Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Dette begynner å ose svidd, Her er noe som ikke stemmer. Har sett dette før…Liker det ikke.

oser svidd og lukter dårlig, noen som vet noe? lekkasjer allerede arnulf?

Ser at FFF har tilbakekalt aksjer i Tomra, ref børsmelding:

‘Folketrygdfondet har i dag, 4. mars 2024, fått tilbakelevert 2.082.733 aksjer i Tomra Systems ASA. Etter utlånet har Folketrygdfondet netto 16.663.086 aksjer, tilsvarende 5,6% av aksjene i selskapet.’

Da skal det vel ikke drøye så lenge før de tilbakekaller i Ultimovacs heller…kan bli skikkelig action dette her om vi får vår etterlengtede ‘PE met’ melding. Hadde jo vært ok å visst hvilke tidsfrister de opererer med ved tilbakekalling…

9 Likes

Ultimovacs neste ut👈

Sälj ingenting! Hold mot fienden!!

1 Like

Tomra har ikke GF før 25 april, så de har mest sannsynlig fått aksjene tilbakelevert fordi låneren ikke lenger trengte aksjene. Tilbakekalling skjer neppe mer enn max to uker før GF.

4 Likes

Til JHI & co:
image

“The stockmarket can be both irrational and humbling at the same time”…

Må være en vanskelig dag for De Sousa & co. Ingen bra options i dag; enten er noe lekket eller så har en ny klønete melding satt i gang en kaskade sell off og/eller selskapet hans er lekegrind for predatorfond med Folketrygden som tilrettelegger.

Høyeste dagsomsetning siden 24. oktober, jo.

1 Like

Ser ut som en dag med misstolking av gammelt nytt og økt shorting som utnytter denne meldingen igjen… jaja de får angre bra senere de som fikk panikk av gammelt nytt

2 Likes

Om UV1 hadde “helbredet” kreften, så hadde Initium blitt stoppet fordi det ville vært uetisk å ikke la de i kontrollarmen også få UV1. Det ville vært en medisinsk sensasjon på linje med oppdagelsen av penicillin!

Folk bør tenke over hva de skriver. Uerfarne investorer leser her inne for å få råd, og da bør man vise en viss edruelighet.

4 Likes

Tomra har AGM etter ultimovacs. Sendte ut invitasjon i dag, derav tilbakekallingen.

Ulti burde sendt invitasjon de og.

2 Likes

Rent hypotetisk sett, hva skjer om Janus ikke klarer å levere tilbake alle aksjene i tide? Ved normal omsetning i aksjen så trenger de vel mer enn 2 uker å kjøpe tilbake aksjene. Er dette noe FTF vurderer mtp stemmerett på GF?

Norsk biotek + Folketrygdfondet = livsfarlig kombo som bør merkes med pulserende varseltrekant.
Alternativt :no_entry_sign: for de av oss med lite fett rundt nerverøttene.

Men helt uaktuelt å selge nå!

Siste året har gitt mye fin læring i manipulativ aktivitet innen en sårbar sektor.

3 Likes

For 30 år siden jobbet jeg som juniormegler i NYC, og de gamle gutta som holdt på med høytrykkssalget sa hver gang “I’m not trying to sell you the cure to cancer” lol her, jeg kjøper det

2 Likes

Da kjøper utlåneren inn aksjene på Janus sin regning og risiko og avregner mot den sikkerheten som er stilt for lånet av aksjer og holder ikke det, så blir det erstatningssøksmål i ettertid.

5 Likes

strongby.

Vet ikke årsaken til dette, men ligner litt på noe dritt jeg har fått føle før med dårlig resultat for meg.
Valgte å vekte meg ned noe, jeg gjør heller det enn å risikere å miste hele potten. Er fortsatt inne, men med halvparten av opprinnelig satsing.
Kanskje feigt nå på tampen, men jeg vil fortsatt hente en bra gevinst om vi får “end met”
Tror personlig ikke dette kun skyldes shorting. Tror det er moe her vi her inne ikke vet. Det er meget rart at Janus satser så aggresivt og at aksjen krakker i dag. Tror dette kan bli stygt. Håper jeg tar feil.
Gikk i minus på U for første gang i dag så det er ikke så ille med meg, men magefølelsen sier at jeg bør passe meg litt nå. Uansett, hatten av for dere som tør sitte inne med fullt hus videre.

Lykke til

2 Likes

Helbreder ikke kreft for alle, men for noen gjør UV1 det. CR har de i flere studier.

3 Likes

I kombinasjon. Det er ikke monoterapi i fase II.

2 Likes

Det mest skremmende er miss matchen mellom det som skrives her (sannsynlighetsberegning) og det som faktisk skjer/inntreffer i den virkelige verden. Ja, refererer til andre eksempler fra sektoren. Det der er meget skummelt og kan koste dyrt ! Det er imponerende kunnskapsnivåer her og det mangler ikke på innsikt og forståelse, men allikevel har det vist seg, når alt kommer til alt, at selskapene går på trynet. Man blir så stor fan av et norskt selskap og alt høres fantastisk ut, men på den internasjonale arenaen er det nesten ingen av de som klarer å lykkes.