Du glemte det mest bullishe - retention ikke et problem i INITIUM
Er det tatt for gitt at melding kommer før/etter børsen? Kan vel skje mellom 9-16:30 også?
De vil nok prøve å unngå det.
Man har noen timer på seg fra man får data til å forfatte en melding.
Om den skulle være positiv, så må dette styrebehandles, mtp at info skal holdes tilbake.
Jeg tror det er nærliggende å tro at U har avtalt et tidspunkt med CRO som gjør at de kan melde ryddig og greit etter børstid. F.eks at de får data på fredag i tidsrommet 14:00-16:00, norsk tid.
Jeg tror nok U er påpasselige med å ikke komme med en melding når amerikanske investorer ligger og sover. Så jeg føler meg rimelig sikker på at den kommer en dag etter at børsen har stengt. Det vil gi alle den samme muligheten til å handle når børsen åpner igjen dagen etterpå.
Ser den. Hatten av til dere som har holdt ut, har selv bare vært inne siden i sommer. Prøver bare å forstå kynismen som FTF viser.
FtF sin fremferd er kritikkverdig. For min del hadde jeg nok flaks med at det finnes en slik idiotaktør, siden jeg da kunne gå inn nylig på kunstig lav kurs -indirekte skapt av FtF.
Det er ikke nødvendigvis kynisme.
Det er nok likegodt bare ren og skjær ignoranse.
Kan godt være de investerer og låner ut etter mandat (de tjente vel 27 mill på utlån i fjor, det er jo absolutt ingenting for en aktør som FTF), type “Vi har bestemt at sånn gjør vi det”. Og så druser de bare på med det de har bestemt, uavhengig av konsekvensene.
Beste måten å tenke på FTF på er som en elefant i glassvaremagasin. Det blir mye knust glass, men det er jo ikke fordi elefanten er ond.
Ikke glem at dette er den aller enkleste måten for dem å slå sitt benchmark som vel er en eller annen modifisert indeks. Det er jo om de tjener mer eller mindre enn indeksen som er deres målestokk, og da er utlån av aksjer “gratisinntekter” for dem som ikke inngår i indeksen.
Kursen på de enkelte aksjene de er investert i blir uvesentlig om de er nøytralvektet i forhold til indeks.
Uansett en håpløs greie dette i et case som dette.
Enig i dette.
Folketrygdfondet har et politisk mandat og et oppdrag, som sier at de skal skape merverdier og tilrettelegge for likviditet i markedet. Og det kan godt hende at aksjeutlån til shorting bidrar til dette i større og etablerte selskaper. Men så mangler det nyanser i mandatet, der man ikke hensyntar at shorting er spesielt skadelig for vekstselskaper uten inntekt som er avhengig av å hente midler i markedet gjennom emisjoner.
Kjenner lukta av sterk oppgang i forkant av avlesning %
Mener det faktisk er nyanser i det mandatet, men at FTF bare velger å ikke forholde seg
Men akkurat det kan andre enn meg her inne forklare bedre.
Men man ser jo denne desperate pushbacken fra alle bukkene i finansbransjen som vokter om denne havresekken sin som er
Er det slik å forstå at det som ble nevnt fra Sousa på Redeye i går nå er verifisert som faktiske uttalelser siden det er laget en poll på det?
Eller har vi en poll basert på hva som er mest bullish dersom han hadde sagt dette?
Siste
Brukeren som gav dette referatet er trustworthy, imo.
Jeg har problemer med å wrap my head around det faktum at begge armene befinner seg på den berømte halen, og at dette skjedde allerede i mars. Studien var satt opp til å være ferdig rundt, la oss si, juletider 2022 (detaljene rundt dette er ikke SÅ viktig). Basert på registreringsstudiene til de involverte CPIs; hvor få events må det være i den eksperimentelle armen for at kontrollarmen skal havne der eventene flater helt ut før 70 events har blitt nådd?
De skal ha det, men de har fjernet flere av dem opp gjennom årene. Vi får titte på årsrapporten til FTF fra 2011 igjen. Dette fokuserer de dessverre i praksis mindre på nå enn da.
https://tekinvestor.no/t/ultimovacs-ulti-smaprat-2/35772/6521
Siden 1999 har Folketrygdfondet hatt anledning til å låne ut aksjer som en del av den aktive forvaltningen av Statens pensjonsfond Norge. Det er etablert rammer og rutiner for utlånsvirksomheten for å redusere den operasjonelle risikoen.
Dersom store mengder av en aksje blir gjort tilgjengelig gjennom utlån, kan dette bidra til omfattende shorthandel i en aksje som allerede er under press. Aksjeutlån kan derfor i gitte situasjoner forsterke kursfallet i utsatte aksjer. Dette er en mulig effekt av aksjeutlån som Folke- trygdfondet er oppmerksom på og må ta hensyn til. Det er ikke i vår interesse å bidra til kursfall i selskaper vi har investert i.
FTF er åpenbart i brudd med den ordlyden. Og det vet Houg men han er så pass tett at han synes det er helt chill
Ser ikke ut som Redeye har gjort noen forskjell foreløpig.
Se opp for Ultimotoget !