mulig det men du vet når de shortet på NIPU så var heller ikke det en god short da OS dataene kom inn og Ulti kursen gikk opp.!
ikke uvanlig at short “dobble down” på sine bets, og de treffer jo historisk ca 50% av tiden!
men denne gangen tror jeg de bommer og håper med hele meg at de kommer til å tape en shitload slik mange andre shorties har gjort ikke bare i biotek men som tesla og nvidia
Men den rabatten du snakker om, er den i forhold til dagens kurs? Eller mener du rabatt i forhold til hvilken kurs vi ender på i ukene etter vi forhåpentligvis får PE-met?
Får håpe det ikke har lekket noe. Slik aggressiv salgsmønster er ofte indikasjon på noe grums. Men vi får se, holder meg utenfor. Spennende saker dette her.
Planlegger kjøp både hvis det blir PE met (gapclose 190-200) eller PE not met (håp om NIPU kopi).
Rabatten på kurs etter ASCO, vil jeg anta - uansett hva resultatet blir (og jeg tror resultatet blir som NIPU: Gode men ikke helt i mål).
Ulti vil primært søke seg mot en partner og foretrukket er Bristol-Meyers Squibb. De har merkelig nok ikke vært så varme på grøten etter NIPU, men de løsner nok opp etter greie INITIUM-tall. De vil også ha en rabatt, og her vil det forhandles. Om det de tilbyr er dårligere enn det de store eierne aksepterer, så blir det en ren eier-emisjon uten partner.
Jeg tror okke som at kursen skal ned. Ikke fordi UV1 feiler, men fordi det er langt kostbar vei igjen til mål.
Joda. Men mange har mentale eller automatiske grenser for når de sikrer utbytte. Om f.eks. den ligger på 100% før PE Met kommer shorterne billigere unna om kursen ligger på 130,- - og altså folk begynner å selge ved 260,- enn om den før PE Met ligger på 170,- og kursen raser til 340,- før det blir salgsvolum.
Det samme nedover ved PE Not met - kursen vil antagelig gå lavere om utgangspunktet er lavere.
(Begge deler på kort sikt selvfølgelig).
Utrolig hvor skråsikre enkelte er! Men data er ikke tilgjengelig. Kursen faller nesten 10% på ingen nyheter om det alle ventet på. Shortere taper også
penger mange ganger. Flip a coin! Ingen fasit her enda.
Må innrømme at ingenting ville ha vært mer gledelig enn om data er gode og vi får fram en enormt etterspurt løsning for pasienter!
Og litt gøy at folk som gjør livet som investor i biotek mye mer stressende enn nødvendig taper stort på veddemålet. Leit å si det, men håper på enormt tap for shortere.
Det er veddemål på at kreftforskning mislykkes. Umoralsk. Vi som investerer med håp om å hjelpe kjente og kjære og diversifisere i en sektor det er vanskelig å få finansiert løp ut hele veien fortjener et Folketrygdfond som tar langt bedre vurderinger.
Heia norsk biotek og Ultimovacs. Pasienter håper jeg kan smile hele veien til medisin