Hmm noe om diversifisering og gratis lunch’er…
Har Ulti på to separate konti. Det er diversifiseringa si det.
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-286
Bjørheim bekrefter det som ble sagt i webasten tidligere, nemlig at med “et ensifret antall færre eventer enn 70 [altså maks 9]”, så vil grensen for oppnådd primærendepunkt endre seg fra 0,736 til [maksumum] 0,726. Det betyr altså veldig lite for statistikken. At vi er langt under det tallet nå er uansett ekstremt sannsynlig.
Og så har han en ny fantastisk metafor med en eller flere fyrstikker og tørr eller våt ved for å forklare dosevalget i fase II-studiene!
Jasså, driver ned kursen? Du burde betalt 200!
Dette er jo innsider info
Kom det noe annet på engelsk update?
Jeg leser i kommentarene over at mange nok vil være uenige med meg, men jeg mener at elefanten i rommet her er finansiering. De har penger til å fullføre de siste avlesningene, men ikke mye mer. Om det ikke kommer inn et partnerskap, så er jeg redd dette lukter emisjon lang vei. Det er ikke skrikende nødvendig med friske penger, men man må ha råd til å kunne si nei til dårlige tilbud.
Og det tror jeg er grunnen til at kursen går sørover etter noe som jo må sies å ha vært en god dag for ULTI.
Sjekk aksjonærlistene og prøv igjen
Helt enig med deg. Det hadde vært mye bedre for selskapet å sitte med 500 mill på bok mens de forhandlet med big pharma.
Hence ønsket mitt over at de på Q3 kunne slå i bordet med en eller annen garanti fra topp 5 på aksjonærlisten eller noe i den duren.
For i praksis, så har jo selskapet denne garantien, det er overhodet ingen som tror ikke selskapet skal kunne få inn de pengene de trenger, gitt at data kommer inn positivt som forventet. Trøbbelet er at småinvestorer som allerede er fullinvestert kommer i en skvis.
Jeg tror det er sydover pga 5 måneder til det store resultatet er en evighet for traderne. Vi må riste de kortsiktige ut av treet…
Skjønner virkelig ikke maset om emisjon. Dette er støy og vitner om dårlig forståelse.
@Savepig du får garantien din i mars/april.
Nå sa vel de i dag at en emisjon ikke skjer enda ? Kan vi heller ikke holde oss til det faktum at de om noen mnd presenterer tall som setter hele verden på bakbena… eller at verden fortsatt ser olje og gass som viktigere
Det hjelper heller ikke. Men nå har de også NIPU-dataene. Det er neppe smart at de skal sitte og ruge på dem i nærmere et halvt år uten å initiere noe nytt. Og “noe nytt” må vel nesten være en fase 3 som igjen er kostbart.
Hovedproblemet nå er at FTF dumper ut short-aksjer til Janus & Friends og at de pumper alt de har i å få aksjekursen ned. Det koster dyrt, men med så stor eksponering i bak-kant med en short posisjon på rundt 700k aksjer før NIPU dataoppdateringen er det gevinst å hente på å knuse Ultimovacs sin relativt klare vei til markedet ved å gjøre aksjen uinvesterbar over og mellom milepæler. Det er nå bare rett før det kan se sikkert ut å investere, og så selge på forventningene de få dagene i forveien. Er krise for selskapet. Hadde man ikke hatt så gode grunner til å tro at INITIUM er gull, så ville dette vært ødeleggende for Ultimovacs som selskap. Men det har vi heldigvis.
Verdt å minne om at for et selskap er strengt tatt ikke aksjekursen noen operasjonell faktor, utenom når det skal hentes penger. Så hvis man faktisk mener at emi ikke er et tema, så er jo kursen fra dag til dag et ikke-tema.
Men det er ukomfortabelt for alle som sitter med et papirtap.
Bare poengtere at jeg ikke ser på en emisjon som noe fælt og stygt, selv om det kan være ubehagelig og kostbart på kort sikt. Jeg ville foretrukket at ULTI hadde sikret seg finansiell stabilitet, slik at de ikke må selge seg billig til f.eks Bristol-Myers Squibb.
Generelt på børsen, helt enig. For Ultimovacs derimot er det selve grunnfjellet de lever av å kunne vise til at kursen reflekterer case. Det grunnfjellet ødelegger Janus nå.