Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Alle skulle ønske at UV1 fikk gode resultater i alle studier, og oppsidepotensialet har vært der ved hver avlesning. Spesielt nå ved FOCUS, som virkelig kunne snudd caset, men nå er det to stopp igjen før døren lukkes, NIPU om kort tid, og de to siste fase 2 studiene, så lenge rekrutteringen er ferdig asap. De kan fortsatt bli en suksesshistorie, men det er ikke så lett å se for seg nå. Risikoen er der som alltid.

2 Likes

UV1 virker ikke. Jakob virker ikke. Jeg gir opp.

6 Likes

Kontrollgruppen overpresterte… :grimacing:

8 Likes

Har stor respekt for alle synspunkter, refleksjoner og kunnskap som fremkommer her, og har hatt nytte av å lese innlegg i tråden, uten å bidra så mye selv. Skjønner også at noen har behov for å “tømme seg” etter noe som for de aller fleste har vært en sørgelig investering, og det bør jo være lov, uten at noen går til personangrep. Føler at nåværende diskusjon om hvem som har sagt hva når, med en slags gradering eller overtolkning av dette, herunder å ilegge skribenter intensjoner de aldri har hatt, kan bli litt “overkill”. Det er også for tidlig å begynne å skrive på “nekrologen” til Ultimovacs; “pasienten” puster enda for egen maskin, og prognosen er heller ikke så verst, overlevelse ut 2025 uten påfyll…

I min lange periode som “lurker” eide jeg ingen aksjer i Ultimovacs, særlig fordi risikoen syntes undervurdert. Etter at kursen ble ensifret begynte jeg å interessere meg for caset i større grad, ut fra en vurdering av restverdier i et risk/reward-perspektiv. Kjøpte selv en del aksjer i Ultimovacs på 7-tallet på basis av variabler som fremstod som gunstige; kontantposisjon, skattemessig posisjon, gjenværende studier, muligheter og eierstruktur, samt at det ikke var priset inn noen sannsynlighet for suksess.

Ikke overraskende ble FOCUS-studien negativ, men jeg er overrasket over at en allerede utbombet aksje falt ytterligere 55,7 prosent på meldingen.

Er det etter en totalvurdering lurt å holde, selge eller kjøpe aksjen nå? Her må dere gjerne komme med deres meninger og begrunne dem.

Kontantposisjonen ved utløpet av første kvartal var ca. 220 millioner kroner, og det er iverksatt kostnadsbesparende tiltak. Skattemessig verdi på fremførbart underskudd er anslagsvis 400 millioner så sant selskapet eller andre i helsesektoren kan nyttiggjøre seg dette en gang i fremtiden, og så er det spørsmål om det er noen restverdi i TAT eller pågående studier.

Til sammenligning kapitaliserer tirsdagens sluttkurs på 3,3 kroner hele selskapet til anslagsvis 113,5 millioner kroner.

På denne bakgrunn er min anbefaling hold, evt. spekulativt kjøp.

2 Likes

er det derfor at de ikke smider data på bordet…?
har PFS været med negativ effekt og har det rettet sig til neutral på OS…?
eller er alt bare neutral, neutral og komparativ imod historiske resultater…?

DOVACC er den sidste væsentlige kule i kammeret. Det primary endpoint er noget interessant:

The primary endpoint is progression-free survival (PFS) in the treatment arm with PARP inhibitor olaparib monotherapy, versus PFS in the triple combination treatment arm. Under the terms of the collaboration, Ultimovacs will provide its UV1 vaccine and AstraZeneca will provide the PD-L1 and PARP inhibitors for the study.

her måles altså:
olaparib monotherapy
vs
olaparib+durvalumap+UV1 triple

Jeg deler synspunktene. I mitt hode så jeg for meg en langt mindre negativ reaksjon, fordi det er flere kuler i kammeret, og resultatet burde i høyeste grad være priset inn på gårdagens konkursprising.

Jeg regner med vi får opsjonsprising også i fortsettelsen. Det betyr store utslag begge veier på nyheter, og en svak nedtrend i perioder uten news/spekulasjoner, etterhvert som “opsjonen” går mot forfall (mot slutten av 2025). Fram dit er det lenge til, og det vil komme nye krumspring og høyere kurser. Ergo hold, eller en spekulativ buy nå som vi trolig er i en midlertidig bunnpunkt.

En beiler kan by på selskapet på 10 kr og ikke tape pga cash og frembørbart underskudd. Da får man evt verdi av teknologiplattformen og gjenværende studier gratis på kjøpet.

En nobrainer for et større pharma selskap.

Slike tanker vil gjøre seg gjeldende framover, så jeg regner med vi skal opp til minst 7,50 uten news fram mot september.

1 Like

Med resultatene Ulti har til nå, blir det nok fort vanskelig å ferdigrekruttere DOVACC.

