Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Nei, fordi man venter på data fra INITIUM! Det du driver med er egentlig bare å slå inn åpne dører, men rope bø! mens du gjør det.

9 Likes

Problemet med gode kjøpsanledninger er at de sjelden kjennes veldig behagelige ut akkurat mens de er der. Og de har en stygg tendens til å komme ramlende akkurat mens man ikke har penger lett tilgjengelig.

Men generelt sett er det akkurat sånn som i dag der en aksje først har snublet ned fra opptrenden den var i og det utløses et ekstraordinært volum at de gode kjøpene gjøres. Men enda mer generelt er det gjerne tredagersregelen man bør avvente.

23 Likes

Pass nå på blodtrykket :kissing_smiling_eyes:

La meg presisere: UV1 var ikke sexy nok etter NIPU, som visstnok var så veldig lovende.

holdt på aksjene mine siden mars 2020. aldri solgt gikk turen noen ganger. Jeg visste risikoen … men jeg innrømmer at jeg var villig til å risikere det mer for de gode nyhetene, så er dagens nyheter nyhetene vi ventet på eller ikke? det er på tide å komme seg videre? Jeg begynner å bli lei av berg-og-dal-banen

Tror jeg har svart deg nøyaktig det samme en gang før: NIPU er en supersmal indikasjon som ingen BP ville gjort en avtale basert på når UV1 nettopp er en universell vaksine.

3 Likes

Hvilke nyheter!?

1 Like

For veldig mange som sitter long nå er det Initium avlesning i nærmeste fremtid som er den store saken. Der er ingenting forandret, om man ikke lar seg psyke ut og tror at negative nyheter har lekket. Men det ville i tilfelle være ekstremt kriminelt eller uaktsomt i den grad det er straffbart.

11 Likes

The study did not meet its primary endpoint of improved progression-free
survival (PFS) based on blinded independent central review (BICR)

Edit:
Presisering:
Meldingen i helgen gjaldt NIPU som ble presentert på Esmo i fjor, ikke Initium som er meldt kommer i nær fremtid.

Gud ha nåde. Det er en artikkel basert på et studie man fikk data fra i FJOR høst som har blitt publisert i en akademisk journal. Artikkelen viser at gruppen som fikk UV1 har statistisk signifikant bedre overlevelse.

10 Likes

Dette er ikke nyheter.

2 Likes

Veldig lett å tolke det som noe annet, men jeg synes først og fremst er VELDIG interessant det du skriver, når man samtidig kan trykke og se på hvor mye du har lest her på TI. Det sier noe om hvor krevende jobb IR har.

5 Likes

Eller hvor lite godt jobben utføres.

1 Like

Jeg er klar over det. Men uavhengig av hvor smal indikasjonen er så kan man vurdere om dataene er gode eller ikke. Og universell betyr vel at den fungerer også på de supersmale indikasjonene?

I dine øyne - var NIPU et godt resultat, eller var det et dårlig resultat?

Ja, men her må jo vi også ta selvkritikk da? :flushed:

2 Likes

Yes, har læst, at de store fonde der er short i aktien, ikke rigtig ved noget.

Hamsterhjulet går så det spruter gnister i alle retninger.
Valdi, har du en eneste aksje i Ulti?

Doblet i dag jeg. Kjøpte en gang for tidlig på 128 og en på 122,4.
nedgangen i dag er basert på uvitenhet. Samme uvitenheten jeg hadde på lørdag når meldingen kom.

4 Likes

IR så denne og ble irritert for at enkelte ikke hadde nok skin in the game, så da børsmeldte de gammelt nytt for å få skilt klinten fra hveten

Dette er NIPU. Det er gammelt nytt. Helland har fått sin rapport “peer reviewed” og nå publisert. Dette tar tid, men alt av data og alt av innhold var kjent. Man vet nå at teamet som er satt på peer review bekrefter at Hellands forskning holder vann. Måten dette ble publisert på var muligens ikke perfekt, lol, det er nok noen misforståelser der ute.

2 Likes

Det er overhodet ikke en uvanlig stor short-interesse i Ultimovacs sammenlignet med internasjonal biotek i denne størrelsen. Det som er (litt) uvanlig er hvor stor en enkelt av aktørene har posisjonert seg og hvor aggressivt det har vært i det siste. Men det som folk først og fremst har jazzet om i et år nå (og som sikkert du som skriveglad to dager gammel bruker ikke har fått med deg) er at det offentlig eide folketrygdfondet har bidratt til 100% av de utlånte aksjene.

5 Likes