Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det er nok mange overnervøse småinvestorer som kaster kortene fordi de lar seg lure av det skitne spillet fra short.

2 Likes

Ja, virker nesten som noen har forvekslet nyhetsmeldingen i helgen med Initum og selger seg ut.

1 Like

Et sted midt i mellom det vi klarer å hausse det opp, og shorten klarer å presse den ned :slight_smile: Et tall blir bare en ren gjetning.

Men ingen gir ved dørene. Gjelsten har ikke blitt rik ved å gi bort penger, så selv han vil ha minst 30% rabatt i en emisjon.

Forstår tanken din men det kan jo være noen som har geara seg opp i forkant som blir “kasta” ut på stop loss og da kan man raskt få dipper som dette.

Tipper det slutter over 130 i dag

4 Likes

mulig det men du vet når de shortet på NIPU så var heller ikke det en god short da OS dataene kom inn og Ulti kursen gikk opp.!

ikke uvanlig at short “dobble down” på sine bets, og de treffer jo historisk ca 50% av tiden!

men denne gangen tror jeg de bommer og håper med hele meg at de kommer til å tape en shitload slik mange andre shorties har gjort ikke bare i biotek men som tesla og nvidia

lykke til alle sammen !

3 Likes

Men den rabatten du snakker om, er den i forhold til dagens kurs? Eller mener du rabatt i forhold til hvilken kurs vi ender på i ukene etter vi forhåpentligvis får PE-met? :slight_smile:

Får håpe det ikke har lekket noe. Slik aggressiv salgsmønster er ofte indikasjon på noe grums. Men vi får se, holder meg utenfor. Spennende saker dette her.

Planlegger kjøp både hvis det blir PE met (gapclose 190-200) eller PE not met (håp om NIPU kopi).

Säljmönstret beror ju på shorten? Vad menar du?

Hvis det ikke er short, jeg tror også salgsmønsteret er shortbasert.

Rabatten på kurs etter ASCO, vil jeg anta - uansett hva resultatet blir (og jeg tror resultatet blir som NIPU: Gode men ikke helt i mål).

Ulti vil primært søke seg mot en partner og foretrukket er Bristol-Meyers Squibb. De har merkelig nok ikke vært så varme på grøten etter NIPU, men de løsner nok opp etter greie INITIUM-tall. De vil også ha en rabatt, og her vil det forhandles. Om det de tilbyr er dårligere enn det de store eierne aksepterer, så blir det en ren eier-emisjon uten partner.

Jeg tror okke som at kursen skal ned. Ikke fordi UV1 feiler, men fordi det er langt kostbar vei igjen til mål.

Får håpe rabatten går til 90 så kan du fylle på der du slapp :innocent:

2 Likes

Hvor har du dette i fra?

Ellers må jeg si meg helt uenig når det gjelder din ambisjon for kursen, men takk for at du svarte ut.

1 Like

shorten skal passe på å ikke overspille sin hånd, slik at de har noen aksjer igjen til å manipulere (holde igjen ) kursen ved PE-met melding.

Har de for lite krutt og noen store gutter kaster seg på kan vi alle få oss en hyggelig børsdag!

Skal vi si 110% ved Åpning og 188% ved close :wink:

3 Likes

Haha! Ja, det kan du si. Jeg tror den skal lavere da.

Forøvrig tok jeg pengene fra 90 kr aksjen-salget og kjøpte NAS. Det var i min øyne en bedre deal :slight_smile:

Mellom 200-300 forventer jeg ihvertfall

2 Likes

Har du oplevet nogen stærk købsinteresse mens kursen er gået fra 160 ned i p.t. 121 på under to uger?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Joda. Men mange har mentale eller automatiske grenser for når de sikrer utbytte. Om f.eks. den ligger på 100% før PE Met kommer shorterne billigere unna om kursen ligger på 130,- - og altså folk begynner å selge ved 260,- enn om den før PE Met ligger på 170,- og kursen raser til 340,- før det blir salgsvolum.
Det samme nedover ved PE Not met - kursen vil antagelig gå lavere om utgangspunktet er lavere.
(Begge deler på kort sikt selvfølgelig).

2 Likes

Utrolig hvor skråsikre enkelte er! Men data er ikke tilgjengelig. Kursen faller nesten 10% på ingen nyheter om det alle ventet på. Shortere taper også
penger mange ganger. Flip a coin! Ingen fasit her enda.

Må innrømme at ingenting ville ha vært mer gledelig enn om data er gode og vi får fram en enormt etterspurt løsning for pasienter!

Og litt gøy at folk som gjør livet som investor i biotek mye mer stressende enn nødvendig taper stort på veddemålet. Leit å si det, men håper på enormt tap for shortere.

Det er veddemål på at kreftforskning mislykkes. Umoralsk. Vi som investerer med håp om å hjelpe kjente og kjære og diversifisere i en sektor det er vanskelig å få finansiert løp ut hele veien fortjener et Folketrygdfond som tar langt bedre vurderinger.

Heia norsk biotek og Ultimovacs. Pasienter håper jeg kan smile hele veien til medisin

17 Likes

Selskapet ønsker resultater av Initium før noe avtale av noe slag så at du mener BMS ikke har vært så varme på grøten er jo bare tull.

3 Likes