Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

UV1 har ingen effekt = 0 % sannsynlighet

UV1 har signifikant effekt = 99% sannsynlighet

12 Likes

Mistenker at shorten tenker sannsynlighet er størst for at de får en win ved at studiet/selskapet feiler

Spennende tider nå, ser ut som short gir bånn gass

Da er min gjetning at det er fortsatt gode grunner til å fortsette med fase 3-studie, som om det ville vært om det var PE-met. Men at denne kommer til å finansieres med en emisjon til en noe høyere risikopremie, altså lav kurs.

Man får et inntrykk av at om det blir PE-met, så er det UV1 rett ut i butikkhyllene. Men det vil være enda en lang marsj i fase 3-studier, enda mer penger må inn, og de som betaler inn vil kreve en rabatt. Og rabatten de krever vil være høyere jo mer usikre resultatene er.

1 Like

Dette er ikke bare short… her er det noen som kaster kortene og… Short hadde ikke så mye krutt igjen.

Kommer det PEnot met nå, så stinker det…

2 Likes

En rabatt i forhold til hvilken kurs tenker du? :slight_smile:

Det er nok mange overnervøse småinvestorer som kaster kortene fordi de lar seg lure av det skitne spillet fra short.

2 Likes

Ja, virker nesten som noen har forvekslet nyhetsmeldingen i helgen med Initum og selger seg ut.

1 Like

Et sted midt i mellom det vi klarer å hausse det opp, og shorten klarer å presse den ned :slight_smile: Et tall blir bare en ren gjetning.

Men ingen gir ved dørene. Gjelsten har ikke blitt rik ved å gi bort penger, så selv han vil ha minst 30% rabatt i en emisjon.

Forstår tanken din men det kan jo være noen som har geara seg opp i forkant som blir “kasta” ut på stop loss og da kan man raskt få dipper som dette.

Tipper det slutter over 130 i dag

4 Likes

mulig det men du vet når de shortet på NIPU så var heller ikke det en god short da OS dataene kom inn og Ulti kursen gikk opp.!

ikke uvanlig at short “dobble down” på sine bets, og de treffer jo historisk ca 50% av tiden!

men denne gangen tror jeg de bommer og håper med hele meg at de kommer til å tape en shitload slik mange andre shorties har gjort ikke bare i biotek men som tesla og nvidia

lykke til alle sammen !

3 Likes

Men den rabatten du snakker om, er den i forhold til dagens kurs? Eller mener du rabatt i forhold til hvilken kurs vi ender på i ukene etter vi forhåpentligvis får PE-met? :slight_smile:

Får håpe det ikke har lekket noe. Slik aggressiv salgsmønster er ofte indikasjon på noe grums. Men vi får se, holder meg utenfor. Spennende saker dette her.

Planlegger kjøp både hvis det blir PE met (gapclose 190-200) eller PE not met (håp om NIPU kopi).

Säljmönstret beror ju på shorten? Vad menar du?

Hvis det ikke er short, jeg tror også salgsmønsteret er shortbasert.

Rabatten på kurs etter ASCO, vil jeg anta - uansett hva resultatet blir (og jeg tror resultatet blir som NIPU: Gode men ikke helt i mål).

Ulti vil primært søke seg mot en partner og foretrukket er Bristol-Meyers Squibb. De har merkelig nok ikke vært så varme på grøten etter NIPU, men de løsner nok opp etter greie INITIUM-tall. De vil også ha en rabatt, og her vil det forhandles. Om det de tilbyr er dårligere enn det de store eierne aksepterer, så blir det en ren eier-emisjon uten partner.

Jeg tror okke som at kursen skal ned. Ikke fordi UV1 feiler, men fordi det er langt kostbar vei igjen til mål.

Får håpe rabatten går til 90 så kan du fylle på der du slapp :innocent:

2 Likes

Hvor har du dette i fra?

Ellers må jeg si meg helt uenig når det gjelder din ambisjon for kursen, men takk for at du svarte ut.

1 Like

shorten skal passe på å ikke overspille sin hånd, slik at de har noen aksjer igjen til å manipulere (holde igjen ) kursen ved PE-met melding.

Har de for lite krutt og noen store gutter kaster seg på kan vi alle få oss en hyggelig børsdag!

Skal vi si 110% ved Åpning og 188% ved close :wink:

3 Likes

Haha! Ja, det kan du si. Jeg tror den skal lavere da.

Forøvrig tok jeg pengene fra 90 kr aksjen-salget og kjøpte NAS. Det var i min øyne en bedre deal :slight_smile: