Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

De har ikke lekket noe som helst. Det er bare en totalt mangel av “we’re looking forward to upcoming OS-readout for NIPU” type kommunikasjon fra selskapet i alle meldinger som har kommet siden i vår (da cutoff for OS trolig var). De nevner NIPU nå kun motvillig. At Åslaug Helland og Ulti snakker (litt) sammen er ingen stor overraskelse.

At datene skal presenteres på poster er en indikasjon i seg selv på at de ikke er spes. bra. Det kommer ikke noe som “forandrer klinisk praksis” på en poster.

2 Likes

Det eneste håpet som finnes er at de som har fått UV1 er very, very late bloomers, så armene skilles uvanlig sent.

Sannsynlig? Neppe

1 Like

Er nok bare Åslaug Helland som ønsker å følge de få gjenlevende pasientene hele veien med OS-data. Har det betydning for en investor? Neppe. Den endelige fasiten på om UV1 kan bli medisin i mesotheloim får vi om et par tre uker, og svaret er med all sannsynlig “nei”. Da har UV1 feila i mesotheliom, og ikke viste noe som helst form for virkning i melanoma og head&neck. Altså, NULL virkning. Ikke antydninger en gang.

Man trodde at UV1 skulle kunne gi ekstra effekt på toppen av sjekkpunkthemmere. Men UV1 har mer vist seg som å blande lampeolje i rødspriten. Rødspriten brenner dessverre like fint uten at man blander lampeolje i den.

3 Likes

Dessverre en utmerket analogi, men det er selvsagt håp i hengende snøre, selv om INITIUM trolig var spikern i kista.

3 Likes

Kloke personer sier:

Dagens market cap er 105 M NOK, det er en rabattert verdi av NIPU, som alene har potensiale for 2,16mrd i peak sales.

Av positive ting for å nevne det, har nevnt det sikkert 100 ganger før i tråden, så har vi ESMO med NIPU update på OS, som forventes å være bra.

NIPU har gode mpfs, ORR og OS.

NIPU er investigatorledet, så Ulti styrer egentlig ingenting. Det er det PI Åslaug Helland (her ofte omtalt som “Hellaug”) som gjør.
Men gitt “vanlig” (les: begredelig kort) OS i malignant pleural mesotheliom, er det nærliggende å tro at nesten alle pasientene i NIPU vil ha blitt OS-events (les: avgått med døden) når høsten kommer. Ergo, er det også nærliggende å tro at noe som er svært nær “fasiten” på OS-data fra NIPU vil kunne bli presentert på ESMO, som i år går 14-17. september, hvis jeg husker rett.

1 Like

Yo, du vet det finnes en sitatfunksjon, så ikke folk siteres ute av kontekst? Ev. at folk har muligheten til å se av de blir sitert (som ihvertfall jeg synes er ryddig :wink: )

Jeg vet ikke hvem som har skrevet dette:

Men dette er f.eks meg:

Som du ser, min innlegg er passe nøytralt. Jeg sier bare at fasiten kommer. Og dette er fra før det ble børsmeldt. Nå vet vi at fasiten kommer på ESMO. Når du siterer meg sammen med det andre, opplever jeg det som at så tar du altså mitt utsagn ut av kontekst, og til inntekt for noe det aldri var ment som fra min side. Tid har gått siden jeg skrev det: FOCUS leste f.eks av like steindødt som INITIUM. Det forandrer ting. Det er var en liten sjans etter INI, den er mikrospopisk etter FOCUS.

Jeg bare føyer til: Det er svært lite trolig at en posterpresentasjon på ESMO skal komme med noe banebrytende forandringer innen medisinering av mesotheliom. Det er nesten på nivå “få skrive med sprittusj på dassveggen” når det gjelder “importance”.

1 Like

Ikke klar over sitatknapp. Fasit får vi snart.

Hvis du bare merker teksten får du opp valget “sitat” :wink:

1 Like

Det ble vel sagt under presentasjonen for Q2 at det også kommer en journal article om et par uker?

3 Likes

Funnet deg en ny aksje å hausse? Funket det ikke i Pcib? Du er noen år for sent ute. Pcib var hot i 2020, U i 2022 og 2023.

4 Likes

Pcib 2024, 2025,20026

Herreminhatt, noen er dritlei og kaster kortene. MCAP under 100 mill nå. Blir meget overrasket om vi ikke skal ha høyere kurser enn dette innen cash runway Q4 2025!

Jeezez jeg må flire litt av deg her. Hva i helvete forventer du med en Stein fuckings dæv pipeline 🥸

7 Likes

Jepp. Hva i himmelens navn kunne du sett for deg skulle materialisert seg for selskapet etter at hovedstudiens nakke ble knekt til uante høyder? Rart det fortsatt skrives poster her på tråden.
Edit: ble revet med et lite øyelokk. My bad!!

Hvor er bunnen her?
Holder 2 tallet?

Nei, faktisk ikke. Helt uinteressant gitt der vi er i dag.
Det skal et mirakel til for at Lungvac er en studie som kommer i mål. Og den første studien du linket til er en gammel Ph1 studie - fullstendig irrelevant nå.

1 Like

Jeg siktet til de to studiene du linket til på Clinical Trials.

1 Like

Det finnes ikke noe bunn i et biotekselskap.

5 Likes

Å høres Jonas Einarsson tale for sin syke mor er ganske uinteressant. Og hu dama må seriøst lære seg å bruke “i forhold til” riktig. Uansett: Omtrent alle som var investert her, var investert i caset pga UV1, altså ideen om en universell kreftvaksine som ville fungere på toppen av sjekkpunkthemmere (som er standard behandling i mange kreftformer). Og UV1 er død. Ergo finnes det liten til ingen interesse lenger. Er ikke verre enn det.

9 Likes

Om jeg skal. Er veldig interessert i å høre mer om denne «Novel Drug Conjugation»-plattformen de snakket om i Q2-presentasjonen…