Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Begge. For det er alt de vet noe om foreløpig.

4 Likes

Det må jo gjelde begge armene, ellers ville de jo kunne oppnådd 70 events om ikke lenge, og således ikke trengt å endre til ny avlesningsmetode.

Så enten må jo da platåene i begge armer ligge godt over hva som tidligere har vært vist innenfor denne type behandling (ipi+nivo), eller så må èn av armene ha gjort det betydelig bedre enn den andre.

6 Likes

Jeg synes formuleringen er litt pussig rundt uetisk mv hvis det er full stopp i begge armer. Men enig i at de ikke vet.

I praksis betyr det nok bare at det har gått “flere måneder” siden siste event. Det uetiske er ikke i forhold til pasientene i INITIUM, men de titusner av andre MM-pasienter som venter på bedre behandling

11 Likes

Husk at pasientene har vært MINST 18 mnd i studien, og maks 42 mnd.

Dataene i studien er altså fra dette området på PFS. Kontrollarmen i dette området ser ut som den skulle ha flatet ut rimelig bra. Og mellom 50%-62% av pasientene har her hatt PFS events:

11 Likes

Det må være riktig ja. Enig. Ordlyden er jo “aggregerte progresjonsdata”, aggregerte her betyr vel begge armer.

1 Like

Hva vil OS bety i INITIUM vs PE met? Tenker om PE met kommer inn som NIPU men OS tallene er veldig bra?

Det som skjer på børs nå, er det bar resultat av shorting igjen, eller har det dukket opp noe usikkerhet i caset?

Ser ut som vi blir utsatt for enda et kraftig shorte angrep. Snakker om å riste treet med alle muskler de har. Så nå bør meldingen snart dukke opp. Jeg hadde tenkt jeg skulle solgt litt på FOMO idag, men endte opp med å kjøpe i steedet.

2 Likes

Short og/eller noe nervøsitet. Noen har nok spekulert i kortsiktig gevinst pga FOMO inn mot melding og sitter med mer enn de er komfortabel med over avlesning.

1 Like

Synes du det ser slik ut? Jeg satte dette på kontoen for en ny dag med NIPU og end point not met.

Another day another short attack. Status er som vanlig, de som skal inn før PE met har kjøpt, de som skal inn etterpå sitter og venter. Shorten shorter det siste den har mulighet til før resultatene kommer. Bare bra de bruker opp kruttet sitt i forkant for oss, da kan de ikke ødelegge PE met med et stort angrep. :slight_smile: Men ja, kjedelig å se på papirtap i forkant. Gleder meg til det blir grønnere enn grønt :slight_smile:

8 Likes

Ja, noe klønete å sette BICR slutningen på første linjen.

1 Like

Og “March 1, 2024”. Veldig fort gjort å tro at dette er noe nytt.

Jeg oppfatter handlemønsteret som “kursen skal ned” uansett. Se på ordre bildet. Ligger hele tiden mye til salgs som blir borte når noen nærmer seg. Det slippes hele tiden små salg under sist omsatte kurs. Dette er ikke volum for folk som skal redusere, ei heller folk som ønsker å selge dyrest mulig. Ren manipulasjon

2 Likes

Er ikke noe annet enn short-angrep igjen dette. Fortsettelse av forrige ukes frontalangrep hvor Adage shortet 50k aksjer, altså rundt 7M kr og Janus shortet rundt 90k aksjer, altså rundt 13M kr.

Til sammen 20M shortet i forrige uke alene fra disse to.

4 Likes

En kan nok anta at shorterne fortsetter å presse inn mot børsmeldingen. Uansett PE met/not met har de fordel av at utgangspunktet ved børsmeldingen er lavest mulig slik at en prosentvis endring går i deres favør.

1 Like

Og denne overskriften er heller ikke noen fulltreffer: “Ultimovacs announces publication of results from NIPU [ ]”

Det ordrebildet/handlemønsteret er kommentert tidligere. Konstant 2-3000 aksjer til salgs ca 1 kr over børskurs. Totalt volum til salgs permanent ca 50 % større en kjøpersiden.

Helt utrolig. Og så tett på GF.