Dukket opp litt større kjøpsposter på 121 der
Det har sammenheng fordi ved 90 % nedgang på negative nyheter er det for liten oppside, med 100 % - 150% oppgang ved positive nyheter, om en kan hente ut 300 % oppside på å kjøpe på derisket kurs på 250 som går til 750 ila året.
Det er gode sjanser for at risikostyringen i Janus har “risikobudsjetter” og med dagens kursnedgang i Vivoryon kan de ha fått mulighet til å satse enda mer i ULTI. Makes-sense fra et risikostyringssynspunkt, selv om vi mener caset deres er helt feil.
De som ikke har anledning til å følge med på TI gjennom dagen i dag får sikkert ett lite sjokk når de ser 2-300 nye poster her
Edit: Btw,det er interessant å se hvordan psykologien forandrer seg her inne fra eufori og champagnespretting på 160 til dommedagsprofetier og alt går åt skogen på 120. Pust med magen, ingenting har forandret seg. Det er hodet deres som spiller jedi mind tricks med dere.
Det forklarer jo hvorfor du forsøker å snakke ned aksjen. Det er i hvert fall mitt inntrykk.
Gidder ikke forklare mer, dere får lese oppover. Alt er forklart godt og forholdsvis enkelt.
Kort fortalt: Hvis PE met, så har Ultimovacs bevist at UV1 helbreder kreft i to indikasjoner. Da er den riktige verdien av selskapet plutselig 10x-12x dagens.
Vi tror PE met fordi det ser uhorvelig sannsynlig ut, og vi traff helt perfekt med NIPU-chartene i forkant. Chartene da sa at man ville få ca. PE met/not met, altså akkurat på grensen. Nå sier de vi er langt innenfor PE met.
Anyways, kurs er ikke case og case er ikke kurs. Dere har ikke rett fordi kursen faller og kursen faller ikke fordi dere har rett. Om man er negativ til caset nå har man objektivt feil. Å bli påvirket av at kursen faller psykologisk er helt naturlig, og jeg ville blitt det samme om jeg ikke hadde forstått matten og caset. Men kursutviklingen nå er fire ting:
-Misforståelse av NIPU-meldingen,
-Heftig shorting fra Janus og Adage+andre som kaster seg på og Stopp losser som slår ut.
-Alzeimer medisinen som failet i et annet selskap
-Folk som selger fordi de ikke har forstått caset og tror kurs faller pga andre ting enn de tre over.
Hvis du kjøper 100 aksjer for 125 kr stykket og selger dem for 750 kr stykket har du hatt en avkastning på 500 %.
Hvis du kjøper 50 aksjer for 250 kr stykket og selger dem for 750 kr stykket har du en avkastning på 200 %.
Så avkastningen din vil være 2,5 ganger så høy, gitt førstnevnte scenario,
Det forutsetter også at du vil få muligheten til å kjøpe aksjer for 250 kr etter avlesning.
Det er ingen short eller større aktører som selger på grunn av misforstått melding. Grunnen til at vi går ned i dag er kun short. Det er vanskelig for markedet å ta imot short angrep, kjøperne må finnes og da helst større aktører.
Dagen i dag er ingen dramatikk, kun kjedelig å se på.
Stemmer det, men nedsiden er ikke lik med inngang etter derisket kurs.
Risikojustert avkastning = Avkastningen en investor har på en investering, målt mot risikoen investoren måtte ta for å oppnå avkastningen .
Takk for redegjørelsen.
Kan opplyse om at jeg gikk inn med mine mill når jeg fikk sjekket opp i analysene i forkant av NIPU, når jeg brukte sikkert 50 timer på å studere fundamentaltråden.
Jeg ser det statistisk sannsynlige i at INI vil slå inn positivt, grunnet alle analysene som linker direkte til 2 tidligere fase3-studier som indikerer hvordan kontrollarmen (+/-) vil gå under Initium. Dette ble for meg da informasjon, og ikke synsing og haussing.
Fikk foressten et par mailer i helgen fra folk som lurte på hvordan det ville gå etter lørdagens børsmelding. Det viste meg at (flere enn vi kanskje tror) ikke har den videste anelse om hva det faktisk er de har investert i, annet enn at det er noe med “pe met”.
Største risikoen min på dager som dette er nok hjerteinnfarkt, men man står det vel over og gjør man det ikke så hører man ikke alle de som da sier “han burde ikke satset så stort”
Det er kjemperasjonelt. Nå er jo Vivoryon veldig billig.
Sikkert mange som selger dyre ULTI aksjer nå, for å hamstre VIVO på billigsalg.
Yup, virker sånn. Helt forferdelig at de skal fintes ut nå rett før caset snur. Men men sånn blir det.
takk for at du ga meg svarene. jeg kjøpte mer og fortsette turen!
Det er fullt tillatt (og ofte ønskelig) at man deltar på dette forumet uten at man eier aksjer i det selskapet man skriver om. Det skulle da bare mangle.
Men da bør man i det minste forsøke å underbygge sine resonnement. Om innlegget ditt var ment som et bidrag til realitetsorientering blant oss som “er gått vill”, var det patetisk og mislykka.
Sikkert andre som har vært inne på det, men dette kombinert med rom for å mistolke helgens børsmelding fra Ulti ga perfekt grobunn for usikkerhet som kunne hamres av aggressivt shortsalg idag.
Dette blir for dumt. Solgte mine 3000 PHO på bid idag og dura inn i Ulti på ask. Nå er jeg ikke ‘all in’, men all in.
Til Valhall!
Som jeg er i tyngre enn Im i ULTI med Go NYKD!
Om det blir PE met er dette en ekstrem billig inngang. Rimelig utrolig at vi skal være på disse nivåene etter alle gode meldinger de siste årene
Ja, jeg ville ikke vært så avvisende til dette med at nedsiden ved dårlig utfall av kliniske studier er eksemplifisert her, i tillegg til fellesnevneren Janus, og mistolking av helgens melding, kan skape en fryktreaksjon. Dette er fuel for stop-loss raid, shorting, etc.
Hva er alternativet? At resultatene er lekket? Shorting alene?