Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Bare HOLD!!!

Jeg har en teori. Vask av data er bestillingsverk. Så Ultimo kan komme med en antydning. «Vi ønsker data til mars, for det guider vi» CRO åpna datapakke i midten av januar, det er jo revolusjonerende greier det viser seg de er vitne til. Så tror vasken derfor går litt raskere. Man jobber mer effektiv og er mer «på» når noe er gøy. Så nå holder bare CRO på med siste finpuss av data, som er klar for levering før helg - Fredag 1.mars :pray: (en teori jeg håper stemmer - for nå begynner ventetiden å bli såpass seig)

1 Like

Rofl. Fin story. Bra eventyr. Info kommer når det kommer. Det som bryr meg mer enn når i mars vi får HR tall er når i Juni-Oktober vi får det.

6 Likes

Eller at data er så gode at de tar seg en ordentlig fest, blir bakfulle og jobber saktere de påfølgende dagene🤔

Tror de var ganske ferdig den dagen de stengte studien iom de ikke har hatt nye events på lange tider.

1 Like

Tror du er inne på noe her.
Dersom man går ut fra at kursen stiger med maksimum en viss prosent etter PE met, uavhengig av fra hvilket utgangspunkt, så kan det være fornuftig av Janus å få kursen så lav som mulig før dataene slippes. Det kan dermed være grunnen for denne tunge shorting nå rett før d-dag. De vet at de sannsynligvis har bommet, men prøver på det du kaller “damagecontrol”.

4 Likes

Der er super mye som ikke giver mening her ifht short:

(1) hvorfor rævkjøre en aktiekurs hvis man har bet og tror på at den rævkjører sig selv…?
-det var bedre at lade kursen løbe og sætte en smule mere short på højere kurs inden melding
-vi ved at aktien fint kan sælges til små 200 NOK.

(2) hvorfor øge sin short når aktier skal returneres om ganske kort tid til GF…?
-float gør det umulig at købe hjem til rimelige penge

(3) hvorfor have et bet på short når sandsynligheden er urimelig god for positive resultat…?
-JHI kan fint regne selv på hvad overtid betyder på helt simpel overslag. Tager 30min

(4) hvorfor have et bet på short når NIPU har givet UV1 en proof-of-concept
-stik imod spådom fra flere sider at UV1 ikke burde virke i NIPU

(5) hvorfor have et kjæmpe short bet i en aktie hvor låne muligheder er udtømt…

Disse forhold giver uendelig lange og mange diskussioner fordi det er meningsløst hvad der foregår. Vi kan forsøge at overbevise hinanden om at JHI er dumme eller at det er en strategisk planlagt short / hedge man har sat på auto-pilot med algo handel eller … → stadig meningsløst

Jeg kan easily overbevise mig selv om at hvis der lå en konspirations-teori bag så kan det hele give god mening - nogen har snakket om en “fjendtlig short” - hvad det så end er… om en sådan teori så går ud på om nogen kan komme ind til mere attraktiv pris end de burde og dermed “udvande” eksisterende aktionærer en smule extra - fred med det - effektivt er det 4% - ifht. frie aktie uden for top-20 måske 10% - hvis Ulti lykkes bliver her rigeligt med multiplikator for os private små investorer …

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Av svette svensker og fulle folk får man høre det. Håper veddemålet ditt går veien til slutt Larsaas.

2 Likes

JHI og Adage har veddemål på at pivotale avlesninger feiler for både Ultimovacs og Vivoryon i Q1. Generisk risk på ph2 taler for at det er klokt. De trenger kun å treffe på én av disse for å (kanskje) tjene gode penger gitt hvor stor størrelse de har tatt. I alle fall tror de nok dette selv. Men, som vi vet godt her inne, så taler all statistikk og sannsynlighet for at de bommer fullstendig på INITIUM. Så det er og blir et ganske absurde skue å være vitne til.

8 Likes

det giver svært lidt mening - enhver kan regne at alt taler for at de bommer - også JHI. Efter NIPU og fortsat udsættelse vil enhver stoppe sit veddemål.

Ja, det gir nettopp lite mening at man nesten må anta at de ikke har satt seg inn i eller hensyntar (spiller ingen rolle) INITIUM sitt studiedesign og dermed implisitte sannsynlighet for suksess vs. historiske data. Dette er en enorm aktør, de gjør den type skjødesløse valg som for en ekstremt pålest menighet ikke gir mening. Alternativet er et eller annen fiendtlig mandat - men det blir spekulasjon og man vil aldri få fasit. Jeg utelukker ingenting, men min investering må forbli fundert i tilgjengelig informasjon/analyser og ditto antatt r/r.

