Enig med Boms. Skal vi få en skikkelig avtale må vi ha med Initium. Til gjengjeld kan en avtale etter gode Initium-data bli formidabel.
Presentasjonen i dag blir en nothingburger for de som fulgte seansen fra Madrid.
Det sagt, tror jeg selskapet forstår at ikke markedet helt har tatt inn over seg hva det betyr å se effekt i NIPU og at PM som kom med sterke tall - ikke ble fulgt opp av et overbevisende KM. Det kan de kommunisere sterkere - hva det betyr - hvordan kurven forventes å kunne endre seg med tid, og når neste avlesningstidspunkt forventes.
Der kom nyheten om avlesning av INITIUM etter 18 mnd er godkjent av FDA etter 18 mnd, dvs januar 2024 og resultater 2-3 mnd senere mars/april!
https://newsweb.oslobors.no/message/602574
Based on published historical references, progression was estimated to occur in
70 patients by the first half of 2023. With the current development in patient
progression, reaching these 70 events could take many months or even years,
justifying the decision to implement the protocol amendment. Based on the recent
acceptance from the regulators, the data can now be analyzed in early 2024,
enabling Ultimovacs to maintain its guidance on reporting the outcome of the
study two to three months later in the first half of 2024.
“We are pleased for the patients in the INITIUM study that it takes longer than
anticipated to experience progression of the disease. With positive survival
results from the first randomized Phase II study in malignant mesothelioma, a
very hard-to-treat cancer, we are increasingly optimistic about UV1’s potential
to benefit cancer patients. As we seek to bring UV1 to the patients as quickly
as possible, it is important to advance the INITIUM trial towards a data
readout,” said Carlos de Sousa, CEO of Ultimovacs. “We appreciate the support
from regulatory authorities, and we now look forward to sharing the results in
the first half of 2024.”
Edit Beklager mye skrivefeil først 
Edit 2: Sitater fra børsmelding med mine uthevinger 
Blø, Janus. Blø. 

De er ikke på 67 events, for å si det sånn… 
Det er en meget bull indikasjon at de sier opptil flere måneder eller år ETTER å ha utsatt guiding to ganger.
Må være en skikkelig god pasientgruppe…? 

Klapp dere selv på skuldrene folkens, Dere ser ut til å ha vert inne på dette lang tid i forkant! Der har man verdien av en flott forumbase med god forståelse av produktet🙏
Gratulerer🙂
En avtale med BP ferdigstilles ikke over natta. Sånn sett er det bare tiden av veien å få klart noe til tiden rundt publisering av INITIUM-data.
Ultimovacs selv sier at de snakker med BP, og det virker rimelig å tro at NIPU-resultatene kan ha trigget noe mer en uformelle samtaler, slik det frem til nå muligens har vært, og da først og fremst basert på INITIUM.
Er en avtale innen 2023/2024-sesongen sannsynlig?
Jeg vil si at det ikke er helt utenkelig.
Sogar ikke utenkelig heller.
Eller sagt på en annen måte; en avtale med BP er ikke usannsynlig, som jo er en annen måte å si «ikke utenkelig på».
Og siden det er jurister med i bildet på en BP-avtale så vet en hver jurist at »ikke usannsynlig er mer sannsynlig enn «sannsynlig».
So there you have it guys an gails, hvis man er med på at «det er ikke helt utenkelig» at det blir BP-avtale, så han vi trygt konkludere med at det er sannsynlig at det blir BP-avtale.
Hilsen Erasmus Montanus, som tegner og forklarer for å få tiden til å gå, mellom slagene, mens vi venter på…., BP-avtale.

De klarer helt sikkert å vinkle dette negativt hos Finansavisen eller Medwatch 
Patients in the INITIUM study are taking longer than expected to experience
cancer progression. Reaching the number of progressing patients required for
readout may take several months or even years…
Det sier alt!! Hvis en eller annen “Journalist” klarer å vri dette til noe negativt nå så pakker jeg sammen og kommer tilbake til våren !
Passer dem nok midt i r**a at denne nyheten kommer på siste dag i måneden,
Performance og kanskje også portføljesammensetning skal rapporteres til kundene for oktober, kan nok føre til at det koker litt ekstra i hodet på forvalterne der i dag. Så er spørsmålet om de velger when-in-trouble-then-double eller begynner å dekke seg inn 
Tar en old faithful “Biotek selskap taper penger” takk.
Ultimovacs fremskynder avlesning før kassa er tom! (beste jeg kan komme opp med på kort varsel)
God tur! Aldri undervurder hvor langt ut på jordet journalister kan være, spesielt ikke når noe teknisk er involvert.
Jeg tipper det kan vris til at framskyndingen skyldes at de må hente penger snart (siden det allerede finnes et grunnløst emisjonsrykte).
Edit: ser Sjakk rakk å skrive samme spådom før meg
Jeg har lest mye her, og har lite peiling.
Spørsmål:
Sånn jeg har forstått det er det svært usannsynlig at kontrollgruppen overpresterer jamfør tidligere resultater. Det skulle da tilsi en brukbar sjanse for at dette drar ut i tid fordi UV1 fungerer.
Hvilke andre tenkbare scenario kan forsinkelsen evt. skyldes?
Jeg har klokketroen, men vil gjerne vite om risikofaktorer for å best mulig vurdere risiko.
Det hadde vært så utrolig fortjent for Radforsk og hele miljøet rundt kreftforskning i Norge å lykkes med dette her.
IRONY WARNING:
De kan jo også skrive med krigstyper: “Ultimovacs klarer ikke å ta livet av pasientene”
Håpet må være at longs klarer å holde løpet ut i dag og kjøpe, kjøpe og kjøpe! Momentumet i aksjen må snus, det er på slike dager i dag man får håpe at de store eierne legger inn ordre med noen 100K aksjer hver seg med «kjøp gjennom dagen», ikke på best ved åpning.
Vi har fortsatt ikke fakta i hånda, men meldingen sier sitt. Det blir ikke bedre uten å ha to streker under svaret.
“Basert på nylig mislykket NIPU-studie og inconclusive data i samme studie velger Ultimovacs i samråd med FDA å åpne datasettet før tiden for å sikre at det ikke er tilsvarende problemer med dataene i INITIUM studiet. Dette er også i tråd med tidligere kommuniserte cashrunway til 2H24 og at selskapet trenger tid til å vurdere finansieringsbehov.”
(NB! For de som ikke skjønner sarkasme / ironi / galgenhumor: dette over er 100% spøk)
Hvis dere fortsetter å legge ut fake, dårlige nyheter, så treffer dere alle nye som stikker innom for å sjekke hva Ulti er for noe.
Ikke sikkert de skjønner at dette er spøk når det kommer mange utgaver av dette.
Om du har lest mye, så vet du svaret på dette. Masse info om det du spør om.