Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

I følge dette ser det ut som at det er dårlig med opsjoner:

Best i klassen på kjøp fra primærinnsidere!

9 Likes


Ledelsen har så vidt jeg har forstått ikke kunnet handle siden 2022. Som man ser var kjøp derfra «normal» praksis inntil før årsskiftet.

Så det er nok styre / større eiere man må se til etter Q.

7 Likes

Nå må sønnen til Carlos selge Motocross-sykkelen sin og kjøpe aksjer f.h!

Jeg har vert eksponert mot teknologi siden 2019 å må si det har vert mye nedtur på den fronten siden Covid slo inn, Spesielt vekst casene.

Hvordan har det vert på Biotek fronten? Har det stort sett vert nedadgående her også? man kan vel også kalle disse vekst selskaper da de er prekomersielle(Ultimo hvertfall).

Hadde vert flott om noe av likviditeten som dras ut fra Olje, Overføres inn vekstselskaper igjen.

Jeg har lest igjennom massevis av poster de siste ukene og har valgt å handle mer! Dette fordi jeg syntest alt virker veldig lovende, selv de som har veldig god kontroll på risikoaspekter, Virker positiv.

Det er nok mange nye aksjonærer her etter positiv omtale i media, mange som kom inn på litt høyere kurs blandt annet, meg selv inkl. Jeg prøver bare å tenke at dette sansynligvis ikke er så værst med tanke på at mye risikobaserte eventer nylig har fått avlesing til det positive(med litt risiko enda). Det er jo trossalt en stor oppside om dette viser seg å være et produkt som viser å ha signifikant effekt(Noe avlesing tyder på)!

Det blir spennende å følge Ulti videre i godt selskap👍

23 Likes

Kraamz
Ifølge herskapet høyere opp, på disse sidene, så var det lenge snakk om aksjekurser på nivå med Donald Dukk tall, nå er det snakk om kurser på tusenlappen og høyere. Ting tar tid, men før slike aksjekurser oppstår så blir det mange shortere og spekulanter som skal styre kursen opp og ned, og ned og opp.

Husk dette er et anonymt forum.

3 Likes

Angående utvikling innen biotek siden 2019 :arrow_right: Se XBI (ETF/«indeks» i US). Det har gått mildt sagt dårlig. :face_with_head_bandage:

På toppen av det kan du legge en rekke mer eller mindre fails eller massive kursfall i norske biotekselskap, som Nano (Thor), Targovax (Circio), PCI Biotech, SoftOx, BergenBio, ArcticZymes og Photocure.

Stemningen i sektoren er med andre ord veeeldig sånn «dagen derpå». :woozy_face::face_vomiting:

Så kommer altså Ultimovacs, som leverer på alle plan år etter år, dundrer på med nye randomiserte Fase2-studier, rekrutteringstall som langt overgår andre norske peers, og ikke minst resultater som overgår alt som har blitt vist i norsk biotek de siste årene.

Og så tror folk at det er «just another biotech». :man_shrugging:

Jeg gleder meg så sinnsykt til å sitte der og bare «jada, jeg har venta på dette i noen år», når endelig UV1-suksessen er et faktum. For det kommer, eller egentlig har det kommet, men folk skjønner det jo ikke. :woozy_face::joy:

25 Likes
4 Likes

Ja, det er vel nærliggende å tro at om U får partneravtale eller blir kjøpt opp vil kursen være 20-25x over nåværende grøftenivå, sånn basert på hva andre biotekselskap har blitt kjøpt opp for / omfang av partneravtale.

Om folk vil kalle det Donald Duck tall, fordi det er langt unna dagens kurs så må de gjerne gjøre det. Det forandrer ikke på det fakta om hva andre bioteksselskaper har oppnådd i pris ved ev. oppkjøp / partneravtale.

Donald Duck tall:

Men klart, noen tror at Ultimovacs skal være unik med motsatt fortegn, og dermed av en eller annen mystisk grunn ikke skal bli verdtsatt på samme måte som andre biotekselskap som kjøpes opp / får partneravtale.

Og det må de gjerne tro.

Det er omtrent som å tro på at Erling Haaland skal gå til Burnley for 50 mill NOK neste år.

12 Likes

Til syvende og sist kommer det jo an på hva slags resultater selskapet kan vise, spesielt i INITIUM. Det er gang på gang vist at mange titalls milliarder kroner, og kanskje tresifret er en sannsynlig pris, avhengig av hvordan avtalen blir satt opp eller om vi snakker om et rent oppkjøp.

2 Likes

Hvis alt dette ble shortet på mandag, var det over 40% av dagsomsetningen. Syntes aksjen klarer seg greit mtp all shortingen. Bare å være tålmodig å vente på inndekkingen. Jeg benytter anledningen til å øke.

Mener å huske at begge Middelfart søstrene solgte på topp, det var vel endel aksjer. Blir ikke overrasket hvis de kjøper seg inn igjen på dette nivået.

2 Likes

De solgte langt før toppen, mener det var i spennet 108 - 112.

