Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Shortere spiller nå på frykten for PE not met. I en slik periode som dette, får shorting sin manipulative kraft virkelig komme til sin rett.

5 Likes

tar du dette på “feelingen” eller har du konkret erfaring?

Vi skal vel ned og teste 134ish slik dette ser ut? Eller?

Ifb med selskapets taktikk om å holde på dataene så tror jeg OSE ikke klarer å prise en PE met melding riktig. Sitter derfor på en del krutt pga det, er inne med ca 60% av “all inn” potten.

1 Like

OSE kan være OSE så mye OSE bare vil all den tid short er enorm og det evt. kommer antydning til utenlandsk kjøpsinteresse.

1 Like

Nå spiller nok Janus på frykt her og at noen skal tro at dette ikke går veien for at kursen faller så kort tid innen resultatene meldes.

4 Likes

Trenger litt beroligende fra ekspertene her. Har noen spørsmål, med forbehold om at jeg er en komplett amatør.

Jeg, som mange andre, legger mye lit til grafene og tallene som publiseres her. Går derfor tilbake til NIPU, og grafene som ble publisert der i mai/juni før resultatet kom. Grafene for NIPU viste vel noe sånt som 92 % sjanse for 39 events, og 99 % for 34. Da tolket jeg det i den retning at det var over 90 % sjanse for P/E met, vet ikke om det stemmer?

Fasit kom, og da viste det seg at vi havnet på null effekt, per “The HR per BICR was 1.01”. Resultatet viste altså at UV1 var dårligere enn kontrollgruppen, om jeg ikke tar feil? Per disse tallene, var det uflaks eller at kontrollgruppen hadde bedre resultat enn ved referansestudiene?

Senere fikk vi dog et helt annet bilde, så klart. OS viste seg å være signifikant, og dette er vel et event som gir null sjanse for tolking, kun modning.

Var konklusjonen at “The central independent review” var inkompetent når det gjaldt å lese av PFS? Men dette var ikke et problem ved referansestudiene (CM)?

Jeg har “forstått” det slik at dette ikke er en bekymring ved INITIUM, stemmer det? Hvordan kan vi være så sikre på dette? Hvem er så denne “central independent review”, er det samme gjeng som skal vurdere INITIUM? Det jeg er redd for er at tallene ikke skal representere virkeligheten, slik som ved NIPU.

Bare noen spørsmål som jeg har ruget litt på…

6 Likes

Altså, med Janus sin tese er det selvsagt mer attraktivt å shorte jo høyere aksjekursen er. De snitter opp salgskursen sin bare, det betyr ikke at de “spiller på frykt”. Virker som om de øker i dag også.

Det var en veldig stor forskjell på local review og central review. Fra 1,01 hr til 0,6 hr.

Den ene viser absolutt null effekt og local review viser endpoint met soleklart.

I ettertid kan man si at local review hadde rett og derav statestikkene også hadde rett som tilsa endpoint met.

1 Like

Den får rævkjørt seg nå…Helt sykt. 30 kr ned på noen dager…

1 Like

Local review og independent review brukte to forskjellige måter (to forskjellige teknologier) for å måle svulstene, slik jeg har forstått det.

I ettertid ja, men se for deg samme utfall med INITIUM da, det ville ikke vært gøy! :sweat_smile:

Der må dukker mere short op fra igår og idag med. JHI sidder nok hen over aflæsning og da er det vel mest effektfuldt og rævkjøre mest mulig INDEN aflæsning. Efter kan det blive en 2x - 3x faktor de er oppe imod.

Kopierer og limer inn et svar jeg fikk fra h3nk1 når jeg lurte på det det samme for en måneds tid siden:

“Det er svært lite sannsynlig. NIPU gikk i avansert mesoteliom hvor svulstene er notorisk vanskelig å måle for progresjon med billeddiagnostikk (klinikerne beskriver det som “flate pannekaker” langs lungehinnen). Dette er ikke tilfelle i hudkreft.”

3 Likes

Det kan hende at de allerede har overlevelses data initium. Det trumfer pfs.

Men det problemet har de sagt ikke vil være der. Så vi får satse på at det ikke blir noe tvilstilfeller her.

Ser ut som FOMPE er sterkere enn FOMO før avlesning. Mulig enkelte har spent buen høyt og hatt en plan om å selge noe på FOMO?

De lånte jo 270 000 aksjer for en uke siden og har økt utlåner siden den gang…det preger vel dagens kurs.

Ja det kan hende shorten øker ytterligere, det ser vi vel i morgen evt. Det kan også være at de har lånt mer for å kunne forsøke å ta brodden av en oppgang ved møtt PE. Da tror jeg de får en stri tørn.

1 Like

Shortere i premature biotech har hatt 97 % medvind med seg i alle disponeringer de har gjort siden 2020. Det har de fortsatt i Ultimo, helt til de ikke lengre har det. De er nok overbevist i sin sak og snitter opp kursen i påvente av at dette går i vifta og de kan leke seg videre i sandkassa.

Om noen uker vet vi hvordan det gikk. Frem til da vet vi ingenting, absolutt ingenting, på godt og vondt.

3 Likes

Fredag er 1. mars. Ulti pleier å overlevere på guiding.