Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Mulig jeg overtolker, men på spørsmål om going concern og runway til Q4 2025, virket faktisk CFO ganske avslappet, nesten litt offensiv. Svaret var imidlertid generisk: dette er selvsagt noe vi jobber med hver dag, også styret, men vi kan ikke si noe mer. Men jeg fikk en følelse av at de har noe i ermet…

Om man løfter blikket litt – alle skjelett i nærmeste framtid er ute av skapet og priset inn. Det kan komme noe upbeat fra ESMO og også journal article som kommer snart med innblikk i dataanalysen fra FOCUS, men ser ikke at det skal kunne drive kursen ned, heller opp, om der finnes halmstrå i dataene. Kursmessig bør dette være en bunn, og så vil markedet etterhvert begynne å prise inn oppdatering om drug conjugation platform og business opportunities. Det kan gi en liten oppgang, eller en kraftig en, dersom det er gode nyheter de slipper da. Så er det fortsatt lenge til DOVACC. Kort sagt, bunnen er nok nådd for det neste halve året.

1 Like

Jeg biter meg også merke i at storaksjonærer fortsetter å hamstre. Er de idioter, eller har de rett?

1 Like

De fleste av de som var store aksjonærer har vel for lengst kastet kortene (unntatt Gjelsten). Hvem tenker du på som store som handler nå, og med kvalitet/domenekunnskap ?

Nr. 7, 8, 9 og 11 på lista var tungt lastet før FOCUS-droppet, og har økt betraktelig i tiden etter:

1 Like

Dvs. jeg er usikker på hvor mye 8 og 11 hadde før droppet, men de har ihvertfall kjøpt store mengder i ettertid.

Tjah. De estimerer vel at kursen kommer til å gå opp og dermed fyller på for å senke GAV, for så å selge seg ut når de har berget mye av tapet dersom kursen går opp.

1 Like

så er pengene vist bedre brugt et andet sted … laster man op i top-10 har man tro på at Ulti har livets ret …

Sa de noe i går rundt NIPU?
Hva kan vi forvente rundt NIPU som kommer i september?
Var jo så bra i fjor. Hva skal de presentere i september?

Siste vi høre rundt NIPU:

18.10.2023 09:47:22

ULTI: NIPU-resultater viser betydelig bedring med UV1-vaksine

Oslo (Infront TDN Direkt): Ultimovacs kunngjør NIPU-resultater som presenteres på ESMO 2023-kongressen i Madrid som viser betydelig og klinisk meningsfull forbedring i total overlevelse for pasienter med ondartet mesoteliom som mottar UV1-kreftvaksine.

Det fremgår av en melding tirsdag kveld.

UV1, i kombinasjon med sjekkpunktinhibitorer ipilimumab og nivolumab fra Bristol-Myers Squibb, viser en statistisk signifikant og klinisk meningsfull forbedring av total overlevelse sammenlignet med ipilimumab og nivolumab alene, et nøkkelsekundært endepunkt.

Kreftvaksinasjonen UV1 kombinert med ipilimumab og nivolumab reduserte risikoen for død med 27 prosent, noe som oppfyller den forhåndsdefinerte terskelen for statistisk signifikans, i en vanskelig behandlingsgruppe med for tiden ingen standardbehandlingsalternativer.

Hva kan vi forvente av Konjugeringsteknologi som ULTI nå utvikler?

vikingfan…?

2 Likes

Høres ut som de planlegger en “Circio”-manøver. Da er det tilbake til start , bare at de har et dårlig rykte å drasse på.

1 Like

Minner om den sangen om han som skulle lage syskrin til mora, men endte opp med ei fjøl.

1 Like

Denne?

1 Like

Har solgt meg ut, bare en liten lyttepost, men synes det var dårlige signaler som kom inn. Derfor salg. Har mistet det meste av troen på norsk biotek. Det ble sagt på FA sin video-sending i går, at ersom en biotek-aksje begynner å shortes så kan det være et tegn på at noen vet mer enn andre, og et signal om å komme seg ut. Og det var vel kanskje det som var tilfellet med ULTI før det smalt.

4 Likes

Ulti er en som en 17 år gammel veddeløpshest med tre brukne bein emitl.

Den kommer aldri til å løpe igjen, men kan kanskje bli til lim og pølser.

Men sannsynligvis blir Rest-Ulti ikke det en gang.

Finnes 4-5 aksjer på Oslo Børs som er mer håpløse, men det finnes også flere 100 som jeg heller ville investert pengene mine i.

4 Likes

En klok mann sa dette:

  1. 13.9-17.9 - NIPU OS data - Forventet like bra/bedre enn før.

  2. NIPU alene gir grunn til å kjøre fase 3 i mesothelioma så lenge man har en sponsor/delsponsor-avtale.

  3. Og så tror jeg NIPU vil overraske positivt på ESMO med enda bedre OS data, og at det i seg selv vil forsvare 400-500M market cap.

Jeg sier:
Last opp! :fire:

4 Likes

Forutsatte ikke dette at man skulle gode resultater i andre indikasjoner også? At det for sponsor/partner ville lønne seg å bli kjent med UV1 som et magisk drug som funker mot flere typer kreft?
Synes det blei stille rundt NIPU etter at INITIUM døde.

1 Like

Altså, når selskapet annonserer at under rydding i garasjen har de funnet et gammel malingsspann med noe som kanskje – en gang på ubestemt tidshorisont – kan bli interessant, men samtidig ikke har nevnt de snart publiserte NIPU OS-data’ene, så er det vel et ganske åpenbart tegn på at NIPU har havarert også.

2 Likes