Jeg har fått vite at Carlos og Jens er på konferansen IO360 (https://io360summit.com/) tom. i dag. Men ryktene skal ha det til at de skal være i USA til over helgen. Jeg tror ikke de skal bruke morgendagen til sightseeing i NY. Jeg mistenker heller at de har en date med PI og CRO
Helt enig. Det er jo stikk i mot intensjonen de har kjøpt aksjene etter.
Men tenk så utrolig mye tid folk her hadde spart hvis de hadde innfunnet seg med at “slik er spillet”. Jo raskere man forstår dette jo bedre. Tid spart kunne vært investert andre steder og gitt avkastning mens vi venter på resultatet av INITIUM.
Men hvilken interesse har FTF av at kursen sendes nedover som følge av utlånene deres?
Lurer på hva de som shorter satser på her.
Ja, slik er spillet blitt. Mye mer aggressiv trading enn tidligere. FTF bør revurdere policien sin mtp på utlåns praksisen sin.
Helt enig, men nå har de allerede sagt at det ikke kommer til å skje, så da velger jeg å ikke bruke noe mer tid på det.
Denne kampen mellom shortere og investorer minner nå mest om et intenst pokerslag!
Jepp. Og til slutt handler det kun om hvem sitter med beste hånda
De tjener penger på å låne ut, de tjener penger hvis kursen går opp. Blir som en hedge og du tjener aktivt på svingninger opp og ned
hvis selskapet kjøpes for halve prisen, siden MCAP er blitt bombet ned av short så sitter FTF igjen med lavere fortjeneste på investeringen enn de kunne hatt uten utlån.
Det er godt at Ultimovacs har store investorer som Gjelsten i spissen. Han er kjent for å maksimere verdier i selskapene han eier. At vi skattebetalere via Folketryfondet er med på bidra til at et privat selskap kan gruse kursen er helt nesten ikke til å forstå
Ja, jeg forstår det, men er det så mye å hente på å låne ut at man går i pluss selv om kursen raser og blir værende der?
En 20 kroners reduksjon i ULTI-kurs tilsvarer ALLE inntekter FFF mottar i løpet av et helt år fra utlånsvirksomheten deres i alle aksjer (utlån i størrelsesordel 10+ milliarder). Det er så idiotisk at ord blir fattige. Nå kan man kjøpe aksjer til SAMME kurs som i emisjonen i 2021 dagen/dager før avlesningen av selskapets hovedstudie, som er ETT+ år på overtid.
RIP RadForsk og norsk børsfinansiert biotek - Houg og Co. kan dra til h*lvete.
er det så mye å hente på å låne ut at man går i pluss selv om kursen raser og blir værende der?
nei, det er det ikke
Helt enig. Jeg tror a de som shorter har blitt mye mer aggressive på svært kort tid og FTF har ikke fått dette ordentlig inn under huden enda . Jeg tror de snart enten slutter å låne ut eller de hever renta for utlån vesentlig.
Må innrømme at jeg er litt fascinert over hvor “dyktige” JHI & co er å til å gjøre damage control. En merkelig blanding av forundring, beundring og fascinasjon egentlig. De har nå fått opp snittprisen sin, redusert aksjekursen med snart 40kr på topp og de har åpenbart fortsatt tilgang på ammo. Hvis kursen på VIP var 160 ville +50% betydd 240kr i kurs. Fra ca. 130kr er det 195kr. Er en viss forskjell som de definitivt har regissert og fått til slik de ville.
However… dersom nå VIP er i “vår” favør har de desto mer jord som skal spaes tilbake i hullet og siden hullet er såpass dypt vil det bli en rimelig slitsom affære. De har ÅPENBART bestemt seg for å sitte til VIP og har tatt et tydelig motsatt standpunkt enn oss. JHI & Adage mot røkla!
Litt tynt scenario. Oppkjøp i dette caset skjer etter mer data har modnet. Og er det overbevisende vil det heller ikke være noe short. Igjen, en hedge.
Går selskapet til helvete har man tjent på utlån men tapt på investeringen, aner ikke til hvilken kurs FTF kom inn på. Går selskapet til himmel har man tjent på kursoppgang og kursnedgang, vinn vinn.
Skjønner virkelig ikke at dere henger dere så mye opp i shorten. Dere har diskutert caset i detalj over lang tid med godt faglig innhold og alt som vites kan for om det er lurt å investere i Ultimo. Passe merkelig å stirre på kursen time for time hvis det ikke er daytrading man driver med og når man først har tatt et investeringsvalg før/etter readout.
Da har man i det minste minimert tap. FTF har en tendens til å komme veldig tidlig inn i selskaper. Så over x antall år med denne hedgingen så blir vel selv de dårligste investeringene helt ok minus.
Snublende nærme medvirkning til ulovlig markedsmanipulasjon. For å knekke et selskap som prøver å hjelpe kreftpasienter.