Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

CRISTIN sier at det ble rekruttert 25 pasienter fra norske sykehus til INITIUM til sammen i årene 2020-2022 i hvert fall. Hvorfor lurer du?

https://www.cristin.no/behandlingsstudier/statistikk-og-rapport-2019-2022/index.html

Eller var det NIPU du lurte på? Der var tallet 52

8 Likes

Bare en patologisk klassifisering er en drøy påstand . Som regel er det slik at når man kan observere distinkte patologiske grupper skyldes det bakenforliggende faktorer. Også når man ikke vet hva denne forskjellen skyldes og derfor har valgt å beskrive gruppene ut fra hvordan de ser ut. Sannsynligvis finnes det tumorgenetiske forskjeller, etiologiske forskjeller eller pasientfaktorer som forklarer forskjellene mellom disse gruppene. Da er ikke spranget så langt for å tenke seg at samme behandling kan ha ulik innvirkning på gruppene. Og det er det vi ser antydning til i NIPU.

29 Likes

Jag vet inte om du medvetet misstolkar mig för att plocka stilpoäng, men så måste nästan vara fallet, givet att det var tydligt hur frågan var ställd, och så var även mitt svar:

Här ställer @larsullern86 uppenbarligen frågan om den epitelioida klassificeringen återfinns inom andra neoplasmer, vilket den såklart gör. Och mitt svar:

Här menar jag uppenbarligen att det inte går att dra några slutsatser om effekten av UV1 i andra epitelioida neoplasmer, vilket kommer an på att epitelioid först och främst är en histologisk klassificering, och som du är inne på, fast till omvänd intäkt mot din förmenta poäng, kan ha stora genetiska (och etiologiska) olikheter.

Var det inte du för övrigt som helt dribblade bort dig själv i snack om att slutleda hypotessannolikheter utifrån frekventistisk teststatistika?

Och så får du 20+ likes av pöbeln för att du “sätter svensken på plats”. LOL.

10 Likes

For spekulativt å tro at ledelsen valgte å sende ut børsmelding kl 18:40 en lørdags kveld, når det strengt tatt hadde hatt null betydning om den meldingen kom mandag morgen, fordi de ønsker å rydde dagen til viktigere ting? :nerd_face:

8 Likes

Det er lov å reflektere litt om hvorfor det har blitt sånn :wink:

Det ligger mye læring i å klare å se sammenhenger med hvordan en selv går fram, og hva livet gir en tilbake… :pensive:

5 Likes

Våpenhvile til i morgen tidlig?

8 Likes

Det var veldig lurt og godt tenkt å sende ut denne meldingen lørdag kveld. Meldingen var jo positiv, men norske investorer skjønner jo så lite av disse meldingene at man kunne risikert at kursen gikk ned noen kroner hvis den hadde blitt sluppet rett før børsåpning. Vi har jo lest både her og på HO at det er flere som ikke vet forskjell på NIPU og INITIUM studiet og bare det å se ordene «primary endpoint not met» er jo rene giften.

9 Likes

Beklager. Jeg misforstod hva du mente siden jeg ikke fikk med meg hva du svarte på. Vet ikke om folk liker innlegget fordi jeg setter svensken på plass eller fordi folk er glade for at det er antydning til effekt på en subgruppe. Håper det siste siden jeg selv synes det er interessant å lese innlegg som utfordrer den gjengse oppfatningen - og der er du god.

12 Likes

De kom vel med melding så snart de kunne, da artikel er publiseret 1/3. Man har vel vurderet at artiklen kan være kurs påvirkende. Ved ikke om det kan hænge sammen med denne:

“There is no reason to believe that adding the UV1 vaccine would be less efficacious in the first-line than in the second-line setting.”

og der kommer nogle ok forklaringer der understøtter LA sine analyser. Deres PFS analyser - som var baseret på udvidet materiale hvis jeg forstår ret - er fint eftervist og begrundet.

Alt-i-alt vel en ganske god artikel, der bare understøtter at UV1 havde effekt i NIPU og OS data skal følges. Og vel også at investigator umiddelbart støtter at man kan (bør) bruge UV1 i 1-linie behandling jf. ovenstående citat…? Om noget så er det vel endnu et bull signal…?

4 Likes

Var ikke dette ett av de andre selskapene Janus shorta?

3 Likes

Flaks for Janus at ikke begge gikk inn da. Synd for fremtidige pasienter med Alzheimer.

1 Like

Øker jo våre odds betraktelig siden hitraten deres er 50/50 :sunglasses:

13 Likes

en Matching Halt melding med børspause frem til pressekonferanse kl,12 hadde gjort seg nå på morgenen.

1 Like

Ingen Initium-melding før børs i dag. Det betyr at transfervinduet er åpent en dag til, for den som vil inn eller ut eller øke eller redusere før fasiten kommer.

Får si som Sølve Grotmol, “No vert det spanande” :wink:

2 Likes

CRO ?
BMS HQ?
Eller romantisk getaway til Martha’s Vineyard?

Jeg lener mot sistnevnte foreløpig :couplekiss_man_man:

Ja, når det ikke kom en melding fredag ettermiddag eller i dag klokka 07.00, så fikk de nok ikke beskjed om noe hverken på fredag eller i løpet av helgen. Nå skal det sies at det heller ikke er normalen å få data servert fra CRO i et fysisk møte heller, i følge folk her på TI som har er en kvalifisert mening om det.

Nå er vel hver ettermiddag og morgen kommende uke(r) like sannsynlige.

5 Likes

Ja sånn ser jo Janus litt smartere ut med den meldinga. Tragisk for aksjonærene i det selskapet.

1 Like

Litt tidlig å vite hvordan åpningen i VVY faktisk blir, med det ser ikke bra ut for aksjonærene.

1 Like