Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Viking Global og Halvorsen tror jeg er happy med selskapet.

Tipper det er en viss sjanse for at selskapet kommer til å bli kjøpt opp. Passer bra for Pfizer…De må bruke Covid cash til noe fornuftig, men spørs om selskapet allerede etter i dag er blitt priset litt stivt.

En slik dag, men litt mer far, burde være å vente med «PE met» melding i Ulti :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

Forskjellen er at VKTX har gått opp over 100% dagene før dagens melding, men noe slikt er litt for mye å håpe på når man er notert på OSE :crazy_face:

7 Likes

Pr 26/2 havde FTF under 1% af aktierne i Ulti og der er små 4% synlig short. De 2 short positioner har vel pøset over 200k på her i februar. Det er da en fallit erklæring…
Siden start September er kursen næsten fordoblet fra 70 NOK og der er kjørt knap 1 MILLION aktier på i short SAMTIDIGT - av, av av ! ! !

1 Like

Roc
Verdistigning på Viking T blir vel ca 70 milliarder kr da, dvs ca 2000kr pr Ultimovacs aksje. I mine øyne bør inntekts potensialet for UV1 matche slankemedisin, eller!

1 Like

Slankemedisin har en repeterende kundemasse som stadig blir større, så epler og Apple produkt mtp sammenligning tenker jeg.

1 Like

Jeg er ikke grådig. 2000kr er fint, men vil være fornøyd med noe mindre til nød også :sweat_smile: kreft og hjertekar, det er det flest folk dør av i verden.

3 Likes

Mtp BMI utviklingen hos den delen av verden som har best økonomi tror jeg nok ikke vi er helt der for å være ærlig, jeg forventer hvert fall ikke at potensialet prises inn så raskt.

Det er overhengende sannsynlig at om UV1 blir kommersiell suksess - så er vi alle ute lenge før dette dessverre, men at et mulig oppkjøp 3-24mnd frem i tid kan være i størrelsesorden 5B$ er på ingen måte utenkelig.

2 Likes

Det kjennes beroligende at short ikke vet mere enn oss vanlige og blir busted så ettertrykkelig.
Om mange hundre tusen overlever kreft pga UV1 så blir mange av dem sikkert kunder av Viking T også.

4 Likes

Det er vel ikke enten inne eller ute?
Ta ut nok tel å leve godt og la resten stå. Kikk innom traderen en gang i måneden.
Det blir nok en vanskelig avvenning

1 Like

Vi tvinges ut når selskapet selges (forutsatt at UV1 fungerer som vi tror jeg håper) og har ingen ting med valg å gjøre :smiley:

Ahh. Trodde du tenkte på høydesyken

Det ville i alle fall vært ganske merkelig om Janus og andre shortere skulle vite mer enn f.eks. de i ledelsen som inn til for kort tid siden kjøpte flere aksjer. Hvem har best grunnlag for sine posisjoner, et fondsselskap i Australia, eller de som sitter på innsiden og leder forskningen? Tenk selv…

3 Likes

Jeg tenker masse selv jeg og leter etter mere å investere nå som det gratis.
Det sniker seg jo inn tanker om hva shorterne har av grunner til å gjøre det gjør på mange andre enn meg. Det ser man jo på manglende kjøpere.

“Tenk selv” var en generell oppfordring til alle, og ikke spesifikt til deg.
Poenget er at det er totalt urealistisk at Janus skal ha noe bedre grunnlag i faktisk status for sine posisjoner i aksjen enn oss andre, og spesielt i forhold til ledelsen i Ulti.

1 Like

5 milliarder dollar for Ultimovacs er altfor billig, potensialet for UV1 er vel at den kommer til å bli benyttet i de fleste indikasjoner med de viktigste CPI som omsetter for 600 milliarder i året. Det hadde vært fint om noen kunne komme med et anslag på hva UV1 vil selge for pr år relatert til de 600 milliardene. Det prates jo stadig vekk om den UNIVERSALE kreft vaksinen, da må jo den prises deretter.
Ellers så virker det som det er en universell lov at alt som utvikles i Norge som viser seg å være et scoop, må selges så fort som mulig til utlandet for å sette det på spissen.

1 Like

Det du snakker om her er et grassalt blue sky solskinnshistorie scenario, som ligger et tiår inn i fremtiden. Er ikke det man priser selskaper på.

7 Likes
6 Likes

I et oppkjøpsscenario før fase3 er 5 mrd USD en veldig god pris for oss aksjonærer.

1 Like

Hvorfor tror du det, hvis UV1 lykkes kan vel UV1 være på markedet om ikke så lenge. Vi kan få AA eller vi kan ha positive resultater fra 3 fase 2 studier iløpet av året, som tilsammen kan vekte som 1 fase 3 studie både mhp safety og mhp den statistiske sikkerheten om UV1 virker.
Ellers fakta er jo at det omsettes cpi for 600 milliarder pr år, og virker UV1 så bra som vi tror, så er vel cpi og UV1 like avhengige av hverandre som soc imunterapi. Hørte Kongsund Arnesen uttalte i en radium podkast, at målet er jo akkurat en kombi av cpi og UV1 på universal basis, og starten på det starter ikke om 10 år.

2 Likes

Omsetning av cpi vil vel øke for hvert år også

1 Like

Ja, men jeg tenker nå litt mere langsiktig, danskene har jo klart det med Novo Nordisk, hvorfor kan ikke vi klare å beholde et selskap som ultimovacs på norske hender, og tjene 100 vis av milliarder så fremt det ikke dukker opp noe som utkonkurerer cpi pluss uv1. Cpi har vel regjert nå i 15 år uten at de har vært truet av annen behandling…

1 Like