Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Alltids gøy å være spåmann!

Vi har fått stor oppgang (liten korreksjon i det siste) og fomo effekten vil nok fortsatt være der fremover. Det er helt vanlig i slike readout caser.

Jeg tipper hvis PE met så blir det hinsides eufori, også sell off og over litt tid søke ned mot gap close på tidligere ath. Rundt 200 ish.

Holder meg utenfor og støtter begrunnelsen over her at det er et langt bedre risk/reward med å gå inn på 200 med PE met. Hvis den skulle søke seg ned dit, kan jo hende det aldri skjer.

Sitter i to andre selskaper som jeg troen på i det kortsiktige bilde, og selge meg ut av dem for å ta bet her før melding er ikke en risiko jeg vil ta.

Men følger spent med, kan også være en tanke å håpe på PE fail, også kjøpe seg inn og håpe på samme NIPU effekten. At resultatene faktisk er veldig bra.

Alt med U er atypisk. FOMO’en uteble. Selv om den ved alle solemerker burde ha oppstått gitt hvor lovende caset fremstår. Og dette handler om et syvsifra antall shortsolgte aksjer + sentiment + mangel på kjøpere / evne til å skaffe risikovillig kapital +++

Men whatever. Vi er her vi er. På kanten. On the cusp. I-dagen er rett rundt hjørnet.

Jeg får en følelse at mange sitter her og tenker at alt vi har sett fram til nå kanskje kan gi en indikasjon om hvordan ting vil bli. At man liksom kan ekstrapolere framtiden ut fra fortiden. Kanskje kan man det. Men jeg har en distinkt følelse av at vi ikke kan det. Og egentlig så håper jeg – for norsk biotek sin del – at vi ikke kan det. For norsk biotek vil være dødt som investeringsobjekt om man kan kjøpe for 200 kr på positive resultater. Hvorfor ta risk når man kan vente og slippe å ta risk til en litt høyere pris?

Men:

En ev. PE met er en gamechanger, ikke bare for Ultimovacs, men for et helt felt innen kreftforskning og -behandling. Det er større en vi klarer å forestille oss. Jeg tror den neste uka kan overraske alle. På så mange mulige forskjellige måter.

Får meg til å tenke på et av mine favorittsitater, som var så usannsynlig beskrivende av en situasjon hvor man ikke helt skjønte utfallet / konsekvensene, men likevel skjønte at “dette er enormt”:

"History is like a riderless horse, galloping through the night”.

– Félipe González, daværende spansk statsminister, samme kveld som Berlinmuren falt.

8 Likes

Veldig bra observert.

Men det er jo du som legger til “les ASCO”?

Carlos har jo spesifikt sagt ASCO eller ESMO og det ble gjentatt av Einarsson på Radium. Og da faller jo hele premisset ditt for denne “100%-garantien” din…

Edit: Radium episode 294 fra 11:20

1 Like

Ja, det er jeg som legger det til. Derfor jeg skriver det sånn.

Vi har diskutert dette før. Og de må si “ASCO eller ESMO / en eller annen konferanse” helt til de har fått data, og fått sendt inn, og godtatt en LBA. Og det er i slutten av mars.

Jeg kan ikke se for meg et scenario hvor vi kun får PE met nå, og det blir ESMO i høst (pga finansiering m.m). Det vil være å skyte seg selv i foten kraftig for selskapet. Det gir ingen logisk mening for meg å gjøre det på den måten. Og jeg liker å tro at selskapet agerer på en logisk måte også. Ergo, jeg har tenkt at kun “PE met” bety at selskapet er ganske så sikker på at det vil bli ASCO. Hadde CRO sagt at de ikke ville klare å vaske data til 11. mars, så er jeg nær 100% sikker på at vi hadde fått Top Line, med HR, KI, p-verdi.

Alt annet indikerer / taler for at U har fått beskjed om at de vil kunne få dataene tidlig i mars. Type nå.

