Du har ikke svart på spørsmålet mitt. Du påstår at det er ingen profesionelle som kjøper disse aksjene…-
Det er jeg uenig i. De Sousa har sagt flere ganger at de er i samtaler med BP.
Og det ville jo være svært ufornuftig. Om de hadde hatt en avtale med en partner allerede nå, så ville ikke resultatene fra INITIUM spilt så stor rolle. Veien til fase 3 ville vært klar uansett.
Det är 100% short
Det er i så fald i meget begrænset omfang i forhold til, hvor fantastisk en investering dette er, synes du ikke?
Har du sjekket aksjonærlistene?
Både selskapet og en eventuell partner hadde jo vært helt ape i huet om man inngår en avtale før p2 dataene til initium er ute. Hvordan skal man prissette noe som helst før overnevnte value inflection point???
Prognose.
Først gangen jeg har hørt at partnerskap med BP er “ape i huet”.
Har du fått med deg at aksjen er under det største shortangrepet siden den ble notert på børs? Den hadde stått i ATH og det hadde rådet ubetinget optimisme foruten angrepet som ble iverksatt 21/2. At kjøpersiden er begrenset når de som ønsker har tatt posisjon for lengst er ikke veldig rart. Problemet oppstår når selgersiden plutselig er kunstig stor (short). Da faller kursen, big surprise.
Høy omsetning i dag. Hvis mye av dette er shortsalg må de ha lånt mer?
Bull volum da
Lille Ultimovacs er blant de mest shortede selskapene på hele børsen, alt er kommet siste 9mnd - og JHI har den største short posisjonen av ALLE på hele obx. For å sette det litt i perspektiv.
Dette betyr samtidig at spennet i den buen som ligger her er størst av alle selskap, og får vi PE met, som vil være den største positive triggeren på Oslo børs på evigheter, i kombinasjon med shorten - så er det ganske fornøyelig å sitte som eier Den plagsomme delen av et shortangrep vi opplever nå - er ingen ting sammenlignet med returen Janus og Adage (og andre under 0,5%) får i retur om et par uker
Disclaimer: Datarisk og ikke en kjøpsanbefaling😁
Så du er av den typen som for eks skal kjøpe ny elbil, velger å kjøpe den bilen som ikke er utprøvd mtp rekkevidde for 600k. Når du får bilen så viser det seg at rekkevidden er drøyt bra og går mil etter mil per ladning. (Er bilen verdt 600k?)
I et annet univers så gjør du det samme men rekkevidden er 5km per ladning. (Er bilen verdt 600k?)
Når du nå ser hvordan scenariene utspiller seg, hvilken hadde du valgt?
Poenget er at det er helt høl i hodet for både selskapet å selge seg billig og partner å kjøpe dyrt, før man vet hva som skjer rett rundt svingen… bokstavelig talt.
Kommer det oppdatering i SSR kl15:30 i dag?
Jupp
OK, jeg forstår, det giver ikke mening, at flere derude, der lever af at lave penge og for hvem denne omsætning kun er velkommen, skulle samle guld op fra gaden
Antageligvis en kombinasjon av short, stopp loss, nervøse aksjonærer…
“Hvis dette er så billig som dere sier, hvorfor stiger ikke kursen” er like generisk som det er et meningsløst spørsmål/argument uansett tidspunkt og kurs. Kursen gjenspeiler tilbud og etterspørsel.
At vi som følger caset mener dette er en kjøpsanledning betyr ikke at andre “med masse penger” mener det samme. Kunnskapsnivået og kjennskapen til Ultimovacs er tilnærmet null.
Jeg mener du snur det på hodet. Det er høl i huet for en partner å gå inn med penger om de er usikre. For Ultimovacs hadde det vært fantastisk! De ville vært sikret penger til fase 3 uansett, og uten a andre aksjonærer blir utvannet.
Faktum er at Ultimovacs vil snart trenge penger. Det aller beste hadde vært om selskapet og en partner (la oss si BMS) hadde satt seg ned og sett på dataene og funnet ut hva som ville vært en bra risk/reward fra det de vet nå, og satt en avtale deretter. Men foreløpig så er altså ikke UV1 sexy nok til at de vil gjøre det.
Stemmer nok. Det var mange som hadde innstilt seg på at det skulle komme melding i dag tidlig og når den uteble så var menigheten ett lett bytte for et massivt short angrep. Selv de som satser på fiasko begynner å få dårlig tid så disse rammes også av en FOMO effekt og løper etter for å kunne få en del av kaka ved PE not Met.
Jeg tror kampen blir avgjort i løpet av denne uken, inkludert fredag ettermiddag.