Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hvordan tror du styret kan få fremforhandlet en god pris for UV1 når det bare er ett studie som er avlest med resultater fra fase II? UV1 er jo en medisin som har potensialet til å bli brukt i mange indikasjoner, men man får jo ikke betalt for dette bare basert på resultater i en «liten» indikasjon som Mesotheliom, Slår UV1 til og viser gode resultater i INITIUM som er en stor indikasjon, er det noe helt annet, og kan gi en prising som også reflekter en universiell effekt, noe du neppe får basert på resultatene fra NIPU.

Så min klare overbevisning er at INITUM må leses av før noen bud/deals er aktuelt. Men det er heldigvis ikke langt ditt.

6 Likes

Spørs om det er ved en sånn hendelse disse biotek-investorene Holom mener skal finnes der ute plutselig vil dukke opp? En lisensieringsavtale er ihvertfall håndfast og konkret. Om Ultimovacs er underprisa og krona svak, så burde vel det òg kunne bidra til interesse fra slike investorer?

Antar at du legger til grunn at de krydrer morgendagens seanse med noe markedet ikke vet om pr i dag?

Ser ikke helt at vi skal dra 50 % avgårde uten news av særdeles god karakter.
Du må gjerne treff blink, men lurer på hva du legger til grunn i forventningene dine.

2 Likes

Enig med Boms. Skal vi få en skikkelig avtale må vi ha med Initium. Til gjengjeld kan en avtale etter gode Initium-data bli formidabel.

1 Like

Presentasjonen i dag blir en nothingburger for de som fulgte seansen fra Madrid.

Det sagt, tror jeg selskapet forstår at ikke markedet helt har tatt inn over seg hva det betyr å se effekt i NIPU og at PM som kom med sterke tall - ikke ble fulgt opp av et overbevisende KM. Det kan de kommunisere sterkere - hva det betyr - hvordan kurven forventes å kunne endre seg med tid, og når neste avlesningstidspunkt forventes.

1 Like

Der kom nyheten om avlesning av INITIUM etter 18 mnd er godkjent av FDA etter 18 mnd, dvs januar 2024 og resultater 2-3 mnd senere mars/april!
https://newsweb.oslobors.no/message/602574

Based on published historical references, progression was estimated to occur in
70 patients by the first half of 2023. With the current development in patient
progression, reaching these 70 events could take many months or even years,
justifying the decision to implement the protocol amendment. Based on the recent
acceptance from the regulators, the data can now be analyzed in early 2024,
enabling Ultimovacs to maintain its guidance on reporting the outcome of the
study two to three months later in the first half of 2024.

“We are pleased for the patients in the INITIUM study that it takes longer than
anticipated to experience progression of the disease. With positive survival
results from the first randomized Phase II study in malignant mesothelioma, a
very hard-to-treat cancer, we are increasingly optimistic about UV1’s potential
to benefit cancer patients. As we seek to bring UV1 to the patients as quickly
as possible, it is important to advance the INITIUM trial towards a data
readout,” said Carlos de Sousa, CEO of Ultimovacs. “We appreciate the support
from regulatory authorities, and we now look forward to sharing the results in
the first half of 2024.”

Edit Beklager mye skrivefeil først :smiley:
Edit 2: Sitater fra børsmelding med mine uthevinger :smiley:

27 Likes

Blø, Janus. Blø. :rocket::chart_with_upwards_trend::partying_face:

3 Likes

De er ikke på 67 events, for å si det sånn… :laughing:

17 Likes

Det er en meget bull indikasjon at de sier opptil flere måneder eller år ETTER å ha utsatt guiding to ganger.

Må være en skikkelig god pasientgruppe…? :upside_down_face::slightly_smiling_face::upside_down_face:

1 Like

Klapp dere selv på skuldrene folkens, Dere ser ut til å ha vert inne på dette lang tid i forkant! Der har man verdien av en flott forumbase med god forståelse av produktet🙏

Gratulerer🙂

15 Likes

En avtale med BP ferdigstilles ikke over natta. Sånn sett er det bare tiden av veien å få klart noe til tiden rundt publisering av INITIUM-data.

Ultimovacs selv sier at de snakker med BP, og det virker rimelig å tro at NIPU-resultatene kan ha trigget noe mer en uformelle samtaler, slik det frem til nå muligens har vært, og da først og fremst basert på INITIUM.

Er en avtale innen 2023/2024-sesongen sannsynlig?

Jeg vil si at det ikke er helt utenkelig.
Sogar ikke utenkelig heller.

Eller sagt på en annen måte; en avtale med BP er ikke usannsynlig, som jo er en annen måte å si «ikke utenkelig på».

Og siden det er jurister med i bildet på en BP-avtale så vet en hver jurist at »ikke usannsynlig er mer sannsynlig enn «sannsynlig».

So there you have it guys an gails, hvis man er med på at «det er ikke helt utenkelig» at det blir BP-avtale, så han vi trygt konkludere med at det er sannsynlig at det blir BP-avtale.

Hilsen Erasmus Montanus, som tegner og forklarer for å få tiden til å gå, mellom slagene, mens vi venter på…., BP-avtale. :nerd_face: :+1:t2:

8 Likes

De klarer helt sikkert å vinkle dette negativt hos Finansavisen eller Medwatch :joy:

1 Like

Patients in the INITIUM study are taking longer than expected to experience
cancer progression. Reaching the number of progressing patients required for
readout may take several months or even years…

Det sier alt!! Hvis en eller annen “Journalist” klarer å vri dette til noe negativt nå så pakker jeg sammen og kommer tilbake til våren !

3 Likes

Passer dem nok midt i r**a at denne nyheten kommer på siste dag i måneden,
Performance og kanskje også portføljesammensetning skal rapporteres til kundene for oktober, kan nok føre til at det koker litt ekstra i hodet på forvalterne der i dag. Så er spørsmålet om de velger when-in-trouble-then-double eller begynner å dekke seg inn :man_shrugging:

1 Like

Tar en old faithful “Biotek selskap taper penger” takk.

2 Likes

Ultimovacs fremskynder avlesning før kassa er tom! (beste jeg kan komme opp med på kort varsel)

1 Like

Positivt med stor SHORT andel, hipp hipp.

God tur! Aldri undervurder hvor langt ut på jordet journalister kan være, spesielt ikke når noe teknisk er involvert.

Jeg tipper det kan vris til at framskyndingen skyldes at de må hente penger snart (siden det allerede finnes et grunnløst emisjonsrykte).

Edit: ser Sjakk rakk å skrive samme spådom før meg

4 Likes

Jeg har lest mye her, og har lite peiling.

Spørsmål:
Sånn jeg har forstått det er det svært usannsynlig at kontrollgruppen overpresterer jamfør tidligere resultater. Det skulle da tilsi en brukbar sjanse for at dette drar ut i tid fordi UV1 fungerer.
Hvilke andre tenkbare scenario kan forsinkelsen evt. skyldes?
Jeg har klokketroen, men vil gjerne vite om risikofaktorer for å best mulig vurdere risiko.

Det hadde vært så utrolig fortjent for Radforsk og hele miljøet rundt kreftforskning i Norge å lykkes med dette her.

1 Like

IRONY WARNING:

De kan jo også skrive med krigstyper: “Ultimovacs klarer ikke å ta livet av pasientene

7 Likes