Jo, men det 75 pasienter i hver arm og helt sikkert også vært litt frafall. Så ikke nok til å avbryte en studie på den måten det snakkes om her.
78 pasienter i hver arm, totalt 156
I juli 2022 ble totalt 156 pasienter registret i studien og pasientene har blitt fulgt opp mellom 18 og 42 måneder, med en forventet median observasjonstid på om lag 24 måneder. Per i dag har det ennå ikke vært 70 hendelser, men 18 måneders oppføring for siste pasient er nådd, som muliggjør en avlesning av det primære endepunktet.
Dette gir ikke mening. Ultimo skal jo fri til (bl.a.) investorer hvis det blir klaff. Hvem vil kaste penger inn i Ultimo “hvis ledelsen/styret hadde vært urolige for resultatet” ? og hvorfor skulle de være urolige i utgangspunktet? pga NIPU? De har ikke innsyn i pågående studier.
78 i hver arm. La oss si det er 70 igjen i hver arm pga. at tox håndteres bedre nå enn ved cm067.
mpfs er forventet rundt 11 mnd. Dvs. 70 pfs events for lenge siden.
Om det bare var de sist inkluderte som fikk pfs event så vi leste av 70 i dag så ville fortsatt mpfs ende på 24-25 måneder tenker jeg. Men vi vet at det trender mot enda tregere avlesning så la oss si 30 måneder.
Nå VET vi at det kun er eksperimentell arm som kan forklare dette.
Tegn en linje som legger seg over/følger parallelt cm067 ipi-novo i KM kurve og prøv å lage en troverdig linje som krysser 30 mnd mpfs. Paralellforskyv opp enda en gang så har man en grei forventning på kurve til eksperimentalarmen gitt de vi vet.
Merk at jeg tror dette er konservativt da vi antar at sist inn=først event.
Fordi selskapet trenger penger, og de behøver data for å få disse pengene. Enten gjennom partnerskap eller via emisjon…
Ellers må jeg si at du ikke imponerer som noen seriøs debattant.
Fordi selskapet trenger penger,…
Seriøst?
De ville ikke fått lov til å stoppet studiet med begrunnelsen: “Fordi vi trenger penger”
Så lenge jeg har sittet i Ulti har det med jevne mellomrom komme ekstreme utslag uten noen særlig god grunn. Kursen kan gå til himmels på bagatellmessige nyheter og så falle igjen samme dag og ende i minus. Hvorfor gikk den plutselig til 160 for så å falle igjen. Mitt inntrykk er at mange av de som kjøper/selger er tradere og småsparere som har lett for å hive seg på enhver bølge i enhver retning.
Så har man en stor aktør med en betydelig short som er interessert i å manipulere kursen.
Det er min teori på hva som skjer i dag. Jeg tror ikke det ligger noe fundamentalt bak utover Janus som manipulerer og en del tradere og småsparere som hiver seg på bølgen og forsterker effekten kraftig.
Jeg blir ikke veldig stresset av det.
Det som bekymrer bittelitt er jo det at kursen har tryna i forkant av tidligere biotekfails og.
I dagene rett før melding.
Håper selvsagt ikke det er det som skjer her…
Har oppsummert småprat i dag, så slipper folk å lese 400 innlegg
Detta är inte en typisk bioteksituation! Vi har massa data, inklusive randomiserad data, som pekar på succé!!
Volumet er rimelig voksent. Dette fallet ser nesten ut til å eskalere snarere enn å bremse / stanse opp. Not for the faint-hearted det her…!
EDIT: Volum er nærme en topp 5 plassering siste 12 mnd. Det er rimelig ekstremt. Mange som har hoppet tilbake på gjerdet idag.
Voldsomt volum. Kan Janus ha herjet i boken i dag for å starte inndekning på dagens fallende kurs? Da er de proffe i tilfelle.
- Short har fått økt selvtillit etter at den andre shorten deres gikk inn
- endel har fått kalde føtter siden de ser det andre selskapet faller 90 % på endpoint not met
- endel selger fordi de skulle få med seg forventningsrallyet som short åpenbart avlyste…
Om det mot formodning skulle være lekkasje av noe slag, faller alle punktene bort…
Helt enig. Og allikevel kan det bli Not met.
Og det kan lekkes. Har skjedd ting som er mer utrolig…
Jeg tror ikke det, men om det blir not met…
Har tenkt det samme selv - er de faktisk igang med å delvis dekke inn (iaf redusere short)? Ikke fordi conviction er mindre men fordi de vil ha tilbake litt “ammo” for de neste dagene.
til og med ved en PFS event fordeling på 34 i kontrollarm og 26 i UV-1 armen så har vi PE-met!
og det med en forventet median observasjonstid på om lag 24 måneder !!!
give me a break !!! all the numbers scream PE-met
Det finns risk men det är fanimej orimligt att sälja på dessa nivåer!
Tipper JHI-gjengen tar seg en velfortjent tur på byen i kveld med champis og høy føring over hvor rå de er i biotech om dagen. De har nok addet på 100K i shorten i dag og regner med nok en home-run.
Spørsmålet er hvor lenge Sousa og co har planlagt å sitte på meldingen før de slipper den ut. De er ikke tjent med at dette skal pågå i så mange dagene hvis de skal sitte i en god forhandlingsposisjon i tiden fremover. Dette lukter failure, selv om det ikke trenger å være det. Det er ikke bra, da får man dessverre kanskje sell on news i stedet for buy on news.
Hadde man kjørt en poll på hvor mange som skal kjøpe på kurs 200 hvis PE met nå kontra da vi var på kurs 160 tipper jeg andelen hadde vært en god del lavere.
Det er fryktelig synd, men for FTF har sikkert de siste ukene vært en drøm.
Skal vi tippe tidenes sluttauksjon?