Edit: de siste 60k ble solgt den ene gode U-dagen (hvor vi satte ny ATH).

4 Likes

Finansavisen syntes vel virkeligheten ble litt lite spenstig, så de skrev at søstrene solgte til betydelige høyere kurser enn hva som var faktisk var tilfellet, i et forsøk på å lage en slags “vinnerhistorie” ut av det hele.

Sånn går det når Adam Smiths usynlige hånd blir opptatt med andre aktiviteter enn å allokere ressurser på en effektiv måte.

1 Like

Nå som 5000kr aksjen begynner å nærme seg ved INITIUM data trenger vi nye kursmål for de som sitter med lengre perspektiver. Jeg mynter 10k/aksje når Gjelsten blir oppmerksom på hva Janus og FTF har holdt på med her. For å sitere FTF, det er win-win. #DiamondHands

Reelt sett er 230 et fint mål før Initium slår inn med 100% CR og 0 events i eksperimentell arm. :innocent:

Banesåret som er forsøkt påført selskap og næring med handelen av aksjen på børs siden juni, og senest Madrid, tilsier at «markedskreftene» burde korrigeres av noen som har evne og forhåpentligvis vilje til å gjøre det.

Om ikke det blir et pharma som løser alt for aksjonærene over natten, så synes jeg det er overmodent at selskapets sterke støttespillere setter skapet på plass.

Nå har det blitt for mye av det gode. Det være seg FTF, shortpakk og/eller «kvalitetsinvestorer». Ærlig talt.

6 Likes

Selvom jeg bare er en lekmann, uten medisinsk utdannelse, tar jeg meg friheten til å forsøke å forklare litt hva denne «mystiske» TET-plattformen er, da det er mange nye her, og da også (kanskje) noen som lurer på dette.

Det er viktig å skille UV1 og TET fra hverandre.

UV1 er selskapets «lead candidate» og er en universell kreftvaksine som targeter Telomerase, som finnes i 80-90% av all kreft. Kreftvaksinen er designet med bakgrunn i enorme mengde biodata fra det norske kreftregisteret og består av 3 peptider man fant igjen i langtidsoverlevere av kreft. Sammen med vaksinen gies en adjuvans som heter GM-CSF, som har som mål å forsterke eller fremheve effekten av vaksinen. Dette er om jeg ikke tar helt feil, den mest brukte adjuvansen globalt. Det negative med bruken av GM-CSF, er at det gjerne er bivirkninger knyttet til denne.

Og her kommer TET inn;

I likhet med UV1, er TET-plattformen en teknologi for å styrke og øke T-cellenes respons mot peptider/proteiner som kreftcellene skiller ut ved å kombinere kreftspesifikke antigener og vaksineadjuvans i det samme konjugerte molekylet.

Altså, se for dere et molekyl formet som en propell, med 3 ledige «plasser».

Man plasserer vaksineadjuvansen på en av plassene og det aktive virkestoffet - peptidene - på de andre plassene. Dette gir en gunstig sikkerhetsprofil og forenkler administreringen.

Peptidene, altså de som forteller hvilken krefttype T-cellene skal angripe slik at de kan målrettes mot antigener som er spesifikke for en type kreft eller som er felles for mange svulsttyper, kan byttes ut - og det er dette som er det geniale;

Med en plattformteknologi trenger ikke alle komponentene byttes ut ved design av en ny vaksine. Plattformen kan generere nye kreftvaksinekandidater, og kan nærmest «spytte ut» vaksinekandidater på løpende bånd, ved å enkelt bytte ut peptidene. Man kan dermed både vaksinere med generelle peptider som er relevante mot flere kreftindikasjoner, men også mer tumorspesifikke antigener - som i Tendu, hvor man bruker tumorspesifikke antigener rettet mot prostata-kreft.

Det vi nå venter på fra Tendu-studien er å få bekreftet at vaksinen faktisk gir den forventede immunresponsen, samt at sikkerhetsprofilen er gucci.

Og for dere med mye mer peiling enn meg - korriger meg gjerne om jeg skriver noe som ikke stemmer helt. Dette er -min- forståelse av TET og dens enorme mulighet. Fin kveld alle!

40 Likes

Takker for svar dere☺️
Da får vi håpe Bio får mer oppmerksomhet fremmover👍 Mediedekning er viktig, satser på det blir mer kjent hvor gode avlesninger de har oppnådd nylig🤞

2 Likes

Høres jo meget bra ut slik du legger det frem💪 Denne “tech platformen” kan jo bli særdeles verdifull om det viser seg å gjøre en positiv respons!

Takker🙏

Veldig gode innlegg her i tråden!

Blir jo spennende å se hvor reprisingen starter. Ved 20kr eller 200kr.

Noen som har oversikt over hva topp 20 sitter på med av gav?

Helt riktig. Om TET som plattform er liv laga, så er bruksområdet mye større en kreft. Det er ikke noe i veien, tvert imot, for at teknologien er egnet til å utvikle assets mot infeksjonssykdommer mv.

8 Likes

Så er FTF snart tømt for aktier og Janus short er skakmat…