Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Kanskje de har 500 000 igjen å låne ut FTF. 10 uker med 50k i uka. I passelig tid til forventing om initiun​:sparkles::sparkles:

1 Like

482322 aksjer igjen ved inngangen til forrige helg.

Jeg tipper FTF bingo’en lander på 420k neste fredag.

Jeg ønsker meg 0 resterende aksjer i julegave.

Er det for mye å håpe på?

1 Like

Der er ca 7 millioner aktier i free float. Hvis alle 3000 småsparer køber sølle 200 aktier hver er det 600.000 aktier og ftf er Tom imorgen.
Konklusionen må være at ikke alle kæmper imod men gør præcist som shorten håber - dumper i håb om lavere indgang.
Eller rigtig mange kæmper ikke hårdt nok imod som et kollektiv. Der kæmpes da short trods alt øges :

Shorten øges = kollektivet er i færd med at vinde kampen = flere forstår og ser dette = flere melder sig ind i kampen = der er håb og kollektiv intelligens forstærkes….

Dette er ikke en købs anbefaling - jeg skriver blot hvordan jeg tror mekanismerne er…

4 Likes

Jeg kjøper hver eneste dag, så jeg gjør mitt😊

6 Likes

De lemper ikke ut alt på en uke. Men kanskje 50k i uka.

1 Like

Jeg har også kjøpt siste par ukene. Ca 10k. Sntt på ca 110.

8 Likes

Dette har jeg litt dårlig oversikt over. Endelig noe nytt å diskutere.
Så vidt jeg vet så er TET/TENDU (var det en til?) små studier som kommer med resultater nå mot slutten av året.
Teknologien er forskjellig fra UV1?

Vi kan da få forskjellige resultater i TET og UV1, men vil f.eks. dårlig TET gi en pekepinn om dårlige resultater i UV1?
Eller er de helt adskilte?

https://newsweb.oslobors.no/message/603306

Rekruteringen går ganske sakte på et par av studiene, men det er kanskje som forventet?

Ellers, lite nytt. Nå får vi se om vi får noen saftige innside kjøp i dag🙂.

Eller om det blir lempet ut låneaksjer på news…

Det blir nok emisjon i Q1, eller før.

Det blir nok ikke det nei

Da venter de til etter INITIUM for å evt å få best mulig kurs.

Uansett vil de ikke ha råd til fase 3, må ha partner.

1 Like

Ser nå at det står “through the topline readouts in INITIUM and FOCUS” så det kan hende jeg tar feil. Kan også hende det er andre ting på gang. Håper uansett at short må dekkes før de trenger å hente kapital.

Skjønner ikke helt dette emisjonspratet, ser at de bruker 50+ millNOK i kvartalet og har per 30. september 2023 nøyaktig 300 mill på bok. Skulle bli penger ut 1Q25 det, særlig mtp at de til en viss grad kan styre tempo selv.

11 Likes

De må naturligvis hente før det er tomt i kassa, men å tjatte om Q1 24 er ikke noe poeng

1 Like

Forpliktelser på MNOK 50. WC på MNOK 250

Les meldingen.

Står det ikke at kontantbeholdninga til ulti støtter driften ut Q2 2024. Eller leser jeg feil. Taler ikke dette sitt eget språk, eller er det noe jeg ikke skjønner?

De som vil vente på emi, må jo gjerne gjøre det. Først skal man lese av initium. Som selskapet selv har sagt x antall ganger.

Et selskapet vil natulig hente penger i god tid føre de må. Ultimo hadde mye penger på bok da de hente penger sist (over 300 millioner). Ultimo er i en unik posisjon med tanke på sine penge sterke eiere. Dette er en god sikkerhet og de kan fort vente lenger med å hente penger nå. Spørsmålet blir vel kanskje hva ønsker disse eierne, og vanne ut oss småaksjonærer på lav kurs eller vente på initium og høyere kurs (forhåpentligvis). Det kan jo også hente vi slipper emisjon om det kommer inn noen avtaler.,