Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Når vil resultater fra studiene presenteres ?
Har ikke helt fulgt med i timen

Ultimovacs får oversendt topline results= 6mnd PFS + 12mnd OS 3. august. Så spørs det når de faktisk sender ut børsmeldingen eller om det kreves litt analyse først.

1 Like

Satser på forventningsrallyet starter nå.
La oss få shorter til å svette…

1 Like

Har de anledning til å vente med børsmelding da?

Vil bare minne på at Ulti har brutt tidligere løfter (skulle komme dataslipp ved PE not met i INITIUM). Det fikk vi ikke.

Og hvem vet? Kanskje det blir noe merkelige datagreier med FOCUS også? At det blir som NIPU.

LBA for ESMO er 7. august. Tenk om FOCUS faktisk havner der da? :thinking: :joy:

NEI, absolutt ikke!

Ultimovacs får topline resultater med en gang det er klart, og vil selvsagt melde markedet rett etterpå.

Kan regne med alt fra 4-10-ish uker FRA 3. aug. før Ultimovacs får noe som helst. Dette er da diskutert opp og ned i tråden tidligere.

1 Like

Og ESMO (om NIPU OS havner der da) er 14-17. september.

Skal bli interessant hvilken rekkefølge avlesningene kommer i.

1 Like

Ja enig. Det blir interessant. Og det er ikke gitt hva som eventuelt kommer først. Men sannsynligvis kommer begge disse relativt nært hverandre i tid uansett hva som kommer først og sist.

Her tar du feil. Hvis du har videre kilder enn Ultimovacs sin egen beskjed, så kom gjerne med dem.

Her er det ultimovacs selv har sagt: “The primary endpoint is PFS rate at 6 months after the first administration of study medication. Secondary endpoints include PFS and OS (overall survival, by Kaplan-Meier estimate), objective response rate (ORR), duration of response (DOR), and safety, with a minimum 12 months follow-up. As OS is recognized as the determining efficacy measure in guiding further development in this cancer indication, the topline results will be disclosed 12 months after enrollment of the last patient, allowing simultaneous disclosure of both PFS and OS. Ultimovacs expects to report the topline readout in the second half of 2024 when the Principal Investigator discloses the data. The full analysis will be presented thereafter at a medical meeting and published in a peer-reviewed journal.”

3 Likes

Jeg vet veldig godt hva selskapet har kommunisert, og mistenker du henger deg opp i setningen under (som vil tilsi 03.08.24)

Selskapet selv anslår dette til i løpet av H2-24, altså et spenn på hele 6 mnd.

Det er altså ikke slik at topplinje data er klart akkurat på dagen når siste pasient har vært inkludert i 12 mnd. Hvor lang tid det tar kvalitetssikre data og deretter analysere data for å ha noe å rapportere på kan sikkert diskuteres. Dette er det ikke selskapet selv som gjør. Og det er altså denne tiden jeg har anslått til 4-10 uker hvis det var uklart. Og denne prosessen har vært diskutert opp og ned av kunnskapsrike personer som kan dette tidligere i tråden - nok til å skrive en bok om.

2 Likes

Vasker tyske akademikere data som norske akademikere, så får vi resultatene midt i adventstida :joy:

2 Likes

Om jeg huser riktig har de allerede kommunisert at resultater meldes Q3 (dvs. innen 30.09.).
Viser til Q1 presentasjon!
Stemmer det?

Vi satser på at tyske akademikere klarer være litt mer effektiv en norske og at det er ikke er like utfordrende med bildehåndtering i hode/nakke som meso :wink:

1 Like

Ja det er riktig.

Dette bør alle ha lært av Initium at ikke betyr at noe er sant, våre “eksperter” overser viktig informasjon i hytt og pine.

PI sender over toplinje-resultater som skal meldes 3.8.2024.
6 mnd PFS var ferdig for 6 mnd siden for den siste pasienten, det har de hatt tid til å gjøre klart for hele populasjonen. Studien startet for 3 år siden.
3.8.2023 hadde siste pasient allerede blitt gitt første dose, og alle andre har lengre tid enn det siden inklusjon. Siden de kun skal gi toplinje-resultater trenger de ikke si noe videre nå. Så 3.8.2024 er siste frist i mine øyne.
Kan godt komme før også, avhengig av når eksakt siste pasient fikk første dose.

Husk at dette er et studie som ikke ledes av Ultimovacs, de skal ikke analysere noe før det publiseres. De får Topline results levert klart til publisering.

Føles litt som å snakke med AI dette :stuck_out_tongue:

ChatGPT er forøvrig helt enig med deg, nesten ordrett, men den tar også feil. Tror jeg. Så får vi se da. :slight_smile: Kanskje Ulti tar litt lengre sommerferie og glemmer å sjekke inboxen sin, hvem vet.

Her er ChatGPT sitt svar forøvrig, den korter det ned for hver gang jeg gir den mer context. Begynte med det samme som deg, H2, og er nå på “Late august, start of september”:

1 Like

Jeg kan garantere deg at det jeg skriver her kommer direkte fra meg og overhodet ikke fra noen AI. At jeg og chatGPT tilfeldigvis er enige vet jeg ikke hvordan jeg skal tolke, og ikke bryr jeg meg heller.

2 Likes

Om det er 3. august 2024 eller “en eller annen gang i H2 2024” tenker jeg selskapet / IR sikkert kan svare på.

1 Like

Har spurt, de svarer ikke, har i hvert fall ikke svart enda, sikkert sommerferie.

Vet det the1nonly :slight_smile:

1 Like

Vel, da har vi fasit da i løpet av 2-3 uker da om det er jeg eller du som tar feil.

Jepp, blir bra :slight_smile:

1 Like

Har du oversikt på hvor mange døde i hver arm fra nipu?