Da benyttet jeg sjansen til å dytte inn resten av frie midler på 128. Måtte vaksinegudene være med oss. 
Jeg har sittet i denne aksjen i over 250 uker nå… At den faller ned noen kronestykker i det vi venter på avlesning som skal skje i løpet av 19(!) børsdager betyr i grunn ingenting. Faktisk vil det være veldig positivt dersom vi får resultatet som vi alle håper på 
Det er selvfølgelig avlesningen som er alt som betyr noe nå, men FTF låner ut nesten alle aksjene sine og bidrar dermed til dumpingen som foregår nå. FTF er selvsagt ikke direkte ansvarlige for måten aksjene selges på, men med tanke på at JHI dumper på samme måte HVER GANG de låner aksjer av FTF, kunne de sagt at ‘vi ønsker ikke å låne ut mer til dere fordi dere aktivt bidrar til å gruse kursen og det har vi nå sett flere ganger’.
Jeg får en følelse av at hedgefondene gjør som de vil med FTF fordi FTF er dumsnill og prøver å være den snilleste i klassen, men så blir de egentlig bare utnyttet av finanshaiene.
La oss bare håpe vi ikke trenger å vente til Påske da det blir tungt å sitte å se på slik nedgang i flere uker til…
Kapitulasjonen før data er nok overstått nå - selv om den ble helt tullete på nedsiden.
Jeg har fått vite at Carlos og Jens er på konferansen IO360 (https://io360summit.com/) tom. i dag. Men ryktene skal ha det til at de skal være i USA til over helgen. Jeg tror ikke de skal bruke morgendagen til sightseeing i NY. Jeg mistenker heller at de har en date med PI og CRO
Helt enig. Det er jo stikk i mot intensjonen de har kjøpt aksjene etter.
Men tenk så utrolig mye tid folk her hadde spart hvis de hadde innfunnet seg med at “slik er spillet”. Jo raskere man forstår dette jo bedre. Tid spart kunne vært investert andre steder og gitt avkastning mens vi venter på resultatet av INITIUM.
Men hvilken interesse har FTF av at kursen sendes nedover som følge av utlånene deres?
Lurer på hva de som shorter satser på her.
Ja, slik er spillet blitt. Mye mer aggressiv trading enn tidligere. FTF bør revurdere policien sin mtp på utlåns praksisen sin.
Helt enig, men nå har de allerede sagt at det ikke kommer til å skje, så da velger jeg å ikke bruke noe mer tid på det.
Denne kampen mellom shortere og investorer minner nå mest om et intenst pokerslag!
Jepp. Og til slutt handler det kun om hvem sitter med beste hånda 
De tjener penger på å låne ut, de tjener penger hvis kursen går opp. Blir som en hedge og du tjener aktivt på svingninger opp og ned
hvis selskapet kjøpes for halve prisen, siden MCAP er blitt bombet ned av short så sitter FTF igjen med lavere fortjeneste på investeringen enn de kunne hatt uten utlån.
Det er godt at Ultimovacs har store investorer som Gjelsten i spissen. Han er kjent for å maksimere verdier i selskapene han eier. At vi skattebetalere via Folketryfondet er med på bidra til at et privat selskap kan gruse kursen er helt nesten ikke til å forstå
Ja, jeg forstår det, men er det så mye å hente på å låne ut at man går i pluss selv om kursen raser og blir værende der?
En 20 kroners reduksjon i ULTI-kurs tilsvarer ALLE inntekter FFF mottar i løpet av et helt år fra utlånsvirksomheten deres i alle aksjer (utlån i størrelsesordel 10+ milliarder). Det er så idiotisk at ord blir fattige. Nå kan man kjøpe aksjer til SAMME kurs som i emisjonen i 2021 dagen/dager før avlesningen av selskapets hovedstudie, som er ETT+ år på overtid.
RIP RadForsk og norsk børsfinansiert biotek - Houg og Co. kan dra til h*lvete.