Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Veldig viktig det de sier om at NIPU-dataene er gode nok per nå som utgangspunkt/rasjonale for et fase 3 studium. Dataene trenger ikke modnes mer i det henseende.

1 Like

Jeg synes svaret fra Hans om kapitalsituasjon var spot on, jeg.

Ingen behov for kapital i det korte bildet (les: nei, det blir selvsagt ingen emi nå!).
Runway forbi top line data i INITIUM og FOCUS ut i H2.
Ønsker å være i en sterk finansiell posisjon i eventuelle forhandlinger om partnerskap.
Sterke eiere gir selskapet fleksibilitet.

Hva annet vil du at de skal si?

24 Likes

Leser svaret som at det ikke blir noe behov før INITIUM. Tipper det kommer rett etterpå.

Jøss, trodde standardsvaret i biotek var at “vi henter penger når vi kan”!

Blir sikkert en artikkel fra Thor Christian Jensen på DN:

"Hvem forsøker Ultimovacs-sjefen å lure?"

Da er gutta i gang og vi er i rødt.
Det skal gjøre litt vondt før det blir godt tydeligvis!

Dette blir brutale og langvarige 6 mndr. Kan short klare å presse denne ned med å bare pøse på med mere aksjer ?

Hadde tenkt fylle på i dag, men ser ut til å være lurt å avvente utrolig nok :anguished:

Svaret er nei. Det er begrenset hvor mange flere aksjer de får tak i. Det er også begrenset hvor høy risiko Janus ønsker å ta.

Det begrenser seg selv. Og da må de evt kjøpe tilbake disse aksjene i markedet på avlesning. De kan påføre smerte nå. Men den er tidsbegrenset. Jeg tipper dette er synspunktet til de store også.

Dessuten tror jeg det er mange kortsiktige som kaster korta også. Ikke bare Janus som herjer. Så de får en lett oppgave.

2 Likes

aksjer gis jo bort nå - så Janus tar nok dette helt med ro! Eneste som tjener penger om dagen desverre… Tenk at en igjen gikk på er kortsiktig papir tap på kjøp her… Jaja lange briller på, Initum blir mest sannsynlig gull, om gråstein har en ihvertfall gjort en godt forsøk…

Skal forklare litt mer @TheObserver: På samme måte som du kjøper aksjer og har en risikoprofil på din portefølje har Janus risikoprofil også. Det er ikke sånn at de shorter “uendelig” bare fordi de har mye penger. Alt de gjør er risikojustert i deres øyne.

Edit: Jeg har glemt at ultimovacsere ikke har risikoprofil og er all in :joy:

4 Likes

De må dekke inn mye før GF 20 April.

Den vil gå i februar på forventninger til INITIUM. Håper ikke ftf låner bort flere aksjer da. Det er ikke sikkert Janus får aksjer i emisjonen. Kan være de store eierne får mesteparten og en repemi til oss småaksjonærer. Det kan godt være at de klarer å få en del aksjer i tre måneder nå fremover, men så tror jeg løpet er kjørt for JANUS.

Det er vel ikke gitt at de må dekke inn før GF? Avhenger vel helt og holdent av om utlånerne ønsker å ha sitt og si på GF?

FTF skal ha dem til å stemme for

Ikke verdens mest interessante “biotek-twittrer”, men likevel greit å lese som en referanse på hvordan andre tilker nyhetene fra Ultimovacs:
image
image

NB Kanskje han er rådgiver for noen i London…

2 Likes

FTF bidrar til at ULTI i dag ser ut som en finansiell failure. Dette kaller de å ta samfunnsansvar og riktig prising av selskapet.

Ulti står for kanskje det største medisinske gjennombruddet i Norge. På toppen klarer FTF og hevde at dette er tilgode for alle aksjonærer og selskapet.

Er det ingen voksne hjemme?

3 Likes

jaja, han om det! Hva mener andre her, øker risikoen for en fail studie ved å åpne opp for lesning?

Sponsa av big Pharma. Fytti for en ufin fyr.

3 Likes

Løkrullen på Twitter har allerede vedgått at han tok feil.

9 Likes