Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

ohh ja, men hvorfor publiserer de det som nyhetene i dag? Jeg dro også på den turen

Du mener at Ultimovax skulle styrt når European Journal of Cancer publiserer artikkel om noe som skjedde i fjor høst?

1 Like

Det er nok ikke bare her på TI og ULTI-tråden vi for lengst har sluttet å puste med magen. Tipper at også folka i Radforsk sitter med ganske kortknaskede negler.
Ultimovacs har vært den voksende stjerna de siste årene, og suksess vil bety en ny giv for norsk biotek.

Feiler Ulti også, ja da kan det fort bli svarte natta en stund fremover.

Nei - jeg solgte meg ut på 90 etter NIPU. Men følger godt med fordi jeg tror UV1 har potensiale, men at jeg kan komme inn billigere på et senere tidspunkt.

“Intriguing, but no home run” synes jeg var en bra formulering om NIPU rett etter meldingen. Når det er sagt så er det etter min mening slik at det var - om ikke en home run - så ihvertfall en base hit og med runners advancing. Dette pga OS var signifikant og at LA med de beste verktøyene (PET) konkluderte med end point met.

Edit: LA brukte ikke PET. Så de konkluderte totalt og fullstendig motsatt av central review med nøyaktig like bilder og verktøy forøvrig

7 Likes

Dagen i dag kan være en ganske klar indikasjon på videre retning fremover nå i Mars måned inntil nyheter kommer.

Nykode er jo helt i kjelleren også, med støttekjøp fra CFO idag

Kort svar: Nei

Ikke så vidt meg bekjent, men sjansen for å faktisk lykkes til slutt er så ekstremt liten at sjansen er mye større for nok et tragisk utfall enn det motsatte. Det er vel derfor den shortes så kraftig også.

Hvis PFS avleser positivt. Mener du da at det er “lav sjanse” for å faktisk lykkes til slutt?

2 Likes

ULTI: Halt Static Collar breach ASK < 121.600000 Manual reopen

Naturlig at folk er nervøse, men vi som har vært med en vinternatt før i biotek tåler dette.

3 Likes

Jeg tror ikke man kommer noen vei med å kjekle her altså. Jeg rydder litt i tråden av det som ikke er så nyttig lesning.

La oss bare oppsummere hva som er faktum:

1. Meldingen i helgen omhandlet (stort sett) bare en ny publisering av det man allerede visste fra ESMO i fjor. om NIPU-studien.

2. Den neste store triggeren i selskapet er publisering av top line data fra Initium -studien.

3. Vi vet at det selges ganske mye aksjer short i aksjen, så det er noen aktører som har et betydelig bet på at markedet skal gi aksjen en smell.

35 Likes

Nej, begge dele er jeg skam med på - også at folk er helt sikre på, de aktier skal leveres tilbage inden GF, og at dette medfører, der skal handles en masse aktier ind. Det ville jeg nok være mere tvivlsom omkring, der måske kunne findes en anden løsning på.

Hva betyr det at den er haltet?

Collar breach betyr bare at den har beveget seg utenfor et bånd som Oslo Børs tillater for kursbevegelser siden siste auksjon

1 Like

Da hadde det vært fint om du introduserte noen nye tanker eller momenter i diskusjonen

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

SSR (short sale restriction) for imorgen ? brøt jo -10% …

1 Like

INITIUM Top linje kommer snart. Dette er tiden vi har ventet på i laaaaang tid. Ikke la shortpakket finte dere ut i de siste dagene før morroa kan starte.

6 Likes

Jeg har fulgt med på diverse biotekaksjer her og det bygges opp enorme forventninger her alltid. Det slår ikke feil. Og det går stort sett at skogen hver eneste gang. Hvis noen ønsket å tone ned forventningene i forkant av PCIB avgjørelsen, eller underveis i NANO forventningsrallyet, så ble man nærmest forsøkt idiotforklart. For en nøytral utenforstående part så tror jeg konklusjonen er at det er nesten umulig å lykkes for et biotekselskap fra Norge. Men man har kunnet tjene veldig gode penger på å selge etter masse opptur lenge før noe skal avgjøres.

4 Likes