Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Om vi hadde passert 100kr igjen med dagens antall aksjer hadde det vært helt rått.
Flere innsidere har jo snitt på sikkert 80-100kr.

Måtte de lykkes😎

1 Like

En moderat succes må være hvis der kan ses en statistisk signifikant effekt. Ligesom NIPU OS.
Den mest negative tolkning af Initium er jo at UV1 har ingen effekt og da UV1 har universal karakter, ja så er alt helt sort og slukket.
Det stemmer bare ikke med multiple gode P1 resultater og NIPU. Så Initium må være fejl…?
Mye spandende er det…

3 Likes

Kontrollarmen er riv ruskende feil og derfor er Initium selvfølgelig feil.

PE er 6mnd PFS, men med cut-off 3.aug vil de da analysere fram til 12mnd PFS sammen med 12mnd OS?

Hvis de gjør det, vil de da i tillegg til 6mnd PFS oppgi 12mnd PFS i meldingen til markedet eller eventuelt kommentere PFS trenden?

2 Likes

Studiedesignet i FOCUS indikerer at End of Treatment er på 6 mnd.

Videre, punkt 2.5 om oppfølging etter End of treatment (EOT):

“All patients will be evaluated every 3 months after EOT until death or maximal 12 months after last patient in”

Så de vil altså sitte med PFS-data for 12 mnd også.

Men kommer de til å oppgi det? Nja.

Det er ikke et endepunkt som er satt opp i studiemålene, ihvertfall.

Så da blir spørsmålet om Ulti får det eller ikke, kanskje det er blant infoen som skal holdes igjen til en eller annen vitenskapelig konferanse?

Om Ulti får 12 mnd PFS, så er det børssensitivt, og publiseres. Ulti er ikke i en posisjon til å sortere ut hvilke data som passer dem.

Kilde: " Tolerability and efficacy of the cancer vaccine UV1 in patients with recurrent or metastatic PD-L1 positive head and neck squamous cell carcinoma planned for first-line treatment with pembrolizumab – the randomized phase 2 FOCUS trial" i Frontiers in Oncology

15 Likes

Guruen Holum i DNB har kursmål 4 dvs 50% ned, men DnB Livsforsikring driter i guruen og kjøper seg opp i Ultimo. :blush:

Bare husk at DnB Livsforsikring er DnB sitt svar på Nordnet Zero, og ikke noen med mer kompetanse enn andre.

4 Likes

Hvor mange aksjer har DNB Liv?

En uge mere og vi har passeret dato hvor skæbnen for FOCUSS read-out er forseglet. Da vil vi tælle data vask dage der fra …

3 Likes

Leste gjennom DNB sin analyse av ULTI. Forstår jeg rett i at de ikke ser noen effekt i UV1 vaksinen? Interessant å ta en slik beslutning basert på en forventningsskjev studie?

Har satsa alt på Trvx ca 300,000 tar tapet alt men har fremdeles Trua👌

Holom i DNB mener UV1 ikke har noen effekt. Sannsynligheten er på hans side, men han har stort sett tatt feil i alle analyser siste 2 år. Så å bryte mot han har god odds, isolert fra det medisinske og menneskelige :grinning:

3 Likes

Ingen problem Har fremdeles trua/ :+1::ok_hand:

2 Likes

Re
Det er ikke et endepunkt som er satt opp i studiemålene, ihvertfall.

Er du sikker på det?

Her har vi i hvertfall gode resultater fra fase1 om ikke annet , eller husker jeg feil.

Videre har det vært dårlig strategi å kjøpe i forkant av avlesning (egen erfaring):rofl:

Tenker du 12 mnd PFS? Det er ikke satt opp. I hvertfall ikke i studieoppsettet (som jeg lenka til i samme post).

Indeed. Eneste scenariet jeg ser for meg hvor det er dumt å være “ute” er om FOCUS uventet blir en (tilnærmet) total Home-run, og den sjansen er ganske liten med gjeldende studieoppsett + det vi har av data fra Ultis andre studier. Jeg sitter med mine aksjer, men det er mest av frykt for å ikke være inne om det den døde katten plutselig viser seg å være i live igjen, og så sporenstreks hopper 1,7 meter opp på betongmuren. Men det er ikke akkurat veldig sannsynlig. Trolig får vi bare atter en slags Schrödinger katt-scenario. Jeg tipper at selv med ok resultater, så vil det jo være muligheter til å kjøpe seg inn på kurser som er langt langt under nivåene U lå på pre 7. mars.

Når det er sagt, så vil jeg gjerne høre synspunkter om hva som er “bra nok” i FOCUS til å seriøst begynne å trekke INITIUM i tvil. Personlig bryr jeg meg lite om ORR, PFS og alt det, vi kommer til å få OS, og median oppfølgingstid der (basert løselig på rekruttering mellom sommer 2021 og sommer 2023) vil være litt under to år (tipper 20-22 mnd) holder til å gi en tydelig pekepinn på om det er OS-effekt eller ikke. Jeg tipper at med OS forbedring i utfallsrommet 20-30% bedre så må man ihvertfall fjerne en av strekene fra INITIUM-“fasiten”, kanskje begge.

5 Likes

Hva er så de forhåndsdefinerte data for FOCUS, dvs PE met data. Står ingenting om det på Ultimovacs sin hjemmeside. For NIPU studien foreligger en publikasjonen som forklarer studieopplegget i detalj, finnes tilsvarende for FOCUS?
Antar at PE met data er satt noe tilsvarende NIPU, ellers er det vel OS data som gjelder, mener at opprinnelig skulle 6 måneders pfs oppgis alene, men ble endret til å skulle offentliggjøres samtidig med 12 måneders OS data. Det er vel smart når man ser på hva som skjedde I NIPU.

Historisk 6 mnd PFS med kun pembro er 25%

Siktepunktet i FOCUS er 6 mnd PFS pembro + UV1 på 40%

Det er et statistisk frispark fra 38 meter, det.

Så er bare spørsmålet om det er Ronald Koeman som skyter.

6 Likes

Carlos

Du tenker på denne @Birgitte ?

1 Like

Yes :blush: Vakkert. Se den tilfarten han tar. Ikke 2 skritt nei​:blush:

1 Like