Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Aksjen styres ikke av 3-400 her på TI(basert på hvor mange som svarer i polls). Det er 3700 bare på Nordnet så vi utgjør ca 10% bare. De som iallfall ikke er her er internasjonale rovkapitalister og tradere som har helt andre midler enn hva vi har. Det er de som styrer aksjen per nå. Så tror man skal være forsiktig med å lese så mye ut av kortsiktige svingninger i kursen.

Det var andre tider i PCIB-tiden, den gang så tror jeg retail styrte mye mer.

5 Likes

Gi det litt tid

11 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det er vel så enkelt som at de store venter på resultatene.

Det falt ganske stygt på Wall Street i går. Sentimentet i dag i high risk/high beta var nok ikke så bra.

1 Like

Er det kynisk trading, eller nervøse aksjonærer som vekter seg ned etter som dagene tikker av gårde i mars. Antagelig begge deler

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Har du fått reparert hävstången Lars?

Som sagt så kjører rovkapitalistene showet per nå. Kan godt være 30-40 k ny short ble satt her på morgenen. Ville ikke brydd meg særlig om kursen nå.

2 Likes

Var nytt for meg at dette begrepet hadde noe med aksjer å gjøre. Jeg trodde det hadde mer med forplantning å gjøre… Men det er da tydeligvis en annen “stång” som brukes.

1 Like

Stemmer. Og det er MYE viktigere å holde ETTER evnt. PE met enn nå. Det er slik vi alle kan være med på å forsterke en potensiell kraftig shortsqueeze. Siden likviditeten er forholdsvis lav i denne aksjen, og vi har et velfungerende forum som favner mange investorer som oss, kan effekten ved å stå sammen mot bl.a Janus bli signifikant.

Sier ikke “gamestop”, men en lightversjon tror jeg kan være et plausibelt scenario.

Kan snu litt på det, og si vi kan klare en “stop the game”. Og det kan isåfall bli en hyggelig affære.

7 Likes

Veldig forenklet så er kursen viktig to ganger. Når du kjøper, og når du selger.

Alle som sitter inne nå, er kun opptatt av en ting - Readout.
Blir dette som man håper, PE Met - har vi kjøpere for langt over 1 million aksjer som begynner å få dårlig tid - og de skal handle samtidig med alle andre som følger med og ikke vil ta risk/reward ved å sitte over readout.

Går det ikke slik vi ønsker, så er det også kjøpere for over 1 million aksjer der, som er med å dempe fallet noe (selv om det selvsagt vil bli betydelig)
Studien er langt på overtid - fordi folk rett og slett ikke får forverring/Event. Og hadde vi avlest når vi skulle for over 1 år siden, var hypotesen en HR tilsvarende 0.6

Bare å lene seg tilbake, vente på melding - og nye showet om PE met lander som det skal :smiley:

9 Likes

Fordi så og si alt av biotek har trynet når alt kommer til alt siste årene så ser vi nå U kursen dundrer ned jo mer det nærmer seg. Noen vil tenke at det burde være motsatt, men det skjer ikke…her kan vi fort se 70-80 kr innen ikke alt for lang tid

Det er helt sikkert riktig, men man kan jo stille spørsmål om hvorfor ikke selskapet snakker med longfond, pensjonskasser, forsikringsselskap og sterke private aktører. Og om de gjør det, hvorfor evner de ikke å få disse til å ta posisjoner som hadde monnet litt.

IR, CEO og styret burde ha klart å gjøre noe med dette i løpet av siste året. Budskapet burde jo ha vært salgbart lenge.

4 Likes

Er det en tendens til at volum og en eventuell få kursen ned prosjekt er første 30 minutter ish i børsåpning. Viktig å sette psykologien for resten av dagen? Skjønner ikke dette?

På åpningen og sluttauksjonen ser det ut som det er mye aktivitet. Og hvis aksjen tikker opp mot et eller annet nivå, så ser man også en del mistenkelige bevegelser, der det bærer tre-fire kroner rett ned.

2 Likes

Fant årsaken til mandagens krakk

9 Likes

Noen som har kontroll på total innsidekjøp fra Sousa? Ca 1 million kr eller rundt der?

Dette er fra siste børsmelding, men inkluderer nærstående sine aksjer. Hva hans kostpris er litt jobb å bla igjennom.

Veldig bra oppsummert!

Tok meg den frihet å poste den på Tid er penger sin Discord - Sverre og Peter har jo støttet shortingen og klagd over at folk ikke har kunnskap nok om temaet…

3 Likes