Jeg synes det lukter melding enten i kveld, på mandag, eller tirsdag.
Hvis vi tar utgangspunkt i forutsetningen om at Ulti har fått tydelig beskjed fra CRO at data kan være klare til mars / tidlig i mars, så vil det være nå vi får dem. For altså, det vil være svært ulikt Ulti å kommunisere på “Vi skal på en eller annen konferanse med dataene våre (les: ASCO)”, om de ikke hadde fått 100% garanti fra CRO om at data vil være klare, slik at de kan nå fristen for LBA på ASCO som er 11. mars. Og alle som kjenner 'Movacs vet innmari godt at at selskapet neppe ville satset på et sånt “nå fergeavgangen med 42 sekunders margin”-scenario.
Så alt taler for en forhåndsavtalt og meget kontrollert overlevering av data nå i helga eller på mandag imo. Grei og ryddig margin fram til 11. mars. Ulti-style.
Hvis PE skulle vise seg å være møtt, så vil det bli en rask påfølgende styrebehandling hvor det vedtas å kjøre embargo på data utenom “PE met” frem til konferanse før melding sendes til børs. Dette er nemlig noe som må styrevedtas, og legitimeres, for i følge børsreglementet, skal selskapet egentlig slippe alt av data så fort som mulig i en slik situasjon (det er jo verdens tydeligste eksempel på innside).
Men altså, vi snakker ikke om dager her til behandling, vi snakker om timer fra data er mottatt. Spør du meg er det sannsynlig at lysene i styrerommet oppe på Ultimovacs HQ vil være på allerede i kveld, eller på mandag. Og da er det melding senest tirsdags morgen.
Når som helst nå. Når som helst.
Ser også på diskusjonene i tråden at mange ser ut til å tro de vil kunne kjøpe et mer eller mindre derisket case for 2-300 kr / aksje. Det er fullt mulig det blir sånn. Det er det. Men oppi det hele har vi glemt at Carlos og Co. har snakket med uhorvelig mange interessenter – inkl. Big Pharma – det siste året. Så de vet om Ulti, og de skjønner (nok mer enn oss her inne), hva en ev. PE met faktisk vil innebære i kroner og ører (les: dollars).
Personlig tror jeg at ved en ev. PE met, kan det ligge en saftig partneravtale på bordet før man får sukk for seg. Kanskje vil en slik faktisk blir meldt sammen med en ev. PE met imo.