Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Men du store som vi lurer på hva **** som skjedde i/med kontrollgruppen til INITIUM åkke som.

8 Likes

7 Likes

Tilgang på better KOL’s then Ultimovacs.

Godt en har Lytix når det meste av norsk biotek går helt galt.

2 Likes

Noen som vet om man kan shorte Ulti på Nordnet? Hvis dette skal bli nok en zombie-tek aksje så er det jo nesten beste r/r siden Initium drøyde.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det var en utrolig stærk melding på NIPU i sin tid:

Analyses on
the secondary endpoints, objective response rate (ORR) by BICR and overall
survival (OS), showed a significant benefit of adding the UV1 vaccine to
ipilimumab and nivolumab .

Og som jeg huske ikke mange patienter var tilbage så svært at påvirke outcome væsentligt. Hvis vi antager fortsat flotte NIPU resultater og de har ODD status (giver bl.a. gunstige vilkår for prissætning?) , så bør der vel komme butik ud af det…?

Egentlig utrolig lidt fokus på at UV1 kan give en positiv effekt på en af verdens vanskeligste cancer former).

4 Likes

Wow! Listen for tirsdagens handler viser at småsparerne solgte, mens Folketrygdfondet økte, og nr 7 og 8 på lista økte med hhv 330k og 100k (Rongevær og Farstad)! De mener tydeligvis aksjen er billig på disse nivåer.

1 Like

Shorting av Ultimovacs på lavt 3-tall når selskapet har nesten dobbelt så mye penger på bok per aksje er langt fra risk/reward i favør av den som shorter. Hertil kommer risiko for at aksjen kan overraske positivt med en pipeline der ingen har forventninger til noen form for positive utfall, eller at det kan skje noe strukturelt interessant pga kontantposisjon og/eller skatteposisjon.

Om du mener dette seriøst får du ha masse lykke til. :grin:

Han kjøpte i mai iflg listene.

1 Like

Det du sier her er regelrett feilinformasjon.

Cash burn er kraftig redusert og selskapet har penger nok ut 2025 om de velger å fortsette det nåværende løpet.

Kursen du indikerer er helt urealistisk.

I september 2024 har Ultimovacs fortsatt anslagsvis 4,5-5 kroner igjen i banken per aksje, null gjeld, og det er faktisk en liten mulighet for at noe av alt det er satt minusverdi på i dagens prising av aksjen, det være seg skattefordel, TAT eller pipeline, faktisk kan bli noe verdt om det - mot alle odds og som ingen forventer - skulle dukke opp noe positivt eller lanseres strategiske grep for å sikre gjenværende aksjonærverdier. Slike ting er det ikke tatt høyde for i det hele tatt i dagens kapitalisering av aksjen.

Ultimovacs har beveget seg fra grovt overvurdert til grovt undervurdert i løpet av noen måneder. Du mener altså at aksjen skal bli enda grovere undervurdert i løpet av en drøy måned? Ingenting er umulig, men her predikerer du altså en pris på rundt 20 prosent av kontantposisjonen til et gjeldfritt selskap lenge før alt håp er ute.? :thinking:

2 Likes

Jeg husker selv Seadrill, som var langt verre stilt, gikk fra 2 til 12 kr sommeren før de ble nullet i rekonstruksjonen om høsten. Her vil komme noen rally selv uten news, tenker jeg.

Og så har jo tross alt ULTI flere lodd. Bildet er ikke nødvendigvis svart/hvitt. En liten fordel i behandling for en kreftbehandling er nok til kommersialisering og mangedobling.

1 Like

Det har overhodet ikke vært uvanlig de siste årene at biotekselskaper med en pipeline som har en realistisk sannsynlighet for stor suksess har blitt verdsatt til under kontantposisjon. Grunnen er at både forpliktelser og planer selskapene har, vil redusere kontantposisjen fram til det tidspunktet en ev. suksess materialiserer seg. Ultimovacs har ikke lenger en pipeline med en realistisk sannsynlighet for suksess, men har fortsatt vesentlige forpliktelser og inntil videre også planer som vil bringe kontantposisjonen til null. Det er derfor helt naturlig at selskapet i dag verdsettes godt under de 190 millionene de kanskje akkurat i dag har på bok.

Du mener Ultimovacs har gått fra å være grovt overvurdert til å være grovt undervurdert. Jeg er helt uenig. Jeg mener derimot at på kurs 160 før INITIUM var aksjen undervurdert. På kurs 7,5 etter INITIUM var den kanskje riktig vurdert. Og at nå, etter FOCUS-fail og ganske sikkert også NIPU-fail, til 3,50 at den heller er overvurdert.

At noen drømmer om å ri en grunnløs og kortsiktig spekulativ bølge er …noe annet

15 Likes

Tiltredes

Noen vil overhode ikke ta av skylappene. De håper / mener fremdeles at bønnestenglene vokser evig.

Det er bare å komme seg videre med nye investeringer, alt har en ende. Gravøl er servert.

3 Likes

8zxy3g

2 Likes

Det er mye verdi i ultimo om noen ønsker seg ett selskap med fremførbare skattefordeler. 100mill er lite og jeg tror vi er nært bunn nå. Selv med nipu fail. Oppsiden er kanskje 5kr så ikke all verden. Uansett kan det bli gode trade muligheter fremover

1 Like

Den skribenten jeg svarte lover kurs på én krone per aksje allerede i september. Mitt innlegg må leses i lys av dette.

