Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Men jeg ønsker meg fortsatt 300kr innen Fredag

1 Like

Først får du ta web cast i morgen kl 0900. Bare 12 timer. Blir nok oppgang denne uka og det starter i morgen etter en fin kveld i USA. Tror på 140 - 150 i løpet av uka. Passer nok ikke 200 før i neste uke etter Q3 er mitt tips som ikke er noe verdt.

Det er ganske enkelt.

Hva kan øke verdien av Ultimovacs nå? Positive data på UV1

Hva er neste dataslipp? INITIUM

Når kommer data fra INITIUM? Vet ikke

Når finner vi ut av når vi kan forvente data fra INITIUM? På Q3 neste onsdag.

10 Likes

Nemlig - reel stor emisjon og fare for det er 0.
Skulle de have brug for håndører til at forlænge driften kan de bare samle dem op - 34 millioner aktier - 100 millioner = ca. 3 NOK pr aktie.

Du får du ganne Janus & co. Da blir det fart på sakene!

1 Like

Vi kan få oppdaterte data fra NIPU - vi vet ikke om det presenteres på konferanse.
Det spørs nok hva Helland setter høyest: Eget resyme eller pasienter. Hvis data er knallgode nå kan en fase 3 (med partner) settes i gang veldig mye tidligere om data deles på en konferanse om mange mnd.

1 Like

Noe som virkelig ville øke selskapsverdien av Ultimovacs ville være en partneravtale eller oppkjøp, før vi kommer så langt som til INITIUM. Og selv om det kanskje ikke er det mest sannsynlige utfallet, er muligheten likevel til stede.

2 Likes

Får håpe at styret, ledelse og hovedeiere vet verdien av hva de har og ikke selger seg “billig” og med billig mener jeg noe som er lavere enn 600kr aksjen. Selv om de skulle selge før INITIUM. Vil helst at de skal vente til etterpå. Og vil helst ha 1000kr.

5 Likes

Mer data fra NIPU kommer først i en artikkel sannsynligvis. Men det kan være at det bare er mer granulære responsdata etc. og ikke en nyere cutoff for OS. Men dette får vi svar på i morgen :+1:

3 Likes

Det ville være sprøtt hvis du mener salg av hele selskapet. Det er omtrent det Nektar fikk upfront for 35 % av inntektene i sammenheng med sine fase 1 resultater.

1000 kr ville være omtrent det Nykode var verdsatt til på det meste.

4 Likes

Vet det jeg mente ja, blir liksom litt matt av potensialet når du sammenligner med Nektar og Nykode, men tør ikke håpe på mer hehe.

2 Likes

Tror dere her inne at en lisensieringsavtale ville blitt priset riktig på OSE? Jeg er redd for at man ikke ville sett det og at det ville tatt langt tid før vi fikk stigning om det blir lisensiering vs oppkjøp? Noen som har tanker rundt det?

Jeg tror det enkleste i denne typen aksjer er å ikke operere med kursmål i det hele tatt.

Dersom UV1 virker som vi tror, så er det tid for å bruke den gylne regelen:

«Let your winners run». :rocket::trophy:

4 Likes

Tror nok rett og slett at mange på Oslo børs ikke tror noe på dette potensialet. Hvis de hadde gjort det ville det vært en ganske fin netto tilstrømning av nye aksjonærer nå.

Før eller etter INITIUM blir som en fugl i hånden eller 10 på taket, som med 90 % sannsynlighet kan havne i hånda.

7 Likes

En lisensavtale vil aldri bli priset inn korrekt på OSE. Kanskje en upfront kan prises inn, men fremtidige milestones og lisensinntekter må man nok sitte i mange år for å få glede av kursmessig. Vi får håpe på at upfront blir stor nok.

2 Likes

Eller så plutselig sitter du der med alle 10 fuglene i hånda! :star_struck::star_struck::star_struck::moneybag::moneybag::moneybag::rofl::rofl:

tror nok rett og slett at mange på Oslo børs ikke er interesseret i andet end Olie og fisk.

1 Like

Dette er en frykt jeg har også.

2 Likes

Ja, bare se på PHO hvor lite en lisensavtale verdsettes på OSE…

1 Like

Hvem skal vært vert for Ultimovacs partyet?
Det begynner å haste!