Om rekrutteringen ikke stopper opp, så kommer det fort til å gå så sakte at guidingen på når studien skal lese av ryker, dvs. at Ulti går tom for penger før DOVACC er i mål. Det eneste eneste eneste håpet for at DOVACC skal gå er at NIPU OS leser av nært signifikant, dvs. at det kanskje kan tenkes at det fortsatt ligger litt usikkerhet der, altså nok usikkerhet til at leger og pasienter er villige til å delta i forsøket. Jeg sliter med å se at det skal skje.

1 Like

Når man leseer her ( og en del andre tråder) er det tydelig at vi trenger et sticky emne som forklarer skattemessig verdi av fremførbart underskudd.

Veldig enkelt: hvis alt som er igjen er fremførbart ( som er pratisk realitet når biotek ikke lykkes) a la oss si kr 1 000 må en evnt kjøper av selskapet betale mer enn kr 1 000 for å få lov til beholde fradraget - hvis ikke skjærer skatteetaten igjennom

Så når dere regner 400- 500 milioner må dere vurdere om noen er villig til å betale 600-700. Det tror jeg ikke

4 Likes

Hysj. Noen prøver å hausse opp prisen.

1 Like

Meldingen fra 02.mars 2024 rundt NIPU
https://live.euronext.com/nb/listview/company-press-release/243834#CompanyPressRelease-12377311

Men dette resultatet må da NIPU News i september bli bra?

Det var en melding om en vitenskapelig artikkel basert utelukkende på det som da var nesten ett år gamle data. Når selskapet siden mars i år i påfallende liten grad har fortsatt å snakke om NIPU, og ikke en gang nevner NIPU i meldingen i forigårs(!), så er det i mitt hode helt tydelig at de har fått beskjed fra Helland at de dataene ikke har modnet i UV1 sin favør.

5 Likes

“The study did not meet its primary endpoint of improved progression-free
survival (PFS) based on blinded independent central review (BICR). Analyses on
the secondary endpoints, objective response rate (ORR) by BICR and overall
survival (OS), showed a significant benefit of adding the UV1 vaccine to
ipilimumab and nivolumab. Local assessment demonstrated an improved PFS among
patients in the vaccine arm for all histological subtypes combined, and new
subgroup analysis demonstrates further improvement for the epithelioid subtype.
The epithelioid subtype represents approximately 70% of all patients with
mesothelioma.”

Selskapet sier de ikke nevnte NIPU i den melding, da de 2 dager tidligere sendte egen melding om NIPU.

Som tidligere nevnt i denne tråd, var de fleste dessverre døde av kreften og tall forventes noe bedre enn tidligere meldt.

2 Likes

Hva om vi jobber for en konsolidering i branskjen og foreslår å kjøpe trønder peptid selskapet som ville slå seg 50/50 sammen med NANOV?
En verdsettelse av trønder selskapet 1/5 og Ulti 4/5 viulle gi en meget god pott skattemessig framførbart underskudd og kanskje noe synergistisk peptidsk - som kunne friste norske eller internasjonale industrielle krefter til en videreføring eller oppstart i Norge?

Fra i fjor:

ULTIMOVACS
NIPU with breaking results
Yesterday, the late breaking abstracts accepted to be
presented at the European Society For Medical
Oncology (ESMO) Congress were released. To qualify,
new research findings from randomised phase II or
phase III trials must have implications for clinical practice
or understanding of disease processes. We thus believe
the first survival data from the NIPU trial will be
convincing and note the survival data is the ‘gold
standard’ efficiency measure as it shows how long a
patient lives.
ESMO Congress 2023 in Madrid, Spain, 20–24 October. Specifically, the
presentation by speaker Dr Helland; “First survival data from the NIPU trial; A
randomised, open-label, phase II study evaluating nivolumab and ipilimumab combined
with UV1 vaccination as second line treatment in patients with malignant mesothelioma
is scheduled for 15:15–15:25 CEST on Saturday 21 October.
Published online 00:05 CEST on Thursday, 19 October. Late-breaking abstracts
accepted for presentation at the ESMO Congress 2023 will be published online via the
ESMO website at 00:05 CEST on Thursday, 19 October 2023.
Survival data is the gold standard. While it was announced in June that the NIPU trial
did not meet the primary endpoint based on a blinded independent central review, we
note that PFS is a surrogate endpoint for what is the ‘gold standard’, overall survival.
We thus view this announcement as very positive for patients in the NIPU trial and UV1
in general.

Et nylig case er Index Pharmaceutical som avsluttet alle prosjekter. Kjørte en prosess der selskaper som ønsket seg på børs, kunne bruke det som vei inn. Stilte med kasse, børsnotering og fremførbart. Vinneren ble konglomeratet Flerie. I praksis var overtakende selskap IP, Flerie putter alt sitt inn og får 90+% nye aksjer. Det er mulig for Ulti, men da må nok dagens styre og ledelse langt bort, og noen med fokus på å bevare aksjeverdier inn.

Eksempel som viser at de ikke er tilpasset ennå, å betale CFO i denne myggen 3-4 mill i året er helt vilt. Få det bort, bort, bort.

5 Likes

Holom fikk viljen sin og vel så det men anbefalingen nå er vel litt så som så:
image

1 Like

Herlig måte å komme seg på børs, hvis man er et modent nok selskap fra før