med eventuelt med hvor mye.

Bli ferdig nå- news er på vei om man liker det eller ikke og endring av posisjon i aksjen må skje raskt.

Carlos sa på FA TV mellom 01. mars og 31 mars kommer Initium.

8 Likes

Dette kunne du vel sjekket ganske raskt og gitt oss svaret? :stuck_out_tongue:

Et google søk:

Så vet man at det var 78 pasienter i hver arm, → 70/78 er ikke 64%, det er 89,7%. Så for at kontrollarmen skulle hatt 70 events nå måtte det vært 10,3% uten progressjon. Forventningen er mellom 44% og 40%, som er ca. spennet mellom 18 mnd og 42 mnd i grafen over. Altså forventet at kontrollarmen har 56-60% PFS events nå. Som vil si 780,56 og 780,6 som vil si 44-47 events hvis de følger Checkmate 067 til punkt og prikke.

Da får vi PFS i UV1-armen på maksimalt 26-23 events, eller 26/78 og 23/78= 33% - 29,5% per nå.

5 Likes

Du må huske på at opptil 10-15% av de 78 kan ha falt ut av studien før event. 8-12 stk.

Noe av dette kan måtte trekkes fra Martins tall og det dumme med det er at det ødelegger for statistikkens nøyaktighet. Medisinen er like god for det forhåpentligvis, men longshot for p<0.05

hvordan skal man regne en risk-reward vægtet kurs…? Hvis vi siger udgangspunkt i de kursmål der var sat som indeholdt begrænsede sandsynligheder for success:

kurs ved PE met (pænt god effekt): >1000 NOK ( kursmål 200 med 5x potentiale )
sandsynlighed for success op imod CM067: >90%
kurs ved fiasko: 20 NOK
kommerciel (tids)faktor: 50% ( e.g. Ulti bliver snydt ved forhandlingsbordet, TTT, … )
Investor rabat: 35%

Kurs_R/R = 0.90 x 1000 + 0.10 x 20 = 902 NOK
Kurs_kommerciel = 902 x 0.50 = 451 NOK
Kurs_rabat = 451 x (1-0.35) = 293 NOK

men hvorfor sælge noget for 142 NOK ( dagens kurs ) der med R/R vægtning er 902 NOK værd…?

og endnu værre - hvorfor gå short på den…? er jo en selvmord operation…

1 Like

Kanskje de ikke ser på 1000 som PE-met men heller 300-500kr, kanskje de ikke opererer med 90% chance of success men heller 70%. Kanskje de opererer med større rabatt? Kanskje de tenker at en høne i hånden er bedre enn 5 på taket. Kanskje de bare trenger penger til noe annet (skatt??) og Ulti er den eneste aksjen i pluss. Der er mange gode grunner folk kan ha til å selge.

Det er ofte vanskelig å se for seg at andre kan være i en annen situasjon enn seg selv.

8 Likes

Jeg ville utelukkende regnet ut ifra åpningskurs etter PE met/not met. Dersom man antar kursen går til 1000kr senere, men kursen åpner på 300kr er kanskje R/R bedre ved 300kr for eksempel😊 Så oppside 300kr og nedside 30kr + faktorere inn sannsynlighet + sikkerhetsmargin

2 Likes

Ja, man kan skrue en del på tallene, som man vil. Jeg mener man får >1000 NOK ved reverse engineering på DNB kursmål eller Edison analyse ( kan ikke huske hvilke ).

Ulti selv har sagt at der er tale om Donald Duck (DD) tal om UV1 træffer blink.
Ikke mye DD over 300 NOK.

1 Like

Donald Duck-tall kan godt være enda høyere enn 1.000 pr aksje, men ikke sannsynlig med en gang etter PEM. Ved å tenke R/R ved å sitte over er det kursen den første tiden etter melding som er relevant.

Tenker alle som skal selge på PE met ødelegger for seg selv egentlig. De gjør risk rewarden dårligere for resten, men de selger til de smarte som vil sitte over Janus breakdown, NIPU oppdatering, fase 3 nyheter for Nipu og potensielle både avtaler og oppkjøp kommende halvår, samt FOCUS resultatene som også kommer. Blir det PE met er Janus doomed, og da snur alt på hodet. Blir det ikke met, så må fortsatt Janus dekke inn raskt, og det vil cushion the blow. Jeg tror ikke å selge på nyheten er korrekt strategi for å tjene mest mulig, men folk må gjerne gjøre det så jeg kan få litt til med det jeg må være 100% sikker for å legge inn. Nå har jeg 60% i Ulti og 40% i sparepenger. Blir nok 80% på PE met hvis jeg ikke ser en gigantisk reaksjon med en gang, siden det er så sikkert at Janus da er fucked.

11 Likes

8h54op

Er jo uhyre spennende. Må jo ha skjedd noe annet sensasjonelt dersom det ikke er Uv1 som hjelper til

Det vil være sensasjonelt om det ikke er UV1. Men det er ganske så sensasjonelt om er det UV1 også! :upside_down_face:

Mange som tror Janus h er en mann…det er det ikke. Det er ett fond:)

Håper ikke det er mange her inne som trodde det var en mann!

1 Like

@Savepig Er jo ikke så mange som jobber i Radforsk, så litt :eyes: denne kommentaren:
image
Link til første tweet: https://x.com/savepiginvest/status/1759848055619125541?s=20

3 Likes