Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det er ingen short eller større aktører som selger på grunn av misforstått melding. Grunnen til at vi går ned i dag er kun short. Det er vanskelig for markedet å ta imot short angrep, kjøperne må finnes og da helst større aktører.

Dagen i dag er ingen dramatikk, kun kjedelig å se på.

5 Likes

Stemmer det, men nedsiden er ikke lik med inngang etter derisket kurs.

Risikojustert avkastning = Avkastningen en investor har på en investering, målt mot risikoen investoren måtte ta for å oppnå avkastningen .

1 Like

Takk for redegjørelsen.

Kan opplyse om at jeg gikk inn med mine mill når jeg fikk sjekket opp i analysene i forkant av NIPU, når jeg brukte sikkert 50 timer på å studere fundamentaltråden.

Jeg ser det statistisk sannsynlige i at INI vil slå inn positivt, grunnet alle analysene som linker direkte til 2 tidligere fase3-studier som indikerer hvordan kontrollarmen (+/-) vil gå under Initium. Dette ble for meg da informasjon, og ikke synsing og haussing.

Fikk foressten et par mailer i helgen fra folk som lurte på hvordan det ville gå etter lørdagens børsmelding. Det viste meg at (flere enn vi kanskje tror) ikke har den videste anelse om hva det faktisk er de har investert i, annet enn at det er noe med “pe met”.

25 Likes

Største risikoen min på dager som dette er nok hjerteinnfarkt, men man står det vel over og gjør man det ikke så hører man ikke alle de som da sier “han burde ikke satset så stort” :wink:

1 Like

Det er kjemperasjonelt. Nå er jo Vivoryon veldig billig.

Sikkert mange som selger dyre ULTI aksjer nå, for å hamstre VIVO på billigsalg.

Yup, virker sånn. Helt forferdelig at de skal fintes ut nå rett før caset snur. Men men sånn blir det.

takk for at du ga meg svarene. jeg kjøpte mer og fortsette turen!

1 Like

Det er fullt tillatt (og ofte ønskelig) at man deltar på dette forumet uten at man eier aksjer i det selskapet man skriver om. Det skulle da bare mangle.

Men da bør man i det minste forsøke å underbygge sine resonnement. Om innlegget ditt var ment som et bidrag til realitetsorientering blant oss som “er gått vill”, var det patetisk og mislykka.

4 Likes

Sikkert andre som har vært inne på det, men dette kombinert med rom for å mistolke helgens børsmelding fra Ulti ga perfekt grobunn for usikkerhet som kunne hamres av aggressivt shortsalg idag.

Dette blir for dumt. Solgte mine 3000 PHO på bid idag og dura inn i Ulti på ask. Nå er jeg ikke ‘all in’, men all in.

Til Valhall!

16 Likes

Som jeg er i tyngre enn Im i ULTI med :stuck_out_tongue: Go NYKD!

Om det blir PE met er dette en ekstrem billig inngang. Rimelig utrolig at vi skal være på disse nivåene etter alle gode meldinger de siste årene

5 Likes

Ja, jeg ville ikke vært så avvisende til dette med at nedsiden ved dårlig utfall av kliniske studier er eksemplifisert her, i tillegg til fellesnevneren Janus, og mistolking av helgens melding, kan skape en fryktreaksjon. Dette er fuel for stop-loss raid, shorting, etc.

Hva er alternativet? At resultatene er lekket? Shorting alene?

Dette begynner å ose svidd, Her er noe som ikke stemmer. Har sett dette før…Liker det ikke.

oser svidd og lukter dårlig, noen som vet noe? lekkasjer allerede arnulf?

Ser at FFF har tilbakekalt aksjer i Tomra, ref børsmelding:

‘Folketrygdfondet har i dag, 4. mars 2024, fått tilbakelevert 2.082.733 aksjer i Tomra Systems ASA. Etter utlånet har Folketrygdfondet netto 16.663.086 aksjer, tilsvarende 5,6% av aksjene i selskapet.’

Da skal det vel ikke drøye så lenge før de tilbakekaller i Ultimovacs heller…kan bli skikkelig action dette her om vi får vår etterlengtede ‘PE met’ melding. Hadde jo vært ok å visst hvilke tidsfrister de opererer med ved tilbakekalling…

9 Likes

Ultimovacs neste ut👈

Sälj ingenting! Hold mot fienden!!

1 Like

Tomra har ikke GF før 25 april, så de har mest sannsynlig fått aksjene tilbakelevert fordi låneren ikke lenger trengte aksjene. Tilbakekalling skjer neppe mer enn max to uker før GF.

4 Likes

Til JHI & co:
image

“The stockmarket can be both irrational and humbling at the same time”…