Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Er du litt sur? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jeg har svidd meg ganske kraftig på aksjen min. MEN, jeg synes det er mere synd på de som trodde det var et håp for UV1. Pasientene. Som alle tydeligvis har glemt.

Burde ha solgt aksjene, men har ikke så mye verdier igjen, så det betyr ikke mye fra eller til. Til glede for de skadefroe.

2 Likes

Dette er tidligst et konkursbo (du kunne kanskje med hell ha brukt anførselstegn rundt ordet) ved utløpet av 2025. Før det skal alt gå feil, og ingen tenke tanken at det kan være hensiktsmessig med strukturelle grep eller tenke litt utenfor boksen for å prøve å redde aksjonærverdier.

Uttalelsen om “overøser med hjerter/likes” var min overdrivelse i kveld. Fortsatt ingen tvil om hvor konsensus har lagt seg her.

For øvrig tror jeg at jeg skjønner hvor du vil. Ultimovacs er sårt for veldig mange, en investering de trodde veldig på ble en stor skuffelse osv. Galgenhumor er greit, men det hjelper ikke akkurat dem som ikke har det så bra å lire av seg overdrivelser og nærmest presentere dem som fakta? Kanskje er det den lille triggeren som skal til for at de velger å kaste kortene? Vi har ingen fasit her enda, men det blir feil å utelukke muligheten helt for at det faktisk kan komme positive overraskelser her, særlig når dette ikke er priset inn i aksjen i det hele tatt. Man behøver derfor ikke å skremme vannet av dem som nå har valgt å holde på aksjen for forhåpentligvis å kunne få en noe bedre exit senere.

1 Like

Dette er med respekt å melde bare tull.
Dersom vi sammenligner dette forumet med f.eks. HO, så er de fleste her opptatt av å analysere de ulike selskaper mest mulig korrekt og slik få en en korrekt vurdering av riktig pris. På HO derimot, så dominerer forsøk på manipulering i mye større grad. Det ser man gjerne ved at mange spesialiserer seg på selskaper som har trynet. Da øyner mange en mulighet for rekyl som kan gi noen russiske prosenter helt uavhengig om den forutgående kursmassakre var berettiget eller ikke.
Vi ser dessverre at noen av disse forumdeltagere også finner veien hit til TI…

4 Likes

Meget god analyse!

Hvilken garanti har vi for at det ikke kommer LBA på ESMO?

" Outcome notifications

Outcome notifications are expected to be made available to first authors and submitters on 10 July.
Outcome notifications of accepted full LBAs are expected to be made available to first authors and submitters by mid August 2024.

Information for presenters

Detailed instructions for the preparation of slide presentations and/or posters will be made available on the ESMO website by mid July 2024, in the section “Information for Presenters”.

Titles of accepted regular abstracts are expected to be made available online by the end of July and titles of accepted LBAs by the end of August."

1 Like

LUNGVAC-metoden ble oppdatert så sent som 30. juli… Metodebok

Når jeg skriver som jeg skriver er det fordi jeg tror det ikke er noe å redde her. Og no offence til Carlos og crew, men å tenke på aksjonærverdier har de aldri vært spesielt flinke til (håndteringen av NIPU PFS i sommer, så shortangrep, så NIPU OS på ESMO i fjor høst osv…). Om du gidder å lese bakover i tråden (den er lang, så skjønner om du ikke gidder) så vil du også se at jeg (og enkelte andre) har kommentert hvor inadkvedat Ulti var på dette. Har dessverre ingen tro på at de har blitt bedre eller klarer å tenke utenfor boksen / redde aksjonærverdier.

Det er selvfølgelig et element av galgenhumor her, det er sant. Men er det overdrivelser, og nærmest presentere dem som fakta? Det er vel å dra det vel langt, om du tenker på det ett-linjes-innlegget som du svarte på til å begynne med. Altså, hvis du (eller noen) leser det som “fakta” så må jeg bare takke og bukke for tillitten dere måtte ha til meg og mine kommunikasjonsevner.

Har selv prøvd å ligge på en nøktern linje (noen vil sikkert være uenige) når det gjelder risk/reward hele veien her, og mener jeg alt håp er ute, på samme måte som jeg mente det var et visst (om lite) håp før FOCUS viste seg å være en blindgjenger, som INITIUM. Neida, vi har ingen fasit. Men det føles som en hund, lukter som en hund, bjeffer som en hund, ser ut som en hund. Kan seff være en ulv. Bortsett fra at den ikke ser nevneverdig ut som en ulv. Men alt kan fortsatt skje. Det er bare at sannsynligheten for det nå har blitt forsvinnende liten. Dette ikke lenger en hest jeg ville satset på, uansett hva oddsen måtte være. Og det er det min rett til å kommunisere. Akkurat som det er din rett til å kommunisere at du tror at dette kan snu. Mange vil nok ta til motmæle.

4 Likes

image

Meme templaten du er ute etter. :confused:

1 Like

Kursen vil åbenbart ta modmæle - rekyll…

Det er visst massiv slakting her inn som får kursen opp :slight_smile:

Ja, stemningen er komplet vendt og alle gode ting glemt. Da vender skuden….

En god mulighed er at få NIPU i kassen og sælge butikken. Det vil kræve indløsning af synlig og usynlig shorts.

Dovacc må være det studie med størst chance for at nå PE. Minimal cocktail bidrag fra UV1 er nok. Her er det mono imod tripple…

2 Likes

Litt av en rekyl :stuck_out_tongue:

Short forsiktig redusert i går: Details - Short Sale Register

Monthly chartet… :dizzy_face:

1 Like

Morgan Stanley ny på lista med 270k kjøpt tirsdag… Topp 50 øker.

Ultimovacs er fortsatt volatil; etter oppgang på over 10 prosent tirsdag på høyt volum og en inradagtopp på litt over 3,9 onsdag morgen, har aksjen falt tilbake på lavere volum de siste dagene.

Ser ut som dagens bunn blir på 3,20-tallet, noe som uansett er høyere enn tre intradagbunner mellom 3 og 3,10 de første par dagene etter FOCUS-meldingen.

Min anbefaling er fortsatt hold og eventuelt spekulativt kjøp på grunn av fortsatt høy kontantbeholdning (ca. 5,5 kroner per aksje), null gjeld, og at både skattemessig verdi av det fremførbare underskuddet [forutsatt at selskapet, eller et annet selskap i helsesektoren, mot konsensus sin vurdering kan nyttiggjøre seg dette] (~10 kroner per aksje) og hele pipeline, herunder TAT, er gitt negative verdier i dagens kapitalisering av selskapet.

Når det er sagt spår jeg ingen snarlig opptur, men en positiv melding og/eller melding om strategisk gjennomgang for å sikre aksjonærverdier, vil gi en kraftig reprising i en aksje der det er priset inn at alt skal gå til helvete. We have all the time in the world; faktisk ingen grunn til å stresse, da selskapet har nok penger til ut 2025…

1 Like

Snabel:
image

Hm, den forsvant.

Orker dere virkelig bruke tid på det her lenger?

4 Likes

Nei.

1 Like