Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Kanskje Ultimovacs kan bli Ultimolaks?

3 Likes

Ultimo Semiconductor

1 Like

Det er iallefall en som må kjøpe seg nytt skilt til bilen i dag ser jeg.

3 Likes

Ultron / Ulti Drilling

1 Like

Ulti AI AI

1 Like

De burde iallefall ikke drive med skip og båter, tenk en flåte med Initium, Lungvac, Focus, Dovacc og Nipu.

Alle vil jo synke😂

3 Likes

Ultitanic

Man kan ikke se den PFS under vann.

6 Likes

Ultitanic🤣

Ikke imponerende OS på den jomfruturen

1 Like

Ev. så kan han bare ordne seg en ny, og mer passende bil til skiltet:

8zj148

5 Likes

Carlos hever lønna fortsatt. Kunne godt vært CEO i et synkende skip. Med den lønna, så klarer man fint å svømme.

4 Likes

Laks er tingen, klar for børsnotering av UltiMowi!

3 Likes

Tror iallefall kursen skal opp og teste 4kr før helga😃 mcap 110mill er lavt .

Kun som trade den her nå :+1:t2:

Shorten dekket ikke en eneste (synlig) aksje i går: https://ssr.finanstilsynet.no/

1 Like

Ingen grunn til å stresse med å dekke inn short her vel?

Lite nyheter i vente, samtidig er cashburn stabil høy og tømmer kassa.
Rekrutteringen i rest-studiene går trolig i dvale og skuta siger sakte inn på stranda for opphugging. Desssverre

5 Likes

Hvorfor dekke på 3 nå når man kan dekke på 1 mot tampen av september?

6 Likes

Det burde vært organisert en “fireside” med Ulti, Janus og studieleder INITIUM

1 Like

Den firesiden kan vi ha her.

Kanskje litt tidlig ennå. Men peptidevaksiner er – etter alt å dømme – en medisinsk dead end. De trigger ikke immunsystemet nok, og om det er effekt, så drukner den sammen med sjekkpunkt-hemmere, det blir vel fort konklusjonen.

IO Biotech (også peptider, sammen med pembro, men annet mål enn htert) har interimavlesning på fase III-studiet sitt nå, den får vi vel på ESMO i høst sammen med siste spikeren i kista til NIPU.

Så kan man man gruble litt over det merkelige faktum at Merck/Moderna har startet en fase II med akkurat de samme peptidesekvensene som IO Biotech har patent på, men (litt forenklet) bruker MRNA som delivery mechanism i stedet. Hvorfor gjør de det? Trolig fordi de tipper at IOBT vil faile, og de vil kunne plukke opp de patentene for lommepenger.

1 Like

Men når INITIUM dro i vei på tid, og sannsynlighetsberegningene beveget seg mot 100 % (på gitte forutsetninger), og tapene til Janus ble ganske stygge, hva skjedde i boilerrommet hos dem da? Hvordan visste de at dette bare var tull og hvis de kunne resonnere seg frem til det, hvorfor kunne ikke Ultimo? Sier du at det var et bet mot peptidvaksiner? Fordi midt oppe i dette ticket det jo inn børsmeldinger fra Merck/Moderna, der Janus så vidt jeg forstår var long, som ga kursbevegelser i aksjene på milliarder av dollar.

1 Like

Ja.

Mot peptidvaksiner i one trick pony-selskap hvor det var god fallhøyde om det skulle gå feil.

Kan ikke sammenlignes med Ulti. Merck/Moderna har 100-vis at kliniske forsøk gående. De kunne ha faila på et INITIUM-type forsøk og gått noen få prosenter ned.

2 Likes

Jeg tror i likhet med @WernerVonHaussenberg også det.

I ettertid har jeg (i likhet med sikkert mange andre) forsøkt å finne røde flagg jeg var blind for. På disputasen til Espen Basmo Ellingen som jeg var på, var førsteopponenten en veldig anerkjent kreftforsker fra Belgia som ganske brutalt kritiserte en del av metodikken Ellingsen og Jens Bjørheim hadde brukt til å måle immunresponsene i de publiserte artiklene. Han lot det skinne klart igjennom at han ikke hadde tro på at en peptidebasert kreftvaksine ville kunne mobilisere tilstrekkelig respons for klinisk effekt. Jeg avfeide det da som én eldre manns mening mot to yngre og en serie med kliniske fase 1-resultater, men det skulle jeg opplagt ikke ha gjort. Jeg tror ikke Janus gikk inn i sitt veddemål med annet enn en selvtillitt basert på det samme. Jeg tror aldri de regnet på betydningen av medgått tid til avlesning på den måten som ble gjort her på TI.

For de som måtte lure, så var førsteopponenten Professor Pierre Coulie, Institut de Duve.
https://www.researchgate.net/profile/Pierre-Coulie/2

Andreopponenten var forøvrig en lege fra Haukeland som bare brukte tiden til koseprat og et trivielt foredrag for publikum.

11 Likes