Nu måste vi hålla ihop! Ödets stund närmar sig! Svenskarna och norrmännen måste tillsammans stå emot de onda britterna! Vi måste hålla! Kedjan är inte starkare än den svagaste länken! Vi står inför något helt otroligt: om det går att visa att ett cancervaccin fungerar tillsammans med checkpointhämning, öppnar detta upp för enorma möjligheter för patienter. Och Ultimovacs blir först i världen - med en universell approach dessutom! Om man hållit fram till nu, finns det ingen poäng i att sälja! Tanken var och har alltid varit INITIUM - initieringen på en ny era!!
Janus bio short gutta ble geni erklært på kontoret idag, ved å shorte ett biotek som kjører alzheimer studie. En av de vanskeligste indikasjonen av alle å lykkes, hær har mange store BPs snublet gjennom årene.
Så janus feirer med kake på kontoret og får en klapp på skuldra, “keep up the good work boys”. Gutta logger på med selvtilliten i taket og shorter Ulti ultra aggressivt idag.
Måtte de sette den kaka i halsen og en PE-met melding fra Ulti rett på kjeften iløpet av uka!!
Jeg tror JHI & co fikk rimelig god hjelp av en drøss ex-gjerdesittere som idag ble gjerdesittere igjen. Tipper vi får max +40K mer short på SSR rapporten kl. 15.30 imorgen. Jeg blir overrasket om det kommer noe mer enn det. Sågar kan det tenkes at short er redusert.
Har hevstången begynt å bøye seg i feil retning?
I dag har vi sett hvor kynisk og rå børs kan være. Hvor er moralen i det å lure nervøse småinvestorer til å tro at du vet noe negativt, og på den måten få dem til å selge på mye lavere kurs enn det den reelle situasjonen skulle tilsi? Bør virkelig slik manipulasjon som virkemiddel for selv å tjene penger være lovlig? Hva har dette med et sunt fungerende kapitalmarked for risikobetont virksomhet å gjøre?
Ved PE Met blir gjerne rekylen tilsvarende større.
Jo, men det er ingen trøst for dem som solgte i panikk i dag…
Men det er i så fall deres eget ansvar?
Pust med magen folkens. Selv har jeg kjøpt litt mer på slutten av dagen i dag. Hvis end point er god, blir allting godt.
Har du idag
- Nettokjøpt
- Nettosolgt
- Uendret beholdning
0 stemmegivere
Uendret forever.
(Har ikke mer å kjøpe for)
Samma her! Og selv om portisen lyser med mange røde tall i dag er jeg ikke bekymret! Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves
I aksjemarkedet er det som regel lurt å være litt som terminator og ta avgjørelser uten å blande inn følelser. Med en gang følelsene tar overhånd så tar vi ofte valg som er irrasjonale og ufornuftige og som er basert på feil grunnlag. Tror det er mye av grunnen til så mange taper penger på børs.
Så lenge det ikke har vært lekkasjer (noe jeg absolutt ikke tror det har vært), så er dette fortsatt aksjen som har størst potensiale på Oslo Børs.
Make no mistake: man kommer til å se en kraftig økning i SSR i morgen (muliggjort av geniene i FTF). Dette er siste krampetrekning før fasit foreligger. Og den ble j*vlig mye kraftigere enn man kunne sett for seg (antakelig forsterket av home-run i Vivoryon, som for øvrig har null overføringsverdi hit). Litt på siden nå man lignende nedsalg i NYKD i dag, kanskje JHI har funnet sitt neste offer.
I relativ nær fremtid vil vi få svar på om PE met eller not met har blitt fasiten.
Får vi en PE not melding i løpet av 1-2 dager vil jeg mene at det er store muligheter for en lekkasje av info.
Får vi en PE met i løpet mars og det viser seg at short på mirakuløst vis har klart å dekke seg inn skal jeg ta av meg hatten for dyktigheten i Janus.
Da kommer jeg til å tenke på Byggmesteren som hadde vært på Reperbahn i Hamburg på 60 tallet. Han mumlet for seg selv: “Fagfolk er nå engang fagfolk.”
hvis selgerne i dag sitter på inside info så skal de i fengsel
Blir spennende å se kl 15:30 imorgen. Dersom de har økt kraftig idag så er det intet mindre enn imponerende. Ikke minst blir det spennende å se hvor lenge vi må vente på VIP og hva JHI & co har planlagt for denne ventetiden (ukjent lengde p.t.).
Skal ikke se bort fra at folk flest med aksjer her følger enda dårligere med enn meg og da kan hele nedgangen være basert på misforståelser som Janus brukte for alt det er verdt.