Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Jeg har aldri vært ute av Ultimovacs. :blush::blush:

3 Likes

kan bli meget spennende mndr fremover nå :slight_smile:

1 Like

Aldri vært så avslappet rundt en aksje før. Den har jo gått helt i dass, så hva som skjer videre kan nesten være bare positivt. Om ikke, så er restverdien etter kollapsen allerede så lav at det ikke betyr noe fra eller til.
Som Birgitte så har jeg stått (og økt) i Ulti.
Den får gå over de neste publiseringene, går det dårlig så tar jeg avskriving på skatten og kommer ikke til å se meg tilbake.

6 Likes

Alt for spennende.

Og en r/r som – hvis det da faktisk etter hvert viser seg at man kan se bort INITIUM-resultatet – er helt insane-o-rama.

1 Like

Ultimo har vært seriøs i all sin opptreden. Det ligger åresvis med forskning bak. De kommer til å lykkes.

6 Likes

Altså, det er litt vanskelig å tro at Gustav Gaudernack bare har kokt slangeolje i reagensrør i 50 år. Det er det. Så får vi krysse fingrene for at de kliniske forsøkene man har valgt faktisk vil bevise at UV1 har livets rett.

12 Likes

Satser på testing av 10 kr før helgen. Så videre opp i august. :fire:

2 Likes

Nei.

@the1nonly har nok helt rett i det han skriver. 3. august er cut-off dato for datainnsamling. skal man analysere og kvalitetssikre alle disse dataene for til slutt å komme fram til topline.

Men ellers er jeg helt enig i det du skriver et stykke over her @Martins, at dersom PE blir møtt i FOCUS, så burde verdsettingen av Ultimovacs fyke opp til gamle toppnoteringer. Det er bare at sannsynligheten for det er så liten nå. Primært fordi INITIUM feilet så spektakulært, men også fordi lista for PE met er lagt veldig høyt i FOCUS.

8 Likes

Jeg er enig med deg om at de har vært seriøse. Magefølelsen heller mot det optimistiske og har øket antall aksjer. Men har mentalt avskrevet tapet.

2 Likes

Så er det dette med blodbanken da. UV1 er vel basert i stort grad på analyser av blod fra tidligere kreftpasienter. Jeg husker ikke direkte nå, men har hørt at det var store grupper,; og at dette er unikt mtp andre selskaper. Det var en av hovedgrunnene til at jeg investerte i Ultimovacs den gangen, de hadde et stort bibliotek å velge ifra.
Fint om noen bekrefter dette med linker el.l. :thinking:

2 Likes

Det var kreftpasienter som hadde fått førstegenreasjonsvaksinen GV1001 peptidene ble valgt ut i fra. Det var vel ikke fryktelig mange, men nok til at Gaudernack og de andre mente, og forhåpentligvis også fortsatt mener, at peptidene i UV1 skal generere en immunrespons med klinisk effekt.

“The UV1 peptides were selected based on immunological analyses of blood from long-term cancer survivors previously treated with an unrelated first generation hTERT vaccine (GV1001)”

Edit: Står i lenken til @WernerVonHaussenberg at det var over 1500 pasienter totalt de hadde i den databasen, så det kvalifiserer vel til “stor gruppe”

4 Likes

Kan jo dra fram denne (fra 2011) igjen, har vel ikke blitt publisert på en stund nå.

3 Likes

Det vil være helt fantastisk om de kommer til at lykkes med NIPU og FOCUSS eller DOVACC, Næsten en Keytruda historie og en spillefilm værdigt. Jeg sidder også på min beholdning:
-det var skrækkeligt at se 95% af en alt alt for stor satsning forsvinde
-har ikke lyst til at opleve en evt. comeback efter at have solgt sig ud

5 Likes

Fikk svar fra ir :slight_smile: Det blir litt tid til kvalitetssikring etter at databasen lukkes, så de gjentar q3. Jeg ble også anbefalt å sende inn spørsmål om ESMO til Q2 rapporten :slight_smile: Takk Anne hvis du også leser her :slight_smile:

8 Likes

Så da forventes NIPU først?

1 Like

Janus har ikke tatt posisjon enda. Det burde i det minste være et positivt tegn.

2 Likes

Hun sa ikke at det skulle analyseres, bare kvalitetssikring, så jeg tror vi får Q2 med nyheter om ESMO og FOCUS rimelig tett nå. Q2 er 21. August.

3 Likes

Altså.

Vi vet ikke at NIPU OS kommer på ESMO. Vi bare antar det, fordi det er nærliggende å tro.

ESMO går tidlig i år, midten av september.

Q3 er (hilsen captain obvious) juli, august, september.

FOCUS OS-data lukkes 3. august. Siden mesteparten ellers allerede har lest av (siste pasient til å passere 6 mnd PFS vil jo ha vært 3. februar i år) så kan det jo fort være at andre datapunkt enn OS er ferdigvasket. Så da er bare spørsmålet hvor mye kvalitetssikring som skal gjøres. Jeg tipper vi sitter med FOCUS data før ESMO.

12 Likes

Begrenset med oppside for dem å shorte når selskapet er priset under 300 MNOK kontra ~3000 MNOK i juli 2023, og 4500+ MNOK før readout.

4 Likes

Om focuss lykkes blir det kjøps mulighet på børsen det er jeg helt sikker på. Men det hadde vært ellevilt om man hadde tatt tilbake tapet fra tidligere med likt antall aksjer. Det burde ikke være umulig. Men akkurat nå har jeg ingen tro eller håp på at det skal gå. Det får bare være en bonus.

2 Likes