Jeg antar dermed også at om U av en eller annen grunn ikke skulle komme seg på ASCO, så får vi data i begynnelsen av april (kort tid etter fristen for tilbakemelding til LBA-søkerne fra ASCO).

Men dette er bare mine personlige meninger. Ingenting annet. Fasit har vi i løpet av en drøy uke.

15 Likes

BICR och LA kom ju fram till olika saker avseende detta. Så hur vet man vem som har rätt?

Nå igjen?

Hva er epiteloid? Er dette meso-spesifikt eller går dette skillet igjen i andre indikasjoner?

Det går nog inte att dra några större slutsatser om effekt i andra indikationer om det är det du frågar om. Epiteloid är bara en patologisk klassificering som innebär att cancern växer på ett epitelliknande sätt.

1 Like

OS blir fasit til slutt. Vi får bare vente. Du vet hva jeg synes om PFS som PE i meso. Nå er det like før INITIUM leser av. Og du virker mest interessert i å diskutere om NIPU er en enkelt- eller dobbeltbekkasin. Jeg bryr meg ikke nevneverdig. Den er en bekkasin, uansett. Jeg har kikkerten retta ut over gjørmeflatene i elvedeltaet og håper å få se en storspove lande snart.

13 Likes

Og jeg som tenkte at nå kommer du sikkert til å svare:

“Har ni inte tänkt över at NIPU kanske kan va en kvärtbekkasin, Werner?”

3 Likes

Att PFS inte är en bra proxy för OS kan man nog inte riktigt säga är ”din åsikt”, det är helt enkelt det som går att utläsa från tillgänglig data. Och var inte heller min poäng. Min poäng var att vi inte utifrån NIPU vet om epiteloid, icke-epiteloid, eller egentligen mesogruppen som helhet gynnas av UV1.
Om PFS felaktigt överskattats av LA, kan det ha lett till att exparmen fått behandling längre tid än SoC, vilket kan förklara OS-skillnaden.

3 Likes

kvärtbekkasin :point_up_2:

2 Likes

Så du mener armene har fått forskjellig behandling? (bortsett fra at eksperimentell arm fikk UV1). Da vil vel i tilfelle studien være verdiløs.

1 Like

Det er en fastere og mer klumpete type mesotheliom med tregere progresjon. Forhåpentligvis er dette særdeles bull.

4 Likes

Werner
Dobbelbekkasin kanskje, en tidligere kollega tok doktorgraden på dobbelbekkasin på Dovrefjell.

1 Like

Re @TheObserver litt tidligere i tråden, før ornitologien kom inn i bildet:

One 2017 study examined the survival of pleural mesothelioma patients with the epithelioid cell type. The study also included patients with sarcomatoid and biphasic cell types. Researchers found the following median survivals for patients treated with multimodal therapy:

• Epithelial mesothelioma: ~23 months
  • Biphasic mesothelioma: ~14 months
  • Sarcomatoid mesothelioma: ~11 months

Som har vært diskutert tidligere, så kan UV1 behøve noe tid for å fungere og gitt den ekstremt korte overlevelsetiden i de to andre formene for Meso, så er det kanskje ikke tid nok til at den får tilstrekkelig effekt.

At den fungerer elativt bedre i den langsomste typen kan kanskje styrke caset for en mer generell effekt, siden forskjellen i armene blir større over tid.

(Alt annet likt, selvsagt, og her er det mange faktorer en ikke har oversikt over.)

6 Likes

På hvilken måte og i hvilken grad vil de eksisterende shortposisjoner påvirke kursen ved melding PE NOT Met?
Det er vel kanskje ikke det smarteste å kaste seg på salgsknappen med en gang etter en slik melding?

Når NIPU fail kom, kjøpte jeg litt på åpningen på kr 70 og solgte dem igjen på kr 83. Så selge på åpnings kurs kan fort bli laveste kurs den dagen.
Men det kan ikke bli annet enn PE-met nå vel for f?

4 Likes

Noen som vet hvor mange pasienter som skulle innrulleres i Norge, eller har gjort en kvalifisert gjetning?