Ja, det er jeg som legger det til. Derfor jeg skriver det sånn.
Vi har diskutert dette før. Og de må si “ASCO eller ESMO / en eller annen konferanse” helt til de har fått data, og fått sendt inn, og godtatt en LBA. Og det er i slutten av mars.
Jeg kan ikke se for meg et scenario hvor vi kun får PE met nå, og det blir ESMO i høst (pga finansiering m.m). Det vil være å skyte seg selv i foten kraftig for selskapet. Det gir ingen logisk mening for meg å gjøre det på den måten. Og jeg liker å tro at selskapet agerer på en logisk måte også. Ergo, jeg har tenkt at kun “PE met” bety at selskapet er ganske så sikker på at det vil bli ASCO. Hadde CRO sagt at de ikke ville klare å vaske data til 11. mars, så er jeg nær 100% sikker på at vi hadde fått Top Line, med HR, KI, p-verdi.
Alt annet indikerer / taler for at U har fått beskjed om at de vil kunne få dataene tidlig i mars. Type nå.
Jeg antar dermed også at om U av en eller annen grunn ikke skulle komme seg på ASCO, så får vi data i begynnelsen av april (kort tid etter fristen for tilbakemelding til LBA-søkerne fra ASCO).
Men dette er bare mine personlige meninger. Ingenting annet. Fasit har vi i løpet av en drøy uke.