Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ni tycker det är bra att 55% av de som svarat satsat 80% eller mer av allt de har?

1 Like

Det er iallefall ingen som har satset mer enn 100% i pollen :sweat_smile: #hävstång

13 Likes

Syns også det er lite og jeg er en av de som ikke påvirker resulatet fordi jeg ikke har stemt men har under 10% selv. Enig i at det er lite.

2 Likes

Spørs hvordan du leser spørsmålet…
“Hvor mye av tilgjengelig ULTI-kapital har du investert nå?”
Pollen spør ikke hvor mye stor andel av total kapital er investert i Ulti, kun hvor mye av ULTI-kapital

8 Likes

Lars har jo vært så stolt over gearingen sin, derfor min kommentar.

Han har nok heller ikke lest spørsmålet jfr “tilgjengelig ULTI-kapital

3 Likes

Du har jo satset over 100% så jeg skjønner ikke hva du klager på? #hävstång

2 Likes

Lol felciterade du mig? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Och vad räknas som tillgängligt ULTI-kapital? :stuck_out_tongue: Frun och hunden också?

Bara för att jag handlat med hävstång har jag inte satsat mer än jag känner är rimligt.

Da kan du vel anta at det også gjelder de som har svart 100% av Ultikapital.

1 Like

Investeringsstrategien til den enkelte er vel sikkert mye avhengig av om kapitalen man investerer tilsvarer en månedslønn eller mange årslønner om man er all inn eller kun satset deler.

Hva er det egentlig som er bekymringsfult? At det er mye eller lite? De fleste er ganske klart ekstremt positive til Ultimovacs, allikevel så er det også sunt å diversifisere?

Syntes å investere over 50% av porteføljen, uansett hva det måtte være i og hvor sikkert ett case virker å være er veldig mye!

Jeg mente det som kapital du kan bruke på ULTI hvis du vil. Ikke ved å pante flasker og selge vafler på hjørnet, men som raskt kan brukes til kjøp ved PE met (for eksempel).

Det låter ju som alla ens ”besparingar” det.

Min uppfattning var att det såg ut som många satsat för mycket pengar.

Rørende å se en så kolossal grad av omsorg for sine medinvestorer :tulip:

2 Likes

Man vs Giant 28022024024712

5 Likes

Var det ikke litt amatørmessig å ikke inkludere flere pasienter i INITIUM når fase 1 viste 18,9 mnd med UV1 + pembro vs 8,4 mnd bare pembro (Keynote006)? Og når man i tillegg vet at IPI+NIVO gir bedre PFS? Basert på fase 1 studiene og det faktum at INITIUM er over 1 år på overtid bør PFS være langt høyere enn 18,9 mnd i UV1 armen. Det ville også vært naturlig med tanke på IPI+NIVO sin effekt. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette går veien😊

4 Likes

Tilbake til gearing

Vil det ikke være bedre å geare, la oss si 100.000 kr, med 10X (om slike instrumenter finnes)
I stedet for å gå inn med hele pensjonen sin på 1 mill.

Han som gearer, med riktig verktøy, vil kun tape 100.000 kr ved fail.

Han som har satset rubb og rake vil få et tap av sin 1 mill og tape betydelig mer enn 100.000 kr ved fail.

Eller er dette helt feil tankegang fra min side?

2 Likes

Du kan kjøpe CFD kontrakt i Ulti med 25% margin (4x giring) hos CMC opp til 5-6k aksjer. Du finner nok ingen som tilbyr 10x

Jo, men med 10x tåler du ikke mye kursfall før de knockes og 100k er tapt. Om du har millen inne sitter du gjennom og får en evt. bounce.
Er særlig i SE sånne posisjoner siktes på av tradere.

2 Likes