Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Vi er alle enige om det, rasjonalet er idiotisk / ikke-eksisterende.

2 Likes

Jeg mener det er en helt åpenbar timeline her. INITIUM = emisjon. Er det negativt? Dersom data er gode: nei. Da henter de sikkert cash samme dag som melding om data, så er den biten ute av verden. Gjelsten og co vet dette, så de har ikke noen umiddelbar hast med å kjøpe seg opp. Emisjonskurs på 300kr og så legges den ballen død umiddelbart. Deretter kan man fokusere på BP og oppkjøp, så blir vi alle rike til slutt👌

Mange ganger skal selskapet gjenta at de ikke ser for seg emisjon akkurat nå før det synker inn ? :crazy_face:

1 Like

præcist - shorten er jo fanget i en totalt håbløs situation. Jo længer de venter med hjemkøb jo højere kurs skal de ud i, med mindre Ulti sin medicin UV1 flopper…
en stor aktør kan gå kontra på deres short og så bliver det helt vildt…
kæmpe risiko og umulig situation shorten sidder med fordi der er IKKE en emisjon i udsigt inden alle aktierne skal tilbagekøbes til GF til April … ! ! !
det er om 5 måneder og inden da kan vi stå med sentasionelle data på Ultimo.
shorten er bygget op over 5 måneder - de har nu max 5 måneder tilbage til at reducere den…

Hva tenker du om emisjonsdiskusjonen?

• Bryr meg ikke. Jeg er long og har midler til å delta i emisjonene frem til storgevinsten.
  • Bryr meg ikke. Jeg er long og er forberedt på utvanning underveis til storgevinsten.
  • Helt ok. Jeg forsøker å utnytte kurssvingninger og vil helst være ute når emisjon meldes.
  • Den er relevant da et stort hedgefond er posisjonert i aksjen og emisjon er antakeligvis en medvirkende årsak til at posisjonen økes til tross for sterke data
  • Blir irritert. Ikke noe vits i å diskutere ting selskapet har sagt noe om. Det meste mao. Denne tråden er egentlig helt unødvendig når jeg tenker meg om…
  • Blir stressa! Hvis kursen går litt nedover kan jeg fort få noia og kaste korta i panikk

0 stemmegivere

Hva med alternativet:

Den er relevant da et stort hedgefond er posisjonert i aksjen og emisjon er antakeligvis en medvirkende årsak til at posisjonen økes til tross for sterke data

4 Likes

Her jobbes det iherdig med å holde spøkelse i livet.

2 Likes

Helt utrolig så folk klarer å skape usikkerhet her da. Hold kjeft om det forbanna emisjonspisset. Hør i det minste gjennom callen fra i går. De sier klart og tydelig at de er i en sterk finansiell posisjon og ikke har behov for kapital i det korte bildet! Kan det sies mer mellom linjene enn dette? De avventer til INITIUM er avlest! Henter de penger før avlesning så er det i så fall ved lav/ingen rabatt og ingen utvanning!

2 Likes

Igjen…dette er IKKE kommunisert fra selskapet!!

5 Likes

Et godt eksempel på hvor fort det kan gå fra presentasjon av data til avtale:

image

21 Likes

Det ryktes at et av medlemmene i nominasjonskomiteen til Nordisk Råds litteraturpris ved en tilfeldighet har ramlet innom Ultimovacs småprat-tråden.

Resultatet skal visstnok være at flere av de ivrige skribentene her har blitt shortlista til prisen i kategorien “fantasy”.

Gratulerer med nominasjonene! :wink:

7 Likes

Det er kommunisert, opptil flere ganger, at de er i en sterk finansiell situasjon, at de har sterke finansielle eiere og at de ikke er i behov for kapital i det korte bildet. Lukter det utvannende kriseemisjon? Et selskap kan naturligvis ikke gå bastant ut å si “Vi henter ikke penger før avlesning”. Det er det vel ingen selskap som gjør. For min del er det tydelig mellom linjene at det er ingenting å frykte her. I verste fall henter de 2-300 mill til lav rabatt.

6 Likes

Samtidig er det like få selskaper som på forhånd varsler når de skal hente penger.

2 Likes

Jeg tror nok at det er en del som kvalifiserer i kategorien for “Religiøse skrifter” også :wink: :wink:

4 Likes

Derfor har man alltids dekning for å rope E-ordet hvis det passer sin egen strategi.

Selvfølgelig venter de til INITIUM-dataene blir presentert. Du henter alltid penger i en styrket posisjon. Foretar de en emisjon før INITIUM, kaster jeg kortene. For det betyr at de selv ikke tror på et godt resultat.

1 Like

I webcast og podcast i går var selskapet etter min mening veldig dyktige til å forklare hvor bull de selv er på nåværende situasjon for ULTI, og hvorfor. Helland var positiv, glad og gledet seg til videre arbeid med Nipu-data.

Slik jeg har oppfattet selskapet har de vært nøkterne lenge. Nå har de sett data i Nipu og de skjønner hvor det bærer i Initium.

Det virker ikke å være noen med faglig tyngde eller kompetanse som ikke er veldig bull ULTI nå. Alle data ser bra ut. Hovedstudien skal leses av før planlagt tid fordi folk ikke blir sjuke igjen etter vaksine.

Det finnes de som er bekymret for at selskapet har for lite kapital, noe de selv har forklart ikke er tilfelle. CFO sa at penger er det minste problemet med våre eiere. Analytiker(e) venter med å komme med oppdaterte tall i sine presentasjoner av selskapet, uten at man vet hvorfor.

Alt er på bordet. Det blir konge.

6 Likes

Problemet med e-ordet nå er at det bommer på base caset. Base case nå er:

INITIUM P2 Trial opening: 15. january ± 5 days
INITIUM P2 Trial readout analysis results: 10. march-20. april
Primary endpoint: PFS, Secondary endpoints: OS, ORR, DOR, safety

NIPU P2 Update OS, ORR, PFS, DOR, safety: ASCO 2024 (31.5-4.6 2024)
FOCUS P2 Trial readout analysis expected: H2 2024 (1.7-31.12.2024)
DOVACC P2 Trial readout analysis results expected: H2 2024 (1.7-31.12 2024)
LUNGVAC P2 Trial readout analysis results expected: H2 2025 ( 1.7-31.12 2025)

TET P1 resultater: Q4 2023

Q3 rapport: 8. november 2023

Generalforsamling: ca. 20. april 2024

Unknowns:

Emi: estimert april-mai 2024
Søknader til FDA/Europeiske myndigheter basert på NIPU data: Svar 31.okt-feb. 2024 en gang
Avtaler basert på NIPU data: Svar 31.okt-juni 2024 en gang
Søknader andre indikasjoner for UV1: TBA
BMS takeover: TBA

8 Likes

Allesammans.
Svårt att orientera sig bland alla inlägg.
Finns det en webcast/pod där någon från företaget nämner saker som HR 0,72 och 61 events? Finns länk till detta? Tack på förhand!

Spol til tidspunkt 4:20

https://soundcloud.com/user-972208711

1 Like