Vi vet shorten som er satt fra anus men hvor mye ammo har de igjen til å presse kursen ned?
Fra i morgen (er på mobilen og ser United kamp (litt samme følelse som å se kursen i ulti)
Så brukte GPT til å regne litt for meg uten å verifisere resultatet - men virker å være ganske spot on👍
1 355 000 aksjer synlig short
34 børsdager til 18 april
Ganget opp med 132kr for å finne beløpet pr dag (med utgangspunkt i dagens kurs ish)
Gi oss PE met, så kommer det kruttet til å være tilsvarende å sette plaster på en skuddskade👏
Tenker d hadde vært fint med melding innen fredag 8. Mars. Mars har 19 virkedager. Det skulle vel være 31,6% mulighet for d Hvis vi tenker de ikke kommer med PE i lille påske uke, så er vi på 47%. Oppløftende tanke
Folketrygdfondet hadde 1 521 500 aksjer 24.05.2023. Var vel da shorten ble satt ish. De har igjen 306.000. 1.214.000 ish. Så du kan trekke fra 100k kanskje? Hvem andre har lånt ut?
Edit: Janus ble synlige i registeret 09.06.2023 med short på 182.000. Så det kan stemme.
Short aksjen, kjøp og selg, eller kjøp og hold bruk flere kontoer ? Da kan aksjene være på en konto, klar for tilbakelevering. UGLER I MOSEN
Er det flere typer …shorting against the box, ?
Ugh - der er 1 355 329 synlig short pr 27/2. I praksis siger folk der også er en fin portion usynlig short i små poster under reporting. Var idag enden på alt short ammo så…?
( det er mye voldsomt for et lille pre-commercial biotech )
The alternative uptick rule is designed to restrict short selling from further driving down the price of a stock that has dropped more than 10 percent in one day compared to the closing price on the previous day.
Folketrygdfondet bør fjerne skylappene sa naboen
Fasorg:
Shortsalg innebærer vanligvis salg av en aksje som selgeren ikke eier (og i stedet låner og må returnere på et senere tidspunkt) med en intensjon om å tjene hvis aksjen synker i verdi. Praksisen har generert politisk oppmerksomhet på grunn av sin risiko og potensielle tilknytning til markedsmanipulasjon** .
Psst!
Jeg ønsker å takke alle gode bidragsytere her inne. Masse kunnskap. Jeg leser alt, selv diskusjoner om Janus.
Trives virkelig på dette niv0ået.
Takk til alle dwre fagfolk som hjelper oss lekmenn til å forstå.
Spesiell tall til Werner. Han sitter inne med mye
Lykke til…
og god helg.
Jeg venter med å takke til April😂
/JokeEnd
Hvorfor venter du med å takke før i april?
- Er ikke de innleggene som er servert her bra nok for deg. Du kan takke for at penger tyter inn i april, men før den tid fortjener skribenter her inn en STOOOOOR takk. Iallefall fra meg.
Tar av meg støvet og bøyer meg i hatten.
Goood helg.
Er bare helt latterlig hvordan FTF kan tillate denne oppførselen til shortaktørene
Lytt til Sousa i Finansavisen TV for noen uker siden mens dere venter.
“Hele” verden venter på avlesning i Initium, går det veien forventer de massiv oppmerksomhet og akselerert dialog med farma og investorer. Det er ikke en ting i verden JHI kan gjøre for å ødelegge det. Da blir data presentert for 40 000 på konferanse soon to come.
Leser de av som ønsket er dette intet annet enn sensasjonelt og vi kommer til å bli riktig priset, samme om kursen har blitt kjørt ned fra 160 til 128 i forkant.
Da benyttet jeg sjansen til å dytte inn resten av frie midler på 128. Måtte vaksinegudene være med oss.
Jeg har sittet i denne aksjen i over 250 uker nå… At den faller ned noen kronestykker i det vi venter på avlesning som skal skje i løpet av 19(!) børsdager betyr i grunn ingenting. Faktisk vil det være veldig positivt dersom vi får resultatet som vi alle håper på
Det er selvfølgelig avlesningen som er alt som betyr noe nå, men FTF låner ut nesten alle aksjene sine og bidrar dermed til dumpingen som foregår nå. FTF er selvsagt ikke direkte ansvarlige for måten aksjene selges på, men med tanke på at JHI dumper på samme måte HVER GANG de låner aksjer av FTF, kunne de sagt at ‘vi ønsker ikke å låne ut mer til dere fordi dere aktivt bidrar til å gruse kursen og det har vi nå sett flere ganger’.
Jeg får en følelse av at hedgefondene gjør som de vil med FTF fordi FTF er dumsnill og prøver å være den snilleste i klassen, men så blir de egentlig bare utnyttet av finanshaiene.
La oss bare håpe vi ikke trenger å vente til Påske da det blir tungt å sitte å se på slik nedgang i flere uker til…
Kapitulasjonen før data er nok overstått nå - selv om den ble helt tullete på nedsiden.