Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Er det skrevet forventet read out på dette, eller har jeg gått glipp av det?

Håper dere ikke er så skuffet idag. Her deler vi erfarne ut gratis råd…

download

3 Likes

8pbcfm

3 Likes

Holom med ny analyserapport i kveld - opprettholder kursmål 4 og setter LOA til :

image

1 Like

Dvs at han til en viss grad underkjenner resultatene i NIPU og anerkjenner resultatene i INITIUM. I grove trekk.

Logisk det…………

3 Likes

Er de selskapets finansielle rådgiver?

Følger ikke så mye med her lenger men når Holom skriver “Utfordringen for investorene er også at de neste resultatene fra disse to studiene ikke kan ventes før i henholdsvis Q3 2024 og H1 2025.” så begynner han å bli komisk. Tenk at et biotekselskap må vente helt til neste kvartal for å få resultater fra en studie. :crazy_face:

Det blir som en XXL analytiker skulle skrive at “utfordringen for investorene er at det ligger igjen litt snø så sykkelsalget ikke kan ventes før om en måneds tid”.

Da er man kronisk negativ men tom for saklige argumenter.

18 Likes

Det har vært en vanskelig og usikker tid etter 7 mars som aksjonær i Ultimovacs.

Jeg har tatt valget om å forbli som aksjonær. Grunnen er at selskapet til enhver tid har vert svært ryddig og pålitelig i sin kommunikasjon.
Jeg liker folk man kan stole på. Og jeg har erfart fra andre ting i livet at motgang kan komme når man minst forventer det.

Initium var en skuffelse. Ingen kan forklare så langt hvorfor kontrollarmen er mye bedre enn tidlige studier og tidligere behandlingserfaring.

I slik forskning er man ikke skånet for noe. Feil 2 kan oppstå når som helst.

UV1 kan fort bli den nye Keytruda.

4 Likes

Bare nevner det

Ikke uenig i det. Men heller ikke dette er noen fasit.

Hvem vet hva fremtiden bringer?

1 Like

Ingen, man kan bare spekulere i sannsynligheter. Og utfra sannsynlighetsvurderinger kan man gjøre rasjonelle avgjørelser.

1 Like

Lykke til med den🤪

Takk😊

Jeg har ikke aksjer her p.t., men jeg kan forstå de som velger å sitte.

  • NIPU er fortsatt signifikant pos på OS
  • INITIUM setter spm tegn ved NIPU, men jeg tenker det er et falskt spm tegn siden UV1-armen faktisk har betydelig økt ORR
  • FOCUS går med pembro, som vi vet har gitt knallresultat tidligere
  • Ingen vet så langt hva som skjedde med SoC i INITIUM, og man har ikke engang biopsier fra hovedstudien
  • INITIUM tilleggsstudie vil gi gode svar

INITIUM tilleggsstudie, NIPU OS og FOCUS avgjør hele UV1 sin skjebne.

Jeg forstår ikke de som konkluderer den ene eller andre veien, med mindre man konkluderer med at når det ikke funker i melanoma trippelkombo så er det dødt overalt ellers (som jeg for øvrig synes er en drastisk konklusjon på tynt grunnlag).

20 Likes

Aksjefall reduserer kostnader :sweat_smile:

3 Likes

Et langt liv i aksjemarkedet har lært meg at markedet som regel overreagerer i begge retninger. I dette tilfellet er strikken strukket altfor langt i pessimistisk retning. Setter vi 7 kr som bunn og 167 kr som topp og regner litt på utfall, så vil selv bare 10-20% indiskontering av slik verden så ut før INITIUM D-Day gi fair value på 23-39 kr (10% av 160 kr er 16 kr, 7 kr + 16-32 kr er 23-39 kr). Med runway til Q4 2025 og opsjonsprising vil det ikke overraske meg om vi ser kurser opp mot 30-40 kr innen utløpet av Q3 (september), uten news. Rett og slett FOMO.

8 Likes

Jeg er på Topp 25 og klarer ikke la et slikt binært case med enorm oppside (10-20x pluss ila. 1,5 år) ligge når vi skraper en bunn der selskapet prises som cash beholdning.

11 Likes

Redeye er egentlig enig med meg, med 29 kr som egentlig base case, men de legger på en kraftig “risk discount” med massiv utvanning på en halv milliard som tar ned base case til 9 kr: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.redeye.se/api/articles/download-file/60fcd745-0983-33e9-8ecb-45e8bd52841c&ved=2ahUKEwjKndPhwIGGAxVqExAIHRLwB3EQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw2qv2fAumHUaG50pDjxONAH

Når kursen stiger framover, kan de senke risikofratrekket, og øke base casen sin. Feks ved snakke om positive signaler fra ASCO, intervjuer, flere pasienter rekruttert tidligere enn antatt, osv.

Dette er et vanlig analytikertriks for å helgardere seg. Går aksjen dårligere enn kursmålet skulle tilsi, ser det ikke ut som de har bommet så mye.

Redeye legger også ganske konservative prosenter inn i modellen sin. Det er greit p.t.
Men det betyr også at her er mye plass på oppsiden, både ved at risikofratrekket reduseres, og prosenter økes (eksempelvis kun lagt inn 4% for de siste studiene som kommer med resultat).

5 Likes

An analyst report suggests Moderna’s drug pipeline is underrated, and that its mRNA tech could lead to new vaccines against RSV, the flu, and cancer.

https://www.fastcompany.com/91006001/moderna-drug-pipeline-analyst-report-oppenheimer