Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det er en evig spekulasjon uten svar. Så prøv gjerne å finn utav det, men du ender opp i en evig jaktmark :slightly_smiling_face:

Daglig leder rapporterer til styret og forholdet styreleder og ceo må selvfølgelig være tett. Til tross for det så er ceo en rolle med en stor grad av frihet (chief executive) og man har mange gående samtaler, signerer CDA/NDA, prosesser etc uten å trenge å orientere styret el styrets leder i alt. Slikt kommer man som management borti mange situasjoner hvor man sitter med materiell innside uten at styret eller styrets leder nødvendigvis er informert. Man informerer og rådfører med styret når ting modnes og strategiske valg må diskuteres, før dette så har man som regel definert noen rammer for hva ceo kan/skal og ikke kan/skal gjøre.

Jeg er enig, forventer ingen deal imminently, men BP due dil tar lang tid og er en modningsprosess. Trolig kjører man flere slike prosesser samtidig også.

Styret representerer alle aksjonærer, men er i praksis et «compliance» organ først og fremst samt strategi når veivalg legges. Sånn veldig overordnet.

Edit: i tillegg kan man i ledelsen sitte med mer info rundt data og studien enn det som er meldt fordi ting ikke er modnet eller ikke klart til å kommuniseres. Feks hvor mange events det er i INI pt og slikt. Dette er også ting som setter en brems for innsidekjøp.

14 Likes

Skal denne teknisk ned å teste 70 tallet igjen? Mye som minner om NANOV her. Alt er gull og glitter. Forum kryr av “eksperter” som bare ser gode tider.

Lov å be om en aldri så liten utgreiing om hvilke likhetstrekk som finnes mtp utsettelsene i NANO kontra Ulti?

2 Likes

Skal denne prises som om den har gjort noen lovende forsøk i noen petriskåler og noen mus?

Man må huske at ikke alt som er hemmelig/konfidensielt utgjør innsideinformasjon etter VPHL. I tillegg er det også sånn at om du besitter innsideinformasjon så har du også et rådgivningsforbud om aksjen/selskapet, så det og holde en Q-rapport med påfølgende Q&A session blir da mer eller mindre en umulig balansegang. Men dere får gjerne lære meg mer om håndtering av innside info.

Edit: Men nå er det tid for fotball…
Edit 2: dere kjenner meg dårlig om dere tror jeg holder med Arsenal😉

2 Likes

Som de aller fleste vet er aksjebeholdninger til alle norske privatpersoner og investeringsselskaper åpen og tilgjengelig info.

Vår venn Jonas E hadde pr utgangen av 2022 en meget begrenset beholdning av aksjer. De som ønsker å finne ut av volumene finner det selv.

Man kan raskt konkludere med at kjøpet han gjorde i dag skiller seg betraktelig, om ikke voldsomt ut fra det han har gjort tidligere.

Personlig ser jeg dette som såpass unikt og han legger hodet såpass på blokka at et sterkere og mer betryggende signal skal man lete lenge etter.

Det hadde selvsagt vært fascinerende om noen av de store hadde handlet for mange millioner kroner, men for meg er vurderingen at disse skulle ha kjøpt en god del hundretusen aksjer før det kunne være i nærheten av å kunne sammenliknes med signaleffekten vi bør tolke fra kjøpet til JE i dag.

23 Likes

Selvfølgelig Boms, all hemmelig info er ikke kursdrivende (heldigvis).

Ikke en god sammenlikning fordi det er ulik størrelse på selskapene, men se for det hva Lars Fruergaard Jørgensen (ceo i Novo) sitter med kurssensitiv info vs Helge Lund (hans styreleder). Lars sitter veldig sannsynlig kontinuerlig med innside vs Helge som får vite en brøkdel fordi ting filtreres.

Jeg skal ikke krangle på dette, dette er jo ikke en politikktråd heller :sweat_smile:

Lykke til! Håper Sevilla vinner nå da :laughing:

1 Like


Her har dere en skuff å legge aksjene i. Den åpner seg automatisk når pengene tyter ut H1 2024.

9 Likes

Skjønner at mange er slitne og frustrerte og at mange spørsmål sikkert også kommer igjen mange ganger. Har leita litt og fant ikke raskt et svar- så takk om noen orker å forbarme seg over meg:
Har vi antall pasienter som er i stadie 3 og i stadie 4 i INITIUM? Og hvordan er det i sammenligning med historiske data?

1 Like

Det vet ikke en gang selskapet selv før de åpner databasen. Mest sannsynlig er det ganske lik fordeling som historiske studier som har hatt samme inklusjonskriterier, slik som CheckMate-067.

5 Likes

Siden de sa på webcasten at de hadde ansatt en person som delvis forklaring på hvorfor lønnskostnadene var opp :sweat_smile:, gikk jeg inn på ultimovacs webside for å se hvem det var. De har opprettet en ny stilling "Translational Research Lead", og besatt den med en person som “har fokusert på kreftvaksiner rettet mot nettopp myelomceller”. Vet ikke om det kan tyde på noe eller ikke, men tiden vil vise :wink: - (var rundt juni så ikke helt nytt, men nytt for meg)

6 Likes

Noen som kjenner til hvor mange aksjer og opsjoner Carlos eier?

Jeg var inne i PCIB og BGB for noen år siden. Det var ikke måte på hvor bra det skulle bli på de respektive tråder her på TI. De gikk begge i kjelleren. Glad jeg ikke hørte på noen den gang. Hvorfor er dette annerledes? (ikke pharma ansatt så t-skje tilnærming, takk) Har aksjer her, GAV 110. Hadde det ikke vært for at jeg ikke hadde tilgang/fulgte med ville jeg solgt på ca 100, men nå sitter jeg og lurer på om jeg skal kjøpe mer eller selge meg ut.

1 Like

…spørsmålet er hvorfor i alle dager du kjøpte aksjer her i utgangspunktet? Det er for eksempel en fundamentaltråd som brekker dette caset ned i minste detalj og risiko. Tror aldri jeg helt vil forstå konseptet kjøpe «noe» og ikke vite «hvorfor».

Svaret på spørsmålet ditt er at tilnærmet alt er annerledes. Data er robuste, rasjonalet for vaksinen er veldig gjennomtenkt/attraktivt, og så videre. Det vi fikk senest på ESMO er resultatet av forskning som går tilbake til 1970-tallet.

5 Likes

Har du ingen tanker rundt dette selv etter dagens Q3 presentasjon?

Jeg er glad du tok opp dette. Vi har ikke hørt noe lignende før, så jeg er spent på svarene.

1 Like

Angriper du mitt spørsmål??? La vær å svare. Du er ikke the only one her.

Kjøp og salg er noe man driver med av forskjellige årsaker. De aller fleste prøver å tjene penger på det. Svar godt nok???

1 Like

Per årsslutt 2022, hadde Carlos 14 906 aksjer og 416 035 opsjoner. (du kan lese mer i årsrapporten)
Vet ikke hvor mange han har nå.

2 Likes