Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Utrolig at slike irrasjonelle kursbevegelser skal være mulig å spille på gang etter gang i denne sektoren…

1 Like

Herregud! For en sirkus :flushed:
Uniformerte og misforståtte Hobbyinvestorer som drømmer å bli rik på natten, får snart en dyr lærepenger :skull::cold_face:
UV1 er bokstavelig talt ferdig!

Drøyt hvor mye tid som har gått til dette selskapet hvor 3/3 studier feiler :sweat_smile:

Edit: OG PENGER, IKKE MINST :money_mouth_face:

1 Like

Takk for heads-up! Kom meg ut av de to siste lyttepostene på runde 3 kroner.

TDN Direkt sammenfatter det slik:

"Ultimovacs sin UV1 fase 2 NIPU-studie, viser at vaksinen har en økt klinisk fordel observert for epiteloidundergruppen.

Det fremgår av en melding natt til mandag i forbindelse med en poster-presentasjon som skal holdes på ESMO 2024-kongressen.

Studien viser en bedring i median progresjonsfri overlevelse (PFS) på 5,5 måneder for UV1 i kombinasjon med ipilimumab og nivolumab, sammenlignet med median PFS på 2,9 måneder med immunterapi alene, ifølge meldingen.

Studieresultatene viser også en positiv forskjell i total overlevelse (OS) for UV1-behandling ved siste pasientbehandling, men nyttegraden er mindre enn tidligere rapportert.

“Når vi zoomer inn på de forskjellige undergruppeanalysene, ser vi vedvarende overlevelsestegn spesielt i undergruppen av epiteloid mesothelioma-pasienter, som støtter behovet for videre undersøkelse av UV1-studien, som fortsetter å representere et høyt udekket medisinsk behov”, sier Chief Medical Officer Jens Bjørheim i Ultimovacs.

Fullstendige resultater fra studien vil presenteres på ESMO 2024 i Barcelona 13.-17. september."

Jeg velger fortsatt å sitte. Det samme gjør Gjelsten.

Snakka med Gjelsten selv?

1 Like

Der er så meget dansken ikke forstår :smiley:

“Resultatet er en 27 pct. mindre risiko for at dø, hvis vaccinen tilføjes til behandlingen mod lungehindekræft.”

Alle misforstår dette og forstår ikke at dette er fjorårets tall. Og det er ikke så rart, for det er en vanvittig dårlig utformet melding. At det ikke klart og tydelig står at de 27% i fjor er blitt til 19% i år er egentlig verre enn bare dårlig håndverk.

Og man skal være ekstremt langt inne i materien for å forstå at resultatene for undergruppen også er blitt dårligere enn hva som er blitt offentliggjort før fra kortere oppfølging, for det har aldri blitt børsmeldt en gang.

12 Likes

Nei, men han har vært med ned fra 150 kroner, og har så langt ikke solgt en eneste aksje. Da er det lite sannsynlig at han begynner å selge nå.

Kanskje ser han på dette som bidrag til kreftforskning…? :thinking: Han tjente vel over 3 ganger mer på KID (realiserte gevinster ) enn det han har tapt på Ultimovacs (ut fra kostpris) så kan klarer seg bra uansett.

Interessant. Dermed har vel 3 av 4 studier feilet?

Hva med å legge ned hele virksomheten nå? Etter avviklingskostnader bør det gi mer penger til aksjonærene enn å fullføre løpet ut 2025…?

3/3 vel.

Dovacc og Lungvac ikke lest av ennå.

1 Like

Jeg trodde at det var bare en studie igjen, sorry.

Mente å si at det var 3 av 4 studier som hadde feilet så langt, og at den siste gjenstår å avlese. Visste ikke at det var 5 totalt.

Men 3 bom av 3 mulige er så klart skuffende, og lite sannsynlig at det går bedre med de to gjenværende.

Derfor jeg mener det må være bedre å avvikle hele virksomheten for å redde det som reddes kan av gjenværende penger.

Kanskje de heller prioriterer å få heve lønn til kassen er tom…?

Stemmer det altså at man må gå inn i abstractet for finne HR på 0.81? I så fall er det jo bortimot feilinformasjon. Hadde vært bra om noen fra selskapet kunne kommentere dette.

“For OS, the HR was 0.81 (80% CI 0.61-1.08, p=0.345).”

Uansett så er det langt fra signifkant med en p-verdi på 0.345.

Mao er det nå klinkende klart at UV1 ikke gav noe tilleggseffekt, som de også selv konkluderer med:

" Conclusions

There is no significant difference in OS between the treatment arms."

Da står vel det som kom fram på ESMO 23’ og det de sukret pillen med på endpoint not met tidligere på året i et litt rart lys?

1 Like

Ja, både må man gå inn på og forstå abstractet for å finne ut at ny HR for OS er 0.81 og altså betyr 19% reduksjon. Og man må gå inn på og forstå abstractet for å finne ut at lokal PFS ikke lenger er signifikant i noen av de to gradene - som jo var det store poenget i meldingen våren 2023. De som ikke er vant til å lese denne typen meldinger og ikke har noe bakgrunnskunnskap leser meldingen som at nye resultater i dag viser at UV1 reduserer sannsynligheten for død med 27%. Men de 27% er jo komplett irrelevante nå, så det tallet burde ikke stått der i det hele tatt. Jeg synes også det grenser til feilinformasjon. Hadde jeg hatt null peiling og kjøpt mine første aksjer i Ultimovacs midt på dagen i dag hadde jeg vært jævlig sur.

11 Likes

Dagens kursreaksjon er ekte skräpaktie.

Og dagens børsmelding er ekte skräpaktie.

Historien gjentar seg, først som tragedie, deretter som farse, og nå som surrealisme?

8 Likes

In addition, the ESMO 2024 data presentation
demonstrates a positive difference in overall survival (OS) for UV1 treatment at
the latest patient follow-up, although the degree of benefit is less than
previously reported.

Det nevnes indirekte, men gjemmes godt ja.

2 Likes

Ja.

Og det er ikke snakk om ‘degree’ heller. Den har gått fra å være signifikant (med den minste margin mulig) til å ikke være det. Det er en binær vesensforskjell. Det de burde ha skrevet i meldingen er at “There is [no longer] a significant difference in OS between the treatment arms.”

6 Likes

Skulle tro det var en proff kommunikasjonskonsulent fra first house som har skrevet mld! Man fremstiller resultatet vel positivt, kanskje helt på grensen siden man blåser opp det positive og så til de grader demper det negative budskapet.
Det spørs om ikke healthtalk eller lignende vil lage en sak på dette.

2 Likes

Syns den som investerer i biotek (i hvert fall tungt) må ha noe peiling på faget! Det er grunnen til at en dårlig melding som i dag sender aksjen 50% opp, og motsatt rett og slett pga folk som kaster pengene uten å forstå at UV1 er ferdig som en kreftvaksine. Ikke veldig lenge til unde 1kr og mest sannsynlig avvikling av selskapet.