Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Mens vi venter kan man jo kose seg med denne for gamle og nye lesere.

Det er så mange bra sitater.veldig beroligende lesning mens vi venter.

8 Likes

Det som er forskjellen er bl. a at UV1 brukes som et tillegg til andre produkter og ikke alene. Virker det som vi håper vil flere kjempe om å sikre seg teknologien. Ledelsen og styret skal være både standhaftige og dyktige hvis de skal klare å beholde selskapet på norske hender hvis det gir gode resultater i INITIUM.

2 Likes

Utfordringen er nok ikke kursen, men at man ved PE met vil få et betydelig færre antall aksjer for samme beløp, dersom man kjøper etter PE met istedenfor på forhånd. Og effekten av denne forskjellen i antall aksjer vil bli større og større dess høyere kursen går.

Jeg tror ikke så veldig på et tidlig salg av selskapet, verken etter avlesning eller like etter den detaljerte presentasjonen.

Mitt inntrykk er at hovedeier er noe mer langsiktig og ikke vil cashe inn ved første anledning.

Så jeg har større tro på at selskapet bevares på noe lengre sikt og at det utlisensieres i diverse indikasjoner, mens man bruker penger på å utvikle de øvrige prosjektene.

En god blanding av tro, håp, forsøk på logikk, pekefinger i været, samt spekulasjon, men det er denne tvilsomme men vanedannende vitenskapen man er henvist til som aksjonær.

2 Likes


:pray:

3 Likes

I expect that UV1 will be used in earlier phases of tumour development such as the neo-adjuvant setting. I also believe that we will later move into the prophylactic setting, starting with patients having a high risk of developing cancer, either by exposure to carcinogens such as asbestos or by genetic disposition, such as variants/mutations in the h-TERT gene or other inherited cancer disposing genes.

3 Likes

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de som kjøper aksjer i et foretak velger å låne ut de aksjene for en billig penge til et annen aktør som aggresivt, med alle tilgjengelige triks i svartboka, prøver å senke aksjekursen til foretaket. Kjøper man ikke aksjer i et foretak fordi man har tro på at foretaket skal gi kjøperen en heving i aksjekursen og dermed gevinst. For bare noen år siden var de som shortet aksjer relativt passive og uten alt for mange verktøy til å påvirke kursen. Da var shorting greitt. Er tiden nå kommet til et punkt hvor shorting er blitt så ødeleggende for aksjekursene at aksjeeiere br stopper denne praksisen. Kjør debatt.

4 Likes

Sjog
Ser at det ikke blir enkelt, men håper det går. Statsråd Vestre har vel b.a. uttalt at medisinsk forskning skal bli et satsingsområde i Norge, uten at man skal ta det for seriøst, ofte mye fine ord, men lite handling.

2 Likes

Vær så snill ikke kjør mer debatt.

4 Likes

Hvor mange innlegg med Janus og shorting er det på tråden? Alt er vel nå diskutert og man kan med fordel gå videre… ?

8 Likes

Mens vi venter… Hvilket tidspunkt på dagen vil meldingen om PE komme? NIPU kom etter stengetid.

Jeg ser mange limer inn sitat fra andre kilder i innleggene sine. For å gjøre det litt enklere å lese og forstå hva du har skrevet og hva som er andres ord, bruk sitatramme-funksjonen :slight_smile:

Skal du sitere deler av andres innlegg kan du markere teksten og trykke på “Sitat”-knappen som dukker opp:

Har du limt inn tekst fra et annet sted, markerer du bare teksten du har limt inn og trykker på Sitatramme-knappen i verktøylinjen:

Da får innholdet en slik ramme:

Easy peasy

Takk for meg :slight_smile:

20 Likes

Har vi noen på forumet som er invitert på Redeye- Investor lunch 5. mars?

Den synlige shorten totalt er nå høyere enn FTF sitt totale utlån med drøye 100k aksjer, spent på om vi får se at dette jevner seg ut i dagens SSR oppdatering

@Temlor Skal dit

Er kanskje litt slitsomt å snakke om short hele tiden - på den andre siden er teknologien, kliniske studier, markedet, konkurrenter og alt annet fundamentalt diskutert tvers igjennom siste årene - og HELT klart det som påvirker kursen mest i disse dager er nettopp shorten. Så det er jo ikke såååå mye annet å snakke om egentlig? :blush:

6 Likes

Ja. Regner med at det er mange flere.

hva skjer på readye i dag ?

Hvordan ser man det i ssr?

Ser på de eminente listene @pdx har her på forumet (FTF) og trekker fra den synlige shorten hos Details - Short Sale Register

2 Likes