Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Tror ikke dette er Ulti sin beslutning, men den tyske investigator sin.

Jo. Rart at det ikke har vært lagt mer fokus (no pun intended) på dette. Føles litt som dette var noe som skulle vært studert i INITIUM, gitt at CPIs er godkjent som behandling for både PD-L1 positive og negative i malignant melanoma + at det faktisk var Ultis egen studie. Det vil være helt idiotisk om denne manglende biopsien skulle vise seg å være det som ruinerer UV1s sjanse til å bli medisin.

“Pembrolizumab was approved for use in combination with platinum and fluorouracil (FU) for all patients and as a single agent for patients whose tumors express PD‑L1 (Combined Positive Score [CPS] ≥1) as determined by an FDA‑approved test.”

https://www.fda.gov/drugs/resources-information-approved-drugs/fda-approves-pembrolizumab-first-line-treatment-head-and-neck-squamous-cell-carcinoma

Pembro alene er vel bare godkjent SoC for PD-L1 positive. Det er nok der skoen trykker. Og du er nok inne på noe vesentlig her, nemlig at Ulti har satsa hardt på at CPIs på UV1 skal bli en kombo.

3 Likes

Utrolig mye bra info her! Takk for at dere deler.

1 Like

Nå må det handles! Kjøpe 10 k til på 7,60kr

1 Like

I Ultimovac fundamental tråden har jeg gitt uttrykk for at jeg ikke kunne forstå at Abstract tekst og Poster tekst refererer til oppfølging av OS (Overall survival). Jeg har derfor spurt Ultimovac IR om det. Her er spørsmål og svar:

Spørsmål
Jeg har et spørsmål i den sammenheng. I «Conclusion» på Abstact står der følgende «UV1 did not improve on outcomes of IPI-NIVO, in terms of PFS. Longer follow-up is required for the accurate assessment of OS.”.

Jeg har det inntrykk at Ultimovacs planlegger at lukke Initium studiet og dermed bliver der ikke oppfølgning på OS. Dette er mitt inntrykk fra Q&A med ledelsen fra tidligere.

Kan du giv avklaring på om Ultimovacs planlegger noget nyt her eller om investigstor planlegger egen folllow-up protokol?

Svar fra Head of Investor Relations Anne Worsøe

Du har forstått riktig; i selskapets nåværende situasjon hvor vi må gjøre strenge budsjettprioriteringer, vil vi ikke bruke ressurser på langtidsoppfølging av OS i INITIUM. Vi venter som kjent på resultater fra FOCUS-studien i Q3 2024.

Jeg ser det svar som den siste spikeren i kista for INITIUM-studiet. Ultimovacs ledelse har ikke ressurser til å håndtere spekulasjoner om tolkning av INTIUM-studien og de vil ikke ha fragmenter av data som alligvel ikke kunne brukes i en regulatoriske innsending. INITIUM er gravlagt av Ultimovac ledelsen.

1 Like

P/B = 1,195.

Hvem leker seg i aksjen.

Hva betyr det? Kan du forklare med ord!

P/B = Pris over bok = Hva prises pr aksje til sammenliknet med cash/ verdi pr aksje.

Antakeligvis det mest verdifulle forholdstallet for all biotek….

1 Like

Akkurat - ja det er jo kjent og viktig parameter👍

Du kan anbefale mye du Nordpolen. Får håpe det går bedre enn anbefalingen i Ulti

Så det er P/NAV som gjelder, som i shipping?

For det er jo på NAV vi (og de ansatte) ender slik det går med Ulti.

1 Like

Vi bør vel kunne har høye forventninger til NIPU. I september og oktober i fjor fikk vi jo oppløftende news.

Er det i q3 vi får videre svar?

Vi vet egentlig ikke. NIPU er investigatorledet, så Ulti styrer egentlig ingenting. Det er det PI Åslaug Helland (her ofte omtalt som “Hellaug”) som gjør.

Men gitt “vanlig” (les: begredelig kort) OS i malignant pleural mesotheliom, er det nærliggende å tro at nesten alle pasientene i NIPU vil ha blitt OS-events (les: avgått med døden) når høsten kommer. Ergo, er det også nærliggende å tro at noe som er svært nær “fasiten” på OS-data fra NIPU vil kunne bli presentert på ESMO, som i år går 14-17. september, hvis jeg husker rett.

5 Likes

Takk for svar.

Hvilke triggere er det i Ulti fremover?

Svar fra NIPU trial
Focus
Dovacc
Lungvac

Partner

Phase 1 studies

Aksjekursen på 7,6kr er lik selskapets tilgjengelige kontanter. Selskapet har mye forskning som nærmer seg ferdigstillelse. Dersom forskningen ikke blir vellykket, vil det vurderes at aksjonærene bidrar til å støtte forskere på kreftmedisiner for mange mennesker. Hvis det lykkes, kan kjøp nå tjene over 10 000 %. Hva tenker du på?

E24 podden mfra 3. juni nevner Ultimovacs

Fra 23:55:

Hvis vi ser tilbake på den noteringsboomen som var i 2021, spesielt innenfor den grønne sektoren, så kan man stille spørsmål ved om en del av disse virksomhetene hadde hatt bedre skjebner, dersom de istedenfor for å gå på børs, og komme under dette kvartalstyranneiet, som det innebærer å være på børs, kanskje hadde hatt bedre om de fikk noen investorer med kompetanse og lommer og langsiktige sko, som kunne utviklet disse virksomhetene bedre.

Og det er også en lærdom her, at umodne selskaper kanskje ikke har noe i en børsverden å gjøre, fordi spesielt de som utvikler ny teknologi, og det var det jo mye av innenfor den grønne sektoren. Der er det fartsdumper og huller i veien og brå svinger som ikke er merket, og da må du ha en eierstruktur som tåler det. Og som kan ta velbegrunnede valg når disse fartsdumpene dukker opp…

Hvis du ser på for eksempel markedets reaksjon på en dårlig studie fra Ultimovacs, noen kreftvaksine, ja, de som sendte aksjen ned 90% da denne litt dårlige nyheter kom, er jo kanskje ikke den type eiere virksomheter som driver og lager nye kreftvaksiner trenger. De trenger kanskje slike som når det kommer litt motvind, så ser man på hvordan man skal rigge seilene.

5 Likes

Måten Canica og de andre “familiehusene” forsvant ut på (les: i lysets hastighet) fremstod- og vil for alltid fremstå fullstendig useriøs for meg.

19 Likes

Skal ikke rare volumet til før Ulti begynner å gå.

Hadde vært topp pm tradere tok tak og shorter måtte begynne å dekke😎

Den tog et hop imod luk idag.
Jeg synes poster var good news. Mye tvivl er sået og poster kan ikke afkræfte tvivl - nærmere modsat…

Jeg synes det giver grobund for en ny prissætning. Det modsatte er tilfælde…

2 Likes

Har noen eller Elliott sett nærmere på presentasjonen om koronaens virkning på kreftstudier og pasienter? Har det vært diskusjoner ved stands og i foajer om IPU+NIVO sin superman-effekt i studiet? Ikke en gang en norsk journalist som har stilt ULTI spørsmålet - ingen som tør å ta i ildtangen?

Hvor mye tror du disse 3 kan ha påvirket HR-verdien?

2 Likes