Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603

Aha :ok_hand:

Helt sant det. Alt er diskutert fra ende til annen flere ganger, inkludert shorten :wink: Blir litt slitsomt å lese >50 nye innlegg daglig om alt fra Janus til dark pools.

Janus vet ikke mer enn markedet, og selvfølgelig ikke mer enn innsidere. De har en hedge i bl.a. Ultimovacs og det er ikke noe personlig bak dette. Økningen nå kan like gjerne være algoritmestyrt.
Gjelsten kommer ikke til å “eie shorterne” ved å kjøpe aksjer i markedet.

Ultimo planlegger ikke investorpresentasjoner nå som spekulasjon rundt offentliggjøring av resultater. Datoen 05 Mars hos Redeye er ikke en indikator på at resultatene vil være offentiggjort før dette. Absctact deadline til ASCO er en ambisjon, men de har allerede indikert ESMO som alternativ. De kommer ikke til å offentliggjøre resultatene 01 Mars for å være kompisen deres. De blir offentliggjort når de er klar; med all sannsynlighet mellom 01 - 31 Mars.

Lykke til :nerd_face:

20 Likes

Takk Haltopen. Du innleder med å si at alt er ferdig diskutert og tar likevel en ekstra runde gjennom temaet selv. Da er vel alt i orden endelig :+1:

1 Like

Så det du prøver å si er at alle bare bør holde kjeft frem til VIP?:joy:

Tror ikke noen svarte på dette fra 5 dager siden :slight_smile:

1 Like

Hvis PE blir met kommer jeg ved første børsdag til å…

  • Holde meg helt i ro med de aksjene jeg har
  • Selge alt
  • Selge deler og vurdere senere inngang
  • Kjøpe mer, uansett kurs
  • Kjøpe mer, hvis kursen er under X (svar på hva X er under)

0 stemmegivere

Hvis du valgte siste alternativ over, hva er X?

  • 140
  • 150
  • 160
  • 170
  • 180
  • 190
  • 200
  • 225
  • 250
  • 275
  • 300
  • 350
  • 400
  • 450
  • 500

0 stemmegivere

Hvor mye av tilgjengelig ULTI-kapital har du investert nå?

  • 100%
  • 90%
  • 80%
  • 70%
  • 60%
  • 50%
  • 40%
  • 30%
  • 20%
  • 10%
  • 0%

0 stemmegivere

6 Likes

Har det alltid ligget ca 2-3 000 aksjer til salgs ca 1-1,5 krone over siste omsetning i Ulti? Synes den røde fulle linja der (Nordnet) i noen måneder nå ser ut som en innebygget feature i ordreboka på Ulti. Sammenliknet litt med andre aksjer et par ukers tid nå og kan ikke si jeg ser et så fast mønster i noen annen aksje. Janus?

1 Like

Takk for poll! :blush: Litt vanskelig å svare på første spørsmål siden alternativ tre ikke har et “hvis kursen er…” Jeg kunne komme til å selge deler, men det avhenger av kursutviklingen den dagen.

Forøvrig interessant å se at det er en god del som sitter med ganske mye tørt krutt i kassa fremdeles. Ut fra innleggene i tråden ville jeg nesten trodd at det var vesentlig mindre av det. (men så er nok “Ulti-kapital” også et begrep folk vil definere ulikt :wink: )

2 Likes

På ingen måte. Prøvde bare å si at flere kvalitetsinnlegg forsvinner til fordel for kvantitet. Men det er bare mine two cents. Carry on :slight_smile:

Selge på PE met? Det er jo bare starten på oppturen :rocket: :cowboy_hat_face:
Short skal dekkes inn og PE met er en stor/etterlengtet de-risk av caset.

7 Likes

Dersom man ser på handle mønsteret om dagen er det ingen tvil om at det er mye algoritmer i spill. Så fort kjøpersiden øker kjøpene sine litt, kommer det umiddelbart nye aksjer til salgs like under. Tanken bak dette er nok et ønske om å holde å holde kursen i dette leiet så lenge som mulig. Hvorfor kan vi bare spørre “aksjeguden” om, men får neppe svar med det første. Det har jo kostet en betydelig andel lånte aksjer for å komme ned dit den er i dag. Det er jo muligheter for at de ikke er så mye ammunisjon igjen å hente for å komme ytterligere ned. Men det er jo ubehagelig for mange at den faller med 30 kr på en uke uten noen nyheter av noe slag, og denne ristingen av små tradere betyr i det minste at det er noen med “muskler” som har fokus på Ultimo for tiden. Mars er rett rundt hjørnet og vi grugleder oss vel ganske mye til Ultimovåren. Jeg tror den blir historisk på godsiden.

14 Likes

Blir bra når Janus, Adage og Gjerdesitterne skal kjempe om de samme aksjene (som det er få av i utgangspunktet)
Så lenge dagens eiere forstår hva de sitter med ved PE met, blir det trangt ut/inn døra :clap:

3 Likes

PE Met OSE trading bros: SELG alt!

Big pharma og alle proffer:

image

7 Likes

Resultatet från denna poll är ju minst sagt oroande.

At du syntes resultatene fra disse pollene er urovekkende, finner jeg svært lite urovekkende. Faktisk, er det sånn at det frister impulsivt å ta motsatt «stand» av deg, uansett hva du tenker :smiley:

Om du blir super bull ulti nå før read out, er muligens det eneste som kan få meg til å selge ut😂

3 Likes

Derfor vi har Fundamentaltråden :slight_smile:

1 Like

Det er vel den beste normaliseringen om du er «uroad».
Blir som å skrive «skeptisk» på sosiale medier uten noen videre forklaring.
Slitsomt.

1 Like

Ni tycker det är bra att 55% av de som svarat satsat 80% eller mer av allt de har?

1 Like

Det er iallefall ingen som har satset mer enn 100% i pollen :sweat_smile: #hävstång

13 Likes