2 Likes

Beklager å fortsette i short-sporet men det er vitterlig ikke så mye annet som opptar meg enn det ved ULTI om dagen… :slight_smile:

Med forbehold om at mine mattekunnskaper er høvelig på stell - kremt. Bare i februar har Adage og JHI altså økt sin shorteksponering fra 1.059.878 aksjer (siste oppdatering/økning var i nov/des-23).

Per idag er denne økt til 1.355.329 aksjer - dvs. en økning på drøyt 295K aksjer (eller +28%). Og det er ikke medregnet dagens omsetning (der det etter alle solemerker ble satt ytterligere short).

Økningen bare i februar er påtakelig. Grenser mot det utrolige. Straks er vi på 4% synlig short.

@Phsykes88: Hva er tallet nå? Antall aksjer de må dekke inn per uke frem mot GF - gitt den nye eksponeringen?

2 Likes

nogen der ved hvem der samler de aktier op der dumpes ud i markedet…?
og aktier kan vel frit handles uden om børsen også…?

Tipper Janus begynner å dekke inn snart, kanskje før avlesning. De har short-solgt veldig mye nå i februar, så har nok fått opp snittet sitt betraktelig. Og de har virkelig klart å få ned kursen. Kan ikke se at de tidligere har solgt så mye på en måned som de har gjort nå?
For meg virker det som de har malt seg litt inn i et hjørne her

2 Likes

ja, havde også den tanke. Hvis de har styr på hvornår data med ret stor sikkerhed kommer så har de kunne ryste træet her op imod aflæsning. Lad os sige at de har sensorer og en model ude der giver dem stor træf sikkerhed på hvornår data er klar og frigives…ja så kan de ryste træet nu og samle op og vende til inddækning…

1 Like

Det er en børsdag igjen før vi er i mars. Altså guidet mnd for avlesning (og egentlig er det ingenting i veien for at meldingen kommer i morgen heller dersom Ulti mottar data?). Hvordan kan det da gi mening at de shorter så aggressivt som de gjør, hvis de har tenkt å dekke inn snart? I mitt hode må de ha bestemt seg for å sitte over, og det virker som de vil være så short de bare klarer før avlesning.

Enig med @Hpbjorn for øvrig, nå er det bare short vi kan snakke om, alt annet er utførlig diskutert og jeg nileser her inne i ren nervøsitet foran den neste måneden, som en slags uvirksom terapi :joy: Surrealistisk at vi er der vi er.

5 Likes

Jeg har vært inne siden jeg begynte å kjøpe mine første aksjer i 2020 og har etterhvert lagt en (for meg) relativt god sum i potten her (har 11k aksjer). Selvfølgelig har det svingt, og jeg skulle sikkert ha solgt og kjøpe på oppturer og dipper, men det har blitt til at jeg har sittet rolig. Har hele tiden hatt INI som høydepunkt og mål med investeringen og det er selvfølgelig veldig spennende. Har tenkt om jeg skulle halvere beholdningen nå i forkant for så å avvente resultatet (med NIPU friskt i minnet) og heller kjøpe meg inn igjen ved melding om PE met. Men jeg har kommet frem til at jeg skal sitte i ro så får det briste eller bære.

Årsaken til at jeg velger å sitte over (og dermed er relativt sikker på at PE met) er

1. studien er kraftig på overtid (ref at melding før jul 2022 ville vært en fantastisk julegave. Nå er vi ett år på «overtid»).
  2. positivt resultat fra NIPU (dvs (for meg) at UV1 faktisk har en virkning og at det styrker sannsynligheten for at den virker i INI studien betraktelig)
  3. alle resultater fra phase 1 studiene i INI leser fortsatt av gode resultater
  4. mulig det bare er meg, men jeg syns Carlos virker mer entusiastisk siden nyttår en jeg noen gang har sett ham siste 4 år. Han hadde ikke snakket så ivrig og med sånn innlevelse om hva de skal gjøre ifb med formidlingen av resultatet fra INI om han ikke var 99% sikker på at dette blir PE met med sensasjonelt godt resultat (kom ikke å si at de ikke vet noe om det potensielle resultatet som kommer om INI).
  5. magefølelsen min er god (den har stort sett rett).

Så da får vi se om noen uker, men jeg er mer og mer sikker på at dette vil bidra godt på pensjonssparingen min. En unik mulighet som ikke kommer igjen i min levetid.

Lykke til øvrige Ulti aksjonærer.

51 Likes

39862 aksjer OM DAGEN for å være i null til 18 April. Eller kjøpe for 5.221.922kr HVER dag om du vil.
Blir penger av sånt🫡

7 Likes

Fra idag? Og er dette kun aksjene fra Folketrygdfondet eller total short?