La bare til en mulighet for at en strategisk aktør vil kunne ønske en posisjon og styret ville måtte vurdere det. Tipper det er ca 1% sannsynlighet for dette.
Hvilken type strategisk aktør tenker du på her, Big Pharma?
Glem at jeg sa det. Fokuser på utsettelsen av Initium og gode Nipu data. Jeg forsøkte bare å legge emisjonfjaset dødt så vi kan gjøre plass til våre eminente fagfolk.
Hvordan kom du frem til 1%?
Om jeg skal tolke dagens melding så var det søren meg det beste vi kunne håpt på. Ikke bare får vi en avlesning tidlig. Men vi får jo nesten garantier for suksess i meldingen. Står jo rett ut at pasienter ikke dør og får tilbakefall. Og at det kan gå måneder og år før de kommer til 70.
Ja vi har kanskje ikke så mye tørt krutt liggende. Men dette bør ihvertfall være nok til å ikke selge en eneste aksje . Hva mer kan man be om å syne korta før en nyheten innenfor biotech?
Vi har statestikkene som tilsier 40+ eventer i kontrollarmen.
Vi har Bjørheim som hinter mot ca 60 eventer totalt.
Det gir 40-20 eller 41-19 der omkring…
Ja hva tilsier det av sjokk for verdens big Pharma?
Off the shelf, ingen screening. Eller massiv screening og uthenting av tumor og analyse for så å produsere en personlig vaksine? Hva velger du?
Give me a break!
Herregud, for et latterlig sirkus dette ble. Endte fan meg under 100,-. Erre mulig???
FTF mener nok det er det beste for langsiktig prising av selskapet…
Meget velfungerende marked dette.
Minner om tiden i Funcom
Tapte mye der, bare 12k i minus her totalt sett. Etter å ha vært 150k i pluss for litt over en uke siden, jaja.
Noen som husker de gode gamle hekseprosessene fra back in the day? F.eks den kjente og kjære vannprøven?
Vannprøven:
En kvinne mistenkt for å være heks ble bundet på hender og føtter og kastet i vannet.
Hvis kvinnen fløt ble det tatt som bevis på at de var heks, og hvis hun sank, så var hennes uskyld bevist.
Omtrent på det nivået fungerer logikken i den vedvarende emisjonsdiskusjonen her (jeg begynner å nærme meg et Michael Douglas i Falling Down-nivå mht tålmodighet btw, hele opplegget tar bort alt fokus fra hva som er viktig):
Selskapet sier de ikke skal kjøre emi: “Ah, når de må adressere det så skal de helt sikkert kjøre emi”. Om selskapet hadde sagt de skulle kjøre emi: “Ja, selvfølgelig må de kjøre emi”. You just can’t win.
Selskapet har aldri kjørt emi til rabatt: “De skal sikkert kjøre emi til rabatt”
NYKD kjørte emi: “Da skal sikkert Ulti kjøre emi også”
Ulti har 300 mill på bok: “Ulti har ikke penger”
Ulti har mer eller mindre sagt at det ikke skjer noe før INITIUM leser av: “Det skjer helt garantert noe før INITIUM leser av”.
Kursen i selskapet er løsrevet fra markedet.
Men Christ, diskusjonene her inne er jo iferd med å bli totalt løsrevet fra fakta. Hva skjedde med å bare forholde seg til hva selskapet faktisk kommuniserer? Og eventuelt, hvis man ikke tror selskapet kommuniserer riktig info, hvorfor i Guds gode navn er man investert da?
Jeg har forståelse for at andre aktører bruker andre metoder enn å sitte langsiktig i en aksje for å tjene penger på aksjer, med spesielt blikk mot shorting.
Når det er sagt så skjønner jeg ikke at slik manipulasjon er lovlig.
Hvis man skal oppleve slik manipulasjon av kursen hver gang en god nyhet renner inn MÅ man jo rett og slett sitte i ro til den enten går rett til hælvete eller rett til himmelen, hvis man skal tjene litt.
Nå skattes man jo snart ihjel også med 38% skatt på fortjeneste, så det blir bare større og større risiko.
Da er det ikke rart noen velger å slippe kortene…
«Død» over shorting…
Det er selvfølgelig kjedelig og en mental prøvelse når kursen nærmest blir gruset på de gode nyhetene vi har fått den siste tiden. Uansett, jeg hadde personlig ikke solgt uavhengig om kursen hadde vært 250 eller er 100. Jeg har tatt dette loddet og er bestemt på å avvente INITIUM og en evt. partneravtale. Alt som skjer før det er kun støy på veien.
Ang. Janus så bryr jeg meg ikke om de shorter i stor stil, men føler det er urettferdig for alle som har tatt risiko i lang tid. Jeg er sikker på at Janus har tatt en råsjans og shortet ut fra sektoren generelt. De har ikke sine egne eksperter som har detaljkunnskap om ULTI, og de sitter heller ikke på mer informasjon enn andre. Dermed tror jeg de kommer til å gå på en stor blemme og Janus ender opp med å gå fra fiende til å bli vår beste venn når den tid kommer.
Og går INITIUM slik vi tror så blir emisjon det minste problemet. Mest sannsynlig vil Ulti komme i posisjon til å velge hvem de vil inngå partneravatle med, og vil slippe å stå med lue i hånden.
Husk, dette går veien, det tar bare litt tid
Har det kommet noen endringer på kursmål? F.eks fra DNB?
Det har de ikke fått somlet seg til enda.
Ser mange er skuffet over kursnedgangen her, Kan skjønne den, selv er jeg overrasket over at markedet ikke hadde overvekt på kjøp i dag:face_with_monocle: Valgte selv å flytte noe fra hovedposten min og over her da jeg så på denne nedturen mer som en gave for oss som har lyst med
Hørte Radium i dag, må med det si at det mangler ikke på optimisme rundt dataene som har kommet, Ikke minst denne muligheten om å få endret til tidlig avlesning, Dette siden man har så god effekt med produktet
Kjekt at det er så mye bra materiale rundt caset🙂 Gull verdt den podden der😉
Det hadde kanskje vært overvekt kjøp, hvis ikke noen som ikke eier aksjer i selskapet selger aksjer likevel.
Jeg er veldig enig med deg @SoriaMoria, om det👍
Når disse gutta starter inndekking vil nok mange takke de for å ha fått muligheten til å handle seg opp, Selfølgelig avhengig av at dette blir en suksess, noe det ser ut til å bli:slightly_smiling_face:
Spennende🙂
Spot on @Invest06 Fader meg det beste som har blitt sagt her på lang tid.
@pdx, dette kan du “pinne” på toppen av Ulti-guiden.
Det blir spennende å følge disse publiseringene som kan komme løpende ifølge Helland🙂.
Det tas til og med avføringsprøver for å se om denne vaksinen har virkning som gir spor i alle retninger🙂