Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Mon tro hvor stor del av dette er utlån til short:

(jeg har hentet data 2-3 virkedager etter mndsskiftet for å treffe så godt som mulig på månedsskiftet)

4 Likes

Tilnærmet alt sammen. FTF står for 3+ prosent, og resten kan i hovedsak tilskrives et knippe indeksfond som også har lånt ut sine aksjer.

1 Like

For meg fremstår det mer som pump n’ dump. Du ser at aksjen faller kort tid senere. Kan ha sammenheng med at short har blitt satt. Samme som vi så på Fredagen.

Mitt rasjonale er at de som er i short har full kontroll og det samme med tradere. Er utrolig lite aksjer som påvirker kursen opp eller ned, akkurat nå leder selgersiden

Hjelper når selgerne kan trykke opp 3% flere aksjer enn det som er utestedt

Den 2 mai eide de 50 største 26.957.757 aksjer.

På gårsdagens liste var tallet 25.582.753.

Janus sin short på 817.471 aksjer utgjør 59,45% av reduksjonen.

Folketrygdforndet sto med 1.530.000 aksjer den 02. mai - i går 514.490, en reduksjon på 1.015.510 aksjer

5 Likes

“Pump and dump” er noe helt annet. Det er et begrep som gjerne brukes når noen løgnaktig prøver å hausse f.eks. en aksje eller en kryptovaluta for deretter å selge seg ut. Har vært masse av dette i diverse shitcoins.

2 Likes

Ikke uenig, derfor ordlyden fremstår. Hadde jo det på Fredagen. Ikke mange aksjene som skal verken pumpes eller dumpes før det beveger aksjekursen en del

Dette er egentlig den beste forklaringen av hva konsekvensen av FTF sin urimelig lave pris er.

Og som en videre føring av det kan man kalkulere dagens markedsverdi på selskapet som aksjekurs x antall aksjer x 1,03.

Uten at det gir den store reprisingen. Time-will-show hvordan det spiller seg ut til slutt.

Var är insiderköpen på dessa nivåer? Kommer de hagla imorrn efter rapporten?

1 Like

Om de KAN kjøpe, så kjøper de i morgen.

2 Likes

Om noen KAN svaret på det spørsmålet, så er det faktisk FORBUDT å svare på det :wink:

1 Like

Vilka rimliga skäl kan finnas att de inte kan köpa?

Når man shorter aksjer gjør man en avtale om antall, pris, og rentekostnad og tilbakeleverings tidspunkt. Så må låner stille økonomiske garantier etter som kursen blir i fremtiden

Alt det vet jeg utmerket godt, men det vanlige er faktisk at man IKKE avtaler noen spesifikk løpetid på lån av aksjer.

EDIT Pris avtales ikke, rentekostnaden baseres alltid basert på dagens sluttkurs.

3 Likes

Grattis til de som får sette sin investering her. Jeg økte på 152. Får håpe vi alle går fint i pluss til våren. Helst før da.

4 Likes

Helt utrolig at de holder så tett før Q3.

Tid for å levere Ton -3 år nå:

Ultimovacs styrker ledelsen

Svensk-nederlandske Ton Berkien skal ta hånd om Ultimovacs’ forretningsutvikling.

Publisert 24. nov. 2020 kl. 09.07

1 Like

Det kan du spekulere like godt i som alle andre. Det eneste jeg er helt sikker på er at de handler om de kan. Det er også en forskjell på ledelse og styre, hvor det trolig er mer sannsynlig at sistnevnte har anledning til å kjøpe i markedet.

2 Likes

Motivasjon for innsidekjøp henger som regel sammen med hvor mange opsjoner man tidligere er tildelt.

Årsaker til at de ikke KAN kjøpe er jo innsideinformasjon. Forhandling om avtaler, samarbeid, finansiering, oppkjøp etc. Listen er lang.