Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Fulgte opp din kommentar, @h3nk1

9 Likes

Det er kji-kvadrat ja, bare mellom antallet events i de to armene, for å illustrere hva p-verdiene vil bli.

I podcast med Jens nå på tirsdag + webcast ble det sagt at 60 events ville gi gi HR < 0,726 som mål. Med andre ord ikke noen vesentlig forskjell fra 70 events.

FTF svarer veldig generisk og generelt på spørsmålet om shorting, omtrent som når guttungen regner på Newtons lover og krefter i 2FY (2. klasse fysikk), ser bort fra friksjon, luftmotstand, at snoren veier noe, at skipet som fortrenger vann har masse, osv, i det hele tatt i den teoretiske verden.

Merkelig at de ikke klarer å forestille seg at ting, noen ganger, kan være annerledes i den virkelig verden enn i ideelle systemer.

12 Likes

Jeg synes det lukter samfunnsøkonomer lang vei.

FTF: Det står at det fungerer sånn i Introduction to economics-boka, ergo må det være sånn i virkeligheten også.

TI-forum: Men virkeligheten er ikke sånn, det kan dere jo se, ganske så vitterlig.

FTF: Det står at det fungerer sånn i Introduction to economics-boka, ergo må det være sånn i virkeligheten også!

15 Likes

Prøvde meg på en kommentar, lik og kommenter dere også! :slightly_smiling_face:

76 Likes

Jeg har satt sammen polygon sine tall i referansen over med mine HR-beregninger. “Endpoint met” er alt under den stiplede linjen.

67 Likes

Kanskje noen av avisene kunne tatt tak i denne debatten ?

alle der har “Like” på FTF opslag via LinkedIn arbejder i kapital branchen så vidt jeg kan se ( forvaltere, banker, …).

Relativt stor sjanse for st vi havner rett over 0,5 hr.
Eller faktisk under 0,5. Det må jo sies å være en sensasjon om det skjer.

:fire:

3 Likes

#8 mest shortet på OSE, ikke blant topp #100 i mcap.

Ansvarlig eierskap der altså.

11 Likes

Det er pengene som rår her. FTF har vel dratt inn 350’ish millioner NOK i løpet av de siste 5 årene ved å drive utlån av aksjer.

Hva sier statistikken om hvor mange events det er i SOC armen den 15 januar 2024?

Det er vel cirka det samme som de har påført seg selv i papirtap i bittelille Ultimovacs alene på under ett år.

7 Likes

Hei,

Jeg har gjort noen vurderinger på det her. Plottet som er markert med CM067 i headingen er basert på historiske data, de andre kurvene illustrerer spredningen i det oppgitte konfidensintervallet:

8 Likes

Mulig det men FTF har vel muligens like lange briller som de av oss som er long og driter da tydeligvis i hva som skjer mellom A til Å så lenge de tjener grovt hele veien til mål…

Takk, men jeg skjønner ikke helt.
Det er 156 innrullerte pasienter, og halvparten (78) skal ha fått SOC ifølge info på Ultimovacs nettside.
Dersom disse følger kurven fra CF-067, hvor mange events er det i SOC 15 januar?

84lpks

3 Likes

46 ifølge Polygon sin tabell som refererer til Cm 067 med mpfs 11.7 mndr. Cm 511 med ca 10.5 mndr mpfs, vil være enda høyere muligens.

2 Likes

Når fakta ikke biter på FTF så er det nok følelser og fornuft man må prøve å dra litt i for å komme en vei.

Tror med litt Google-søk så finner man antakeligvis en story eller tre om politikere på Stortinget som selv har mistet noen av sine kjære til noe som i lang tid har vært umulig å helberede, men hvor det nå finnes håp med rett medisin og forskning. Dette trenger dog kapital, shorting er ikke løsningen på det.

Kanskje en målgruppe å søke støtte hos for å løfte dette høyere opp på den politiske agendaen?

det der er f… uspiselig machiavellisme

2 Likes