Jeg lover ikke gull og grønne skoger, men advarer mot at det er farlig å shorte aksjer på 3-tallet og har begrunnet det.

Her på denne tråden ønsker mesteparten av skribentene og *) leserne aksjekursen videre ned, av en eller flere grunner. Når konsensus er så overveldende en bestemt retning er det stor sannsynlighet for at konsensus tar feil. Før INITIUM var konsensus her på tråden stikk motsatt, og det soleklare flertall trodde på en euforisk himmelferd.

Før INITIUM undervurderte konsensus risiko for at noe kunne gå galt. Etter FOCUS undervurderer konsensus risiko for at det faktisk kan være mulig å redde stumper av aksjonærverdier på den ene eller den andre måten.

*) Ja, jeg blander leserne inn i konsensus. På poll den kvelden FOCUS-meldingen kom spådde nær halvparten av leserne aksjekursen under tre kroner, som var laveste forslag, og tok feil. (Hadde det vært alternativ om under to kroner hadde sikkert flertallet lagt seg der.) Nå overøser leserne negative innlegg, til og med siste innlegget til Observer med sin feilaktige faktaopplysning, og innlegget fra VonHaussenberg med en urealistisk prediksjon om kurs på én krone allerede i september med likes/hjerter. Innlegg som argumenterer for at det faktisk kan være gjenværende verdier her får knapt likes… Således ingen tvil om hvor konsensus har lagt seg her.

3 Likes

Ehhh… hvem snakker om voksende bønnestengler her…? :thinking: Det er for lengst historie. Noen av oss prøver å finne ut hvor mye av rota som kan berges, faktisk er deler av stengelen fortsatt over jorda og kan i beste fall gi en ny spire…

To steindøde clinical trials og poster om NIPU OS på ESMO.

DOVACC kommer neppe til å bli rekruttert ferdig.

LUNGVAC finnes det ikke sjans for.

TET (som du kaller TAT) er det neppe mer å hente fra, da hadde vi visst det allerede.

Så vi ser altså på en 17 år gammel veddeløpshest med to – snart tre – brukne bein.

Jeg skjønner at argumentet ditt ikke er at hesten kommer til å vinne løp igjen.

Jeg er bare ikke spesielt interessert i produksjon av pølser og lim.

Når jeg “tippet” kurs på 1 i en passe flåsete kommentar som du (med vilje eller ikke) har tatt ut av kontekst, så var det for å svare på om det lønner seg å dekke nå eller ikke for shortere. Jeg burde selvfølgelig ha skrevet “lavere enn 3”. Men gitt at halvparten av tråden trodde 6mnd PFS skulle nås i FOCUS, så kan jeg nær garantere at det sitter en del og fortsatt håper på NIPU OS, selv om det allerede har begynt lukte råttent fra stallen. Og med float som tenderer i retning av vasstrukken ibenholt, skal det ikke mye salgspress til før kursen går videre ned. Men det vil bare tiden vise.

Når det er “negative innlegg” her, så handler det om at konkursboet du akkurat har fattet interesse for, har vært så mye mer for mange andre her. Et håp, eller noe sånt. Jeg finner ikke ordene akkurat nå (for en gangs skyld). For mange (meg selv inkludert), så har tiden etter INITIUM om å finne ut når man skal gi opp. Mange kasta inn håndkleet umiddelbart. Andre satt over FOCUS. Noen få, mest dedikerte sitter kanskje over ESMO også. Mange har blitt sittende, pga en smal mulighet for en rebound om INITIUM skulle vise seg å være en type II feil. Med fase II-statistikk så var det jo det. Men det håpet forsvant ut døra med FOCUS-dataene, og kommer til å få den siste spikeren i kista med NIPU OS-dataene. Jeg er ikke redd for å gå glipp av noe rebound lenger. Årsaken til at jeg var investert finnes ikke lenger. Det er sikkert mulig å tjene penger her. Det er ikke det. Men jeg er – som nevnt over – lite interessert i koking av lim. Det er andres område. Det er ikke noe galt i det.

Jeg fikk seks hjerter på den posten. Det er ikke å bli “overøst”. Denne tråden pr. dags dato er som et festivalområde, en drøy uke etter at festivalen er ferdig. De fornuftige har dratt hjem. Interessen for å henge her og lete etter tomflakser blant alt søppelet er så som så.

Spør du meg, var U var underpriset gitt alt vi hadde av info før 7. mars. Det er jo derfor mange (jeg òg) svei seg passe godt her.

Så var den greit underpriset gitt det vi hadde av info etter 7. mars og kunnskap om mulighet for feil i statistikk / potensielle alternative virkemåter for UV1.

Nå? Jeg vet ikke. Har ingen formening. Men jeg tror flere folk fortsatt sitter fordi det er et bitte bitte lite håp igjen. Hva skal de tape, liksom? Det er jo bare lommepenger igjen, uansett. Og nå – som alltid – er prisen løsrevet fra hva folk mener den burde være, men du ser ut til å tro at – som skräpaktie – skal Ulti liksom plutselig bli rasjonelt priset? Not very likely.

13 Likes