Trenger litt beroligende fra ekspertene her. Har noen spørsmål, med forbehold om at jeg er en komplett amatør.
Jeg, som mange andre, legger mye lit til grafene og tallene som publiseres her. Går derfor tilbake til NIPU, og grafene som ble publisert der i mai/juni før resultatet kom. Grafene for NIPU viste vel noe sånt som 92 % sjanse for 39 events, og 99 % for 34. Da tolket jeg det i den retning at det var over 90 % sjanse for P/E met, vet ikke om det stemmer?
Fasit kom, og da viste det seg at vi havnet på null effekt, per “The HR per BICR was 1.01”. Resultatet viste altså at UV1 var dårligere enn kontrollgruppen, om jeg ikke tar feil? Per disse tallene, var det uflaks eller at kontrollgruppen hadde bedre resultat enn ved referansestudiene?
Senere fikk vi dog et helt annet bilde, så klart. OS viste seg å være signifikant, og dette er vel et event som gir null sjanse for tolking, kun modning.
Var konklusjonen at “The central independent review” var inkompetent når det gjaldt å lese av PFS? Men dette var ikke et problem ved referansestudiene (CM)?
Jeg har “forstått” det slik at dette ikke er en bekymring ved INITIUM, stemmer det? Hvordan kan vi være så sikre på dette? Hvem er så denne “central independent review”, er det samme gjeng som skal vurdere INITIUM? Det jeg er redd for er at tallene ikke skal representere virkeligheten, slik som ved NIPU.
Bare noen spørsmål som jeg har ruget litt på…