Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hadde håpet på flere insiderkjøp jeg også. Får bare håpe at noe skjer i morgen også da dette begynner å bli komisk.

Nå må folk slutt å sutre. Man ba om innsidekjøp og nå er ikke dette bra nok??

Hvis det var en person som skulle kjøpe aksjer i dag så måtte det vel passe rimelig bra at det er sjefen for Radforsk som har dyp kjennskap til biotek og da spesielt til Ulti.

Mye vil ha mer sier jeg bare :crazy_face:

14 Likes

Setter 10kr på at Carlos kjøper 3000 aksjer i løpet av uken

1 Like

Er det ikke 1000 han pleier kjøpe?

Er en stund siden sist så jeg tipper på 3000.

1 Like

CEO kan ikke kjøpe. Siste kjøp fant sted i fjor av en grunn (dette er også hva man får indikert fra folk som har kjennskap til ting).

Hadde han kunnet ville han sendt et signal om idiotien som foregår.

Ref. rød strek:

h3nk1,

…Idiotien som foregår, skyldes den bergensere ? Var ikke skribenten Londonmannen også fra Bergen ?

Det skyldes i all hovedsak at mer enn tre prosent av aksjene (over én million stk) i selskapet er lånt ut av en statlig medaksjonær. Dette tiltrekker seg ofte enda mer «kvalitet». Det er dog sekundært / mindre viktig.

Aksjen er ikke likvid. Float er for lav. Det er der galskapen ligger. Man har en kunstig stor selgerside på over én million aksjer. Og den bare vokser, til tross for at sektoren ved styreleder har forklart denne medaksjonæren at det ikke hører noen sted hjemme.

I mine øyne er det en skandale for lenge siden.

3 Likes

Hvorfor kan ikke Carlos handle?

…fordi han sitter på en grad av innsideinformasjon som gjør at selskapet vurderer det dithen at han ikke kan handle!? Dette er ikke komplisert.

2 Likes

Jeg bare ser ikke helt hvor mye han faktisk vet nå utover det som er kommunisert til markedet. Alle CEO’er har jo innsideinformasjon og det er jo derfor det er meldepliktig.

Så du tror mannen som har kjøpt gang på gang på gang i markedet når han har kunnet har sluttet med det fordi han vil? Særlig nå?

2 Likes

Er ikke det jeg sier. Han kan jo like gjerne handle i morgen dersom han har mulighet. Men veldig godt mulig han ikke har mulighet ja.

Jeg har ikke noe mer å kommentere utover det jeg har skrevet. Folk får ta det som de vil.

Herregud så sur du er da😂 Sorry for asking!

Tror det blir hakket bedre stemning her når vi kommer oss over 150 igjen. Hold ut!

1 Like

Generelt, som management i et børsnotert biotekselskap hvor businessmodellen er bygget på partnerskap, er man så og si i kontinuerlige samtaler med potensielle interessenter. Slik sett, og spesielt i fasen Ulti er i nå, er det mer vanlig å sitte med materiell innsideinfo (samtaler som kan resultere i en deal) og dermed ikke kan selv kan handle pga innsideinfo. Jeg hadde ikke tatt manglende innsidekjøp fra C-suite som et nødvendigvis negativt tegn.

15 Likes

Det er et knippe skribenter her inne som har brukt mye tid og hjernekapasitet på å utførlig forklare caset. Gjennom flere år. Gitt aksjens utvikling og forumets fokus nå den siste tiden, er det forståelig om skribenter som tidligere tålmodig har svart ut nærmest hva som helst av spørsmål blir litt lei. Fundamentale sider ved selskapet, som egentlig nå burde feires, havner dessverre litt i bakgrunnen. Hvis noen er sure, så er det nok ikke personlig, men det er høyst forståelig😅 Jeg er litt sur selv kjenner jeg! Men håper vi alle gliser til slutt😎

33 Likes

Absolutt, men dette er en relevant diskusjon. Dersom carlos ikke kan handle kan det bety samtaler med partner? JE ville kanskje ikke få vite om slike samtaler umiddelbart?

1 Like

Det gir faktisk lite mening at styrets leder er fri til å handle etter fremleggelse av kvartalsresultater, og samtidig tenke seg at adm dir skal sitte på innside info som begrenser ham fra å handle. Adm dir er jo forpliktet til å ha en tett dialog med styrets leder om det skulle være «noe på gang», det er jo styrets leder som har aksjonærenes tillit og representer deres interesser.
Min erfaring fra børsnoterte selskaper tilsier i hvert fall at det ikke skjer, og for så vidt heller ikke burde skje.

I tillegg mener jeg at det ikke gir noen mening i å ha langt fremskredne samtaler om deals nå inntil man har mer info om INITIUM studien. Selger man selskapet eller utlisensierer man UV1 nå og resultatene tross alt er rett rundt hjørnet for man ikke nå fullt ut betalt for UV1 om det er så bra som vi håper. Og man kan også si at det er både en fordel og en ulempe at ULTI har et produkt til universal bruk, det gjør jo at man ikke kan selge UV1 til BMS for bruk i Mesotheliom alene, og bruke det til å funde andre indikasjoner som om de hadde et produkt for hver indikasjon (UV-Meso, UV-Melanom, osv). Fordelen er selvsagt at man har et produkt man har safety data på og som har et potensielt enormt bruksområde, men det kan neppe selges stykkevis og delt.

Når det gjelder innsidekjøp fra de store eierene hadde det selvsagt vært ønskelig, men det er ikke en forpliktelse de har formelt, uformelt eller moralsk. Eierne som har vært med fra IPO eller tidligere har jo tatt stor risiko tidlig og er kanskje happy med det «bettet». (Hadde selvfølgelig vært bra om Gjelsten, Hagen, Wilhelmsen og Sundt la 10 MNOK hver i potten og kjøpte aksjer i markedet, eller at de rett og slett bød på alle FTF sine aksjer - men det blir nok bare en ønskedrøm).
Men det finnes jo grunn til å håpe at et styremedlem eller to følger Einarsson’s eksempel.

11 Likes