Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Hvorfor selge billig til shorter som vil dekke seg?

Trekk salgene langt opp.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010851603

Short har nå begynt å dekke seg inn, synlig short er nå 1.29

2 Likes

De har lukket 30k aktier på den sidste måned. Laaangsom inddæk.
Men ja, aktien er jo dumpet langt under estimeret fair value ved negativ Initium.

Om NIPU lykkes, hvor høyt kan aksjekursen i ULTI stige da?

Om begge går inn og Focus også gi positive signal, kan vi se 20-30kr igjen?

3 Likes

200 - 300

3 Likes

NIPU alene gir grunn til å kjøre fase 3 i mesothelioma så lenge man har en sponsor/delsponsor-avtale. FOCUS med PE met og sterke OS på 12mnd vil gi selskapet nytt liv. Jeg forventer opp mot 100-150kr aksjen om begge skulle bli positivt avlest. Eneste problemet i den drømmen er at FOCUS har vi ingen anelse om leser av positivt eller ikke. Teoretisk tror jeg det vil fungere, men kanskje ikke på 6 mnd PFS i så stor grad at man får PE met. Det tror ikke Ulti heller, og derfor de tar med 12mnd OS. Men slår det ut i PE met vil nok alle eie Ulti igjen.

6 Likes

Wow, spennende!

Da er det bare å kjøpe på dagens leve kurs.
Jeg er happy med 20-30kr, men er enig i at i biotek kan kursen virkelig gå om de lykkes.

Rt. 7,80kr

Tror det kan gå fort bare på forventninger og så kommer sjokket med gode data som snur caset totalt. Spennende :slight_smile:

Ja, bare husk på at det er stor sjanse for PE not met her, så kan være best å ta et lite bet nå og større bet ved positiv avlesning, eller som vi så ved INITIUM var beste dagen å kjøpe morgenen da det var negativ avlesning, kan være det blir bra å kjøpe etter avlesning her i begge scenarioer. Spesielt siden interessen nå er så lav for aksjen. Men man går glipp av mye avkastning ved å kjøpe etter en positiv avlesning, så man får ta sine egne valg ut ifra egen risikoprofil. :slight_smile: Jeg vet bare at INITIUM resultatet har 0 påvirkning på FOCUS, og FOCUS indikasjonen er ikke påvirket av at SOC har blitt bedre på samme måte som INITIUM hadde. Har lest ferske studier på indikasjonen, og der er OS ved 12 mnd 59% med Pembro mono.

4 Likes

I podcast Radforsk episode 306 snakket styreleder i ULTI. Fra tid ca.18 min ut i sending. Han virker positiv til Focus. Hvordan tolker dere det han sier?

Noe om at UV1-103 og den sterke overlevelsen her, er samme som de bruker i Focus studie?

Det er jobben hans, det har vært dyrt å følge han…

6 Likes

Jeg har laget en liten oversikt her med UV1-103 og Astro-studiet, som har rimelig ferske data fra Recurrent/Metastatic HNSCC:

UV1-103 var i en annen indikasjon (Melanom), så det er ikke direkte sammenliknbart, men her ser man i hvert fall hva man nå kan forvente at Pembro armen klarer i indikasjonen.

ORR: 25,4%, PR: 15,6%, CR: 9,8% OS12M: 59%, PFS12M: 19,2% mOS: 17,9M og OS etter 24M: 40%

UV1-103: ORR: 57%, PR: 24%, CR: 33%, OS12M: 87%, OS24M: 73%.

Mono Pembro DOR etter 12M var Not Reached i Astro-studien, og snittalderen var 65 år.

Her er lenke til den. Pembrolizumab/Lenvatinib Combo Shows Mixed Results in Recurrent/Metastatic HNSCC (cancernetwork.com)

Hovedspørsmålet vi må besvare for å være sikre er: Gjør UV1 Pembro mye bedre i Recurrent/Metastatic HNSCC? Hvis ja er det verdt å investere, hvis nei er det ikke det.

Vi kan kanskje finne svaret i melanom ved å sammenlikne UV1-103 med Pembro mono data fra samme periode i melanom. Problemet er at selv om man da hadde sett stor forskjell, så kan man ikke helt sikkert vite om det er overførbart til HNSCC. Min teori er at jo raskere progressjon en indikasjon har, jo større er sjansen for å se effekt av UV1 og siden hele planen med UV1 var å være en kombo til Pembro, ikke IPI-NIVO, så tror jeg det er Pembro-studien de har størst sjanse i.

3 Likes

Takk for mye god info og kunnskap! Eier du aksjer i ULTI?

2 Likes

Nå gjør jeg det, men ikke da jeg lagde dette. Har brukt en del tid på å se på andre studier og det at SOC i HNSCC ikke har gitt forbedret overlevelse eller effekt de siste årene, mens man har sett det i melanom(initium), var vendepunktet for meg mtp. FOCUS. Her er det faktisk stort behov for en forbedring av SOC så fort som mulig.

Så er Ulti aksjen priset til at FOCUS skal feile, og da er det ikke så skummelt å ta en post i mine øyne. Kan ikke skjønne annet enn at mange vil ha denne ekstraordinære muligheten så billig. Hadde aksjen stått i 15+ hadde jeg ikke kjøpt nå. Jeg regner NIPU data som garantert home run, siden de fleste pasientene i kontrollarmen var døde ved sist avlesning er det ekstremt sannsynlig der at OS-forskjellen mellom armene har blitt bedre med tiden.

9 Likes

Lav “n” å alt det derre, men se her:
" The analysis showed statistically significant improvements in progression-free survival (PFS), as well as in overall survival (OS), with statistically significant changes in tumor biology consistent with the mechanism of action of setanaxib."
https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=b6dcb64ec7bc555c254f662e02e30f09b&lang=en&src=listed

Spennende :slight_smile: Ser aksjen gikk fra 115 SEK til 200 SEK over natten og prising fra 6mrd til 12mrd. Ganske bra uttelling det.

Men det kom kanskje av budet på selskapet etter disse dataene?

1 Like

Kom et bud 2 dager før Setanaxib-data ble sluppet som trolig baserte seg på verdien av kun Tarpeyo, en annen medisin Calliditas har.

CALTX var raske med å kjøre ut alt annet de holder på med, trolig for å prøve å få til et høyere motbud.

Mener setanaxib-tallene som ble presentert er for noen undergrupper med h&n. Ganske stramme inkluderingskriterier på studien, hvis jeg husker rett.

3 Likes

Dagens market cap er 262M NOK, det er en rabattert verdi av NIPU, som alene har potensiale for 2,16mrd i peak sales.

HNSCC 1L som er FOCUS har 3-4 ganger så stort potensiale, og NSCLC 1L er av en helt annen verden igjen.

Rart vi la så mye vekt på INITIUM egentlig, når man ser hvor selskapsverdien egentlig lå(I andre studier).

Vi får bare vente og se, men slår FOCUS inn er det nå mye mer potent enn det INITIUM var. Det dumme er dog at det bare er 75 pasienter, så kravet for signifikante resultater fra dataene blir rimelig heftig å oppnå. Men gjør de det, holy moly.

image

2 Likes

Studieoppsett / bakgrunn for FOCUS.

“The progression-free survival rate after 6 months (PFSR@6) with single agent pembrolizumab as first-line treatment in R/M HNSCC is about 25%. Pembrolizumab in combination with UV1 vaccination should result in a PFSR@6 of 40% to be regarded as promising for further development in a phase III setting.”

Det store spørsmålet er vel om dette – som altså er PE for FOCUS – vil bli nådd (@Martins har vel stilt seg tvilende, og jeg støtter den vurderinga, gitt det vi har tilgjengelig av info pdd).

Hvordan reagerer markedet om PE ikke blir nådd, men f.eks OS viser en signifikant forbedring etter fase III-statistikk (altså > 20% forbedring). Hva skjer om den lille kontrollarmen med 25 pas. ikke matcher historisk kontroll? Hva om den gjør det litt bedre? Hva om den gjør det litt dårligere, men f.eks OS blir 25% bedre mot kontrollen som er i studiet, men bare 15% bedre mot historisk kontroll (Keynote 048).

Mulighetene for fortolkning / at det blir passe grøtete etter FOCUS-data er helt klart der. Vi ender fort i en hverken fugl eller fisk-situasjon.

Kommer FOCUS-data før NIPU, så blir det fort litt opp til den enkelte hva man skal lese ut av dataene (hvis de da ikke viser null effekt på PFS og OS, da er det bare å legge inn årene, median follow up på OS må vel fort ende på 20-22 mnd, og da bør det være en tydelig trend der, ihvertfall).

6 Likes

Det er det som er så stress ja, at selv om disse 25 tilfeldigvis er veldig syke og PE blir nådd, så er det lang vei fra det til markedsgodkjenning. Så man får en viss grøt her, med mindre eksperimentell arm helt klart overpresterer både historiske data og kontrollarmen, da kan man juble. Men igjen, få pasienter og veldig kort tid for å se store utslag i OS. Det blir nok grøt ja. Jeg tror vi har 99% sjanse for at man ikke får drømmescenario.

Litt sånn her:

1%: PE met og OS signifikant med mer enn 20% forbedring over historisk og kontroll arm. (Verdi 5-6mrd+ på MCAP)
5-10%: PE met, men OS utydelig. (Verdi 500M-1mrd på MCAP)
50%: PE not met, men OS positiv trend, eller andre SE viser noe effekt/respons/tumorreduksjon osv. (MCAP blir veldig usikker, sikkert litt nedtur, men kan ta seg opp om det kommer positive data senere som med NIPU.)
39-44%: PE not met og ingen SE viser positiv trend. (-MCAP)

Men igjen, man kan ikke vite helt. Dette er i utgangspunktet hva jeg ville satt opp som sjanser nå.
Totalen er at jeg forventer økning på 60-100M i market cap i forkant av resultater, bare på grunn av sjansen for best case og 2.nd best case. Jeg tror sjansen for stort tap også er under 50%.

Og så tror jeg NIPU vil overraske positivt på ESMO med enda bedre OS data, og at det i seg selv vil forsvare 400-500M market cap. Så tror FOCUS bare vil påvirke kortsiktig selv med negativ avlesning.

5 Likes

Nei, kursen skulle vært over 200 i utgangspunktet imho. Den var shortet sønder & sammen, godt støttet av svenske tradere. Du får se på børsutviklingen de siste tre-fire årene i kombinasjon med børsmeldinger, for selskapet leverte 100%, men det hører ikke hjemme i denne tråden :slight_smile:

